Ga naar inhoud
  • 0

Blauw witte rook PD130


daviddoldersum

Vraag

Heren,

 

Vraag. Nu sta ik op de camping en is mijn broer hier. Wij een dagje uit en rijdt mijn broer achter mij aan. Zegt hij je auto rookt bij optrekken wit blauw. Enig idee wat dit kan zijn?

Bij stilstand is het niet te reproduceren. Olie niveau is goed en geen koelvloeistof verbruik. Oliedop is ook niet wit uitgeslagen. Verder merk ik eigenlijk niets aan de auto. Hett vermogen is er naar mijn mening ook gewoon.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal duit blauwe/witte rook op olie verbruik.

Ik zou het olie niveau toch in de gaten houden.

Zou de turbo kunnen zijn.

Heb wel wat gelezen over een variabele turbo. Zou het kunnen zijn dat hij vies is? Of duid dit op slijtage. En is het enigszins te controleren??

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb wel wat gelezen over een variabele turbo. Zou het kunnen zijn dat hij vies is? Of duid dit op slijtage. En is het enigszins te controleren??

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Blauw/witte rook is olieverbruik.

Turbo heeft variabele schoepen, door te rustig rijden gaan ze vast zitten of stroef( roetafzetting) , af en toe is ff doorhalen voorkomt dat.

Inderdaad je oliepijl in de gaten houden maar????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blauw/witte rook is olieverbruik.

Turbo heeft variabele schoepen, door te rustig rijden gaan ze vast zitten of stroef( roetafzetting) , af en toe is ff doorhalen voorkomt dat.

Inderdaad je oliepijl in de gaten houden maar

Ik rijdt hem sowieso altijd goed warm en trap er eigenlijk nooit mee. Dus enigszins een rustige rijder. Af en toe trek ik wel eens goed door maar niet constant. Woon werk verkeer is meestal 80km per uur.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg je dan geen zwarte pluim?

plus 1.

Je moet een TDI niet te lief behandelen , als je eerst rustig warm rijdt en wanneer ie op temperatuur is gewoon is flink doortrekt in de versnellingen zal je wel zwarte rook zien! Dit is koolafzetting die op de schoepen van de turbo zit, als deze variabele schoepen vast of stroef gaan dan krijg je op den duur problemen zoals noodloop!! En ik weet uit ervaring dat deze 1.9 blokken erg sterk zijn , zo niet de beste die vw ooit heeft gemaakt????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

plus 1.

Je moet een TDI niet te lief behandelen , als je eerst rustig warm rijdt en wanneer ie op temperatuur is gewoon is flink doortrekt in de versnellingen zal je wel zwarte rook zien! Dit is koolafzetting die op de schoepen van de turbo zit, als deze variabele schoepen vast of stroef gaan dan krijg je op den duur problemen zoals noodloop!! En ik weet uit ervaring dat deze 1.9 blokken erg sterk zijn , zo niet de beste die vw ooit heeft gemaakt

Denk dat je in de war bent met de vp diesels. Die zijn onverwoestbaar. De pompverstuiver motoren zijn zeker makkelijker stuk te krijgen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ajm betrouwbaar? Niet voor een niet technisch iemand

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Wie zegt dat hij een AJM heeft?? Verklaar je nader . Blijkbaar zal je technisch de zaakjes goed op orde hebben?? Oh wacht jij gaat natuurlijk elke dag naar de dealer toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie zegt dat hij een AJM heeft?? Verklaar je nader . Blijkbaar zal je technisch de zaakjes goed op orde hebben?? Oh wacht jij gaat natuurlijk elke dag naar de dealer toch?

Sorry het was niet de bedoeling je te irriteren. En ja technisch is alles op orde.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Heren, 

 

Mijn excuses voor het een tijd niet reageren op dit topic.

Ik heb na het horen van het blauw witte rook de olie op pijl gebracht en sindsdien rond de 750km gereden.

Nu staat het oliepijl niet lager als de na het bijvullen.

 

Olie heeft de eerst 30.000km ongeveer 0,75 liter olie verbruikt. Dus absoluut acceptabel.

Ga binnenkort (tijd is erg schaars) eens achter de auto aanrijden en kijken wat ik concludeer.

 

Auto rijdt eigenlijk zoals hij altijd gedaan heeft.

 

Olievuldop is nog steeds schoon van drap en ook de koelvloeistof is nog mooi rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden