Ga naar inhoud

Passat CC TDI aanschaffen


OmeRoon

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers,

 

Mijn naam is Ronald, ik kom uit Noord-Holland en ben al wat jaren VW rijder. Eerst een Golf 2, toen een Corrado G60, vervolgens een Corrado VR6 (heb ik nog steeds), een Golf 3 en nu een Golf 5. Met een kmstand van rond de 4 ton wordt het tijd voor wat anders en de Passat CC TDI lijkt me eerlijk gezegd wel wat. 

Ik wil dit weekend even gaan kijken in Beverwijk waar deze te koop staat:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat-cc/36038657

Is deze auto - of beter: de vorige eigenaar - hier misschien bekend? Aangezien het mijn dagelijks vervoer gaat worden (150km per dag, grotendeels snelweg) wil ik er zeker van zijn (voor zover dat kan) dat ik een "knappe" koop. Alle info - ook waar ik op moet letten bij aanschaf van een CC - is welkom.

Alvast bedankt!

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super auto! Erg comfortabel en toch vrij strak op de weg. En helaas weet ik uit ervaring dat het letterlijk een levensredder is gezien mijne nu total loss is. Je gaat er in ieder geval wat betreft rijden geen spijt van krijgen. En al helemaal niet wanneer je hem ergens neer zet en even een kijkje neemt naar de auto voor je weg loopt ;)

 

Welkom en geniet ervan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. 

 

Welkom op t forum.

 

is een geïmporteerde wagen. Denk niet dat de eigenaar zich hier heeft aangemeld. 

 

Klopt, maar 8 okt 2015 had hij een Nederlandse particuliere eigenaar... dus wie weet. :wink:
 

 

Super auto! .... En al helemaal niet wanneer je hem ergens neer zet en even een kijkje neemt naar de auto voor je weg loopt ;)

 

Ja, volgens mij is dit een van de mooiste VW coupés ooit. En die andere heb ik al in de garage. :wink:

 

Zijn er nog grote aandachtspunten voor aanschaf? Ik weet al dat ik op roest moet letten onder de deurrubbers (waar water onder blijft staan), maar is er nog meer? Voor de duidelijkheid: het betreft de 140pk TDI versie dus geen DSG. De auto oogt vrij "standaard" wat ik een positief punt vind (originele velgen etc.). En de 140pk versie nodigt misschien ook wat minder uit tot het betere racewerk... 

Met mijn Golf 3 ben ik tot 520.000 km gekomen, mijn Golf 5 staat nu op 420.000. Ga ik met deze Passat ook gewoon in dat soort tellerstanden komen? Want het valt me op dat veel auto's een km stand hebben tussen de 150.000 en 300.000 en dat ze in die tijd al veel verschillende eigenaren hebben gehad en dan niet alleen particulieren. 

 

Misschien kom ik wat wantrouwend over maar na redelijk lang actief te zijn geweest in de VW Corrado wereld weet ik dat je soms beter iets meer uit kunt geven voor een auto die al helemaal in orde is dan een waar al iets aan mankeert maar "dat fix je dan zelf wel even"...

Hoe verhoudt de betrouwbaarheid van de CC zich met een "normale" Passat?

Want iets als dit is in principe voor mij ook een optie (nieuwer / minder kms):
http://www.autotrader.nl/auto/volkswagen-passat/2010/harderwijk/8dfne/volkswagen-passat-sedan-16-tdi-business-bluem-clim/

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar het gaat me vooral om de betrouwbaarheid, de opties komen wat dat betreft op de 2e plaats. Een wat nieuwere auto met minder km's is nog steeds een geduchte concurrent, ondanks dat ik de CC mooier vind. Ik ga over 2 weken op vakantie naar Oostenrijk, dat soort ritjes wil ik wel gewoon - net als nu - met mijn nieuwe auto kunnen maken en niet met kromme tenen in de auto zitten, hopend dat er niets kapot gaat. :wink:

Is een CC qua betrouwbaarheid gelijk aan die van een "normale" TDI of is die laatste een stuk degelijker?

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar het gaat me vooral om de betrouwbaarheid, de opties komen wat dat betreft op de 2e plaats. Een wat nieuwere auto met minder km's is nog steeds een geduchte concurrent, ondanks dat ik de CC mooier vind. Ik ga over 2 weken op vakantie naar Oostenrijk, dat soort ritjes wil ik wel gewoon - net als nu - met mijn nieuwe auto kunnen maken en niet met kromme tenen in de auto zitten, hopend dat er niets kapot gaat. :wink:

 

Is een CC qua betrouwbaarheid gelijk aan die van een "normale" TDI of is die laatste een stuk degelijker?

Wat bedoel met gewone TDI?

De cc die jij op het oog hebt, is een cr motor.

Prima motor!

Ik rij zelf een CC 140pk tdi, nog geen echte problemen gehad.

Heb alleen een keer de turbo vervangen, maar dat kan bij iedere turbo motor gebeuren.

Ik vind wel de km stand in verhouding tot de prijs hoog van de cc die jij op het oog hebt.

Daarbij is het ook nog import, ik hoop dat het onderhouds boekje er nog bij zit.

De mijne heb ik rond het zelfde bedrag gekocht maar met bijna een ton minder op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel met gewone TDI?

De cc die jij op het oog hebt, is een cr motor.

Prima motor!

Ik rij zelf een CC 140pk tdi, nog geen echte problemen gehad.

Heb alleen een keer de turbo vervangen, maar dat kan bij iedere turbo motor gebeuren.

Ik vind wel de km stand in verhouding tot de prijs hoog van de cc die jij op het oog hebt.

Daarbij is het ook nog import, ik hoop dat het onderhouds boekje er nog bij zit.

De mijne heb ik rond het zelfde bedrag gekocht maar met bijna een ton minder op de teller.

Met de "gewone" TDI bedoel ik een Passat TDI zonder CC. :wink:

 

Voor zover ik ze zie op de bekende sites zijn ze niet veel goedkoper te vinden. Dus of jij hebt geluk gehad, of het aanbod is even laag. Onderhoudsboekje zit er bij volgens de verkoper, maar dat ga ik morgen even checken. Met name of bv. de distributie al eens vervangen is. 

 

Als iemand overigens nog andere suggesties heeft voor CC's die te koop staan hoor ik het graag! Bij voorkeur een zwarte met de originele velgen, 140PK TDI en geen DSG. 

 

Ik zag deze nog maar die is wel weer een jaar ouder en zonder leer en de verkoper ziet er wat dubieuzer uit (die in Beverwijk heeft wel een redelijk goede naam):

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1181807311-volkswagen-passat-cc-2-0-tdi-4p-navi-clima-pdc-panoram-dak.html

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is een CC qua betrouwbaarheid gelijk aan die van een "normale" TDI of is die laatste een stuk degelijker?

prima auto, heb zelf een CC TDI DSG uit 2008 (cbab motor, 220.000km),

geen gekke dingen, met uitzondering van de kabelboom in de achterklep (linker scharnierpunt), maar dat kan je met een soldeerbout en krimpkous makelijk zelf fixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf eentje uit Duitsland halen? Kon wel eens goedkoper zijn en de keuze is dan enorm.

 

Dat is waar, maar evt. BOVAG garantie enzo heb je dan natuurlijk niet.

Ik heb wel even gekeken op een site die die import voor je regelt maar eerlijk gezegd waren die prijzen niet veel lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn zoektocht naar mijn auto heeft deze aanbieder het stempel twijfelachtig gekregen. Veel 'too good tot be true' auto's in de verkoop.

Ik had datzelfde gevoel toen ik de hal zag waar die auto's staan. Waarschijnlijk word je begroet door 2 grote rottweilers zodra je daar het terrein op komt. :wink: 

 

Toen ik mijn 1e Corrado kocht gingen de oogkleppen op en kocht ik bij zo'n soort garage een G60 die achteraf natuurlijk een schadeauto bleek te zijn. Sja, je bent verliefd en je MOET er een hebben... de 2e (die ik nu nog heb) bij een nette garage gekocht incl. Dekra keuring, keurige auto waar ik inmiddels al 15 jaar plezier van heb. Ook een hoop geld in gestoken maar dan in leuke dingen ipv. reparaties. Toch net ff anders... 

 

Maarrrr ik heb een nieuwe potentiele kandidaat gevonden (lang leve 83947839 auto sites). :wink: Helaas geen zwarte, maar bijna dezelfde prijs als die in Beverwijk maar dan met bijna de helft van het aantal km's op de teller. Originele NLer, boekjes vol met VW dealerstempels, 6 maanden BOVAG garantie en goede recensies van de verkopende garage. Ik heb ze net gemaild, misschien morgen maar eens "even" langsrijden (ruim 2 uur rijden maar ik heb hier wel een goed gevoel bij). 

 

Ik houd jullie op de hoogte!

 

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de pocket!!!

Passat CC TDI uit 2010 met 125000 km op de teller. Sluitende onderhoudsboekjes en een prima inruilprijs voor mijn Golf met 420k op de teller.

Bedankt allen voor oa. de kritische opmerkingen over de km stand van de auto waar ik eigenlijk wilde gaan kijken, want anders had ik deze nooit gevonden (vreemd genoeg staat hij niet op Autotrack, Autotrader of Marktplaats, maar adverteert de dealer op een paar andere - kleinere - sites die ik pas gisteravond bekeek omdat er een app van was). 

BLIJ! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

cc1.jpg

 

cc2.jpg

 

cc3.jpg

 

cc4.jpg

 

cc5.jpg

 

 

Ik vertrouw het nooit zo als er alleen foto's zijn van de bijrijderskant (aangezien die meestal veel netter is -> minder instappen) maar in dit geval was dat onterecht. Echt een supernette auto, met mooie leren stoelen incl. verwarming. 

De prijs / kmstand verhouding van die CC in Beverwijk zat me toch niet helemaal lekker na jullie opmerkingen, dus heb ik gisteren iedere occassion app die er te vinden is geinstalleerd op mijn telefoon en ben ik daar ook even gaan zoeken. En verrek, daar zag ik ineens deze. Op Marktplaats, Autotrack en Autotrader niet te vinden, de verkoper adverteert daar niet waardoor ik hem dus ook niet eerder had gezien. Mooie lage kmstand voor dezelfde prijs als die in Beverwijk, alleen moest ik er even 2,5 uur voor rijden. 

Bijkomend voordeel was echter weer dat een vriend van mij daar in de buurt woont en laat die nou net ex-VM monteur zijn.... ;-) Dus samen even gereden en toen hij ook enthousiast was over de uitstekende staat van de auto om 1 minuut over vijf de verkoper gebeld dat we een deal hadden. Voor mijn Golf met 420k op de teller en toch de nodige schoonheidsdingetjes kreeg ik een hoger bedrag terug dan waar ik op had gerekend, dus ook dat was ronduit netjes. Ik zag op internet al dat deze dealer met meer dan 60 reviews een 8,7 scoorde, niet onterecht dus.

As vrijdag haal ik hem op. Leuk detail: dat is ook mijn verjaardag. Een mooier kado (ook al betaal ik hem zelf) had ik me denk ik niet kunnen wensen. 
 

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden