Ga naar inhoud
  • 0

Airco bestuurderskant blaast geen koude lucht meer.


reemster

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ik zit nu in kroatie met 37 graden en kom er achter dat de airco van de bestuurderskant geen koude lucht meer blaast.

Nu heb ik het forum al door lopen spitten en lees dat het waarschijnlijk een motortje is die defect is. Maar nu komt mijn vraag is er misschien een tijdelijke easy fix ik heb hier namelijk bijna geen gereedschap bij me. Al zou het alleen maar zijn dat ik dat motortje kan uitschakelen hij blaast nu namelijk alleen maar warme lucht. Heb al geprobeerd om de schuiven dicht te zetten maar dan komt uit de koude uitlaten ook warme lucht. Resetten ook al 2x geprobeerd.

 

Gr Reemster

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je aan de bestuurderskant de kap van de midden tunnel kan demonteren en de voet verlichting/obd plaat kan demonteren gaat het misschien lukken. Als je dit gedaan hebt zie je een zwarte kap die met drie kleine torrex schroefjes vast zit als je die hebt weg gehaald zie je het motortje zitten dit Is helaas het vervelendste motortje om te vervangen. Maar dat kan later. Aan dat motortje zie je een zwarte armpje zitten die op een wit scharnier zit geklikt klik de hefboom los van het witte scharnier nu kan je de klep met de hand bedienen weet alleen even niet of omhoog of naar beneden dicht Is maar dat zal je even kunnen testen tot dat ie weer koud blaast. Fijne vakantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je voor je antwoord. Ik heb net op de kop in de auto gelegen en heb hem volgens mij gevonden. Maar nu de vraag is dit https://goo.gl/images/iQYWKt hem? Zo ja wat moet ik precies naar boven of beneden doen? Bij dat witte kom ik bijna niet zonder dat ding los te schroeven.

Dat Is de motor inderdaad maar het klepje wat ik bedoel zit meer richting de clima aan die motor die je ziet zit een zwart hefboompje die op een wit mechanisch stukje plastic zit dit. Dit Is niet dat stukje plastic op de motor. Kortom als je dat motortje ziet moet je ook dat hefboompje zien die naar rechts wijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het goed Is wordt het het van zelf cooler dat mechanisme sluit mengt namelijk de warme lucht met de koude helemaal open wordt het heet en dicht inpreciepe erg koud alle andere posities zijn voor de temperatuur die je aangeeft in je clima. Mooi dat er een verbetering Is en succes straks met het motortje ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden