Ga naar inhoud
  • 0

Adaptive cruise control Scirocco


Roy_01

Vraag

Heeft iemand wel eens een Golf 6, Scirocco of ander vag model gezien dat onderstaande radar sensor ingebouwd had voor adaptive cruisecontrol?

De sensor is hierbij binnen boven de binnenspiegel geplaatst. Ik krijg het idee dat VW dit als test heeft ingebouwd bij de Golf V, VI en Scirocco en deze per ongeluk op de markt zijn gekomen.

Onderdeelnummer: 1K0907201 (worden aangeboden op ebay als Golf V, VI of Scirocco radar sensor)

 

Zie wel wat informatie op internet staan over inbouw bij een Golf VI maar dat is tot stand gekomen met het andere type radar sensor onder het embleem.

Nu een Scirocco het embleem op de motorkap heeft wordt dat wat lastig. Dan wordt het al de voorgrille aanpassen wat ik wel zonde zou vinden.

 

Verder begrijp ik hier uit het forum dat een nieuwere type abs nodig is (zoals onderstaande) om de acc werkend te krijgen om tot een volledige automatische stop te komen en front assist werkend te krijgen.

Mogelijke optie is flashen van de ABS maar daarvoor moet ook alles gedemonteerd/gesoldeerd worden dus dan wissel ik liever de complete pomp.

 

Nog een probleem is de motorsoftware die mogelijk de codering niet pakt. Ik begrijp dat deze eerst geupdate moet worden om het te kunnen coderen? Ik weet niet of dit een probleem gaat worden omdat het natuurlijk nooit op dit model officieel een optie is geweest. Voor de golf 6 heeft het in 2009 wel enige maanden in ETOS/ETKA gestaan want er zijn elektrische schema's van de ACC. Zie ook de onderstaande ABS pomp met optiecode PR-8T3 van een Golf VI.

 

Wat zou de beste stap wezen om te kijken of het uberhaupt mogelijk is? Motorsoftware updaten en dan ACC proberen te coderen in module 01 om vervolgens te kijken of er een fout code ontstaat dat er geen communicatie is?

 

Mijn auto is van modeljaar 2010 (bouwdata mei 2009) met een 2.0 CR motor (CBDB) met DSG 6 (LQV)

 

3AA 907 567A - ACC laser radar

1K0 953 549 CH - Lenksaeulen-Stg. ACC mit Lenkwinkelsensor 1K0 953 654 (Tiguan 08-11)

1K0 959 653 C - Schleifring

1K0 953 513 H - Lenkstock ACC

7N0 907 530 G/L/Q - CAN Gateway (Golf 10-13/Passat B6-B7/Scirocco 09-13/Tiguan 08-11)

1K0 614 517 BF - ABS Einheit (1K0 614 517 BFB EF / PR-8T3 / Golf 1K 2009-})

 

Via internet heb ik een Scirocco testmodel weten te traceren ook een 2.0 CR TDI met motorcode CBDB waar in iedergeval de radar sensor, sleepring en acc hendel overeenkomen met bovenstaande onderdeelnummers. De vincode van deze auto is WVWZZZ13Z9V002925, kan iemand hieruit opmaken welke ABS pomp en stuurwielmodule hierop heeft gezeten?

 

5cd93d166451.jpg

3903a8516ee1.jpg

FB0968_3244039_640.jpg

 

Edit: het gaat hier om de city braking van de UP wat hier waaschijnlijk getest is. Geen ACC.

We gaan verder met de AC20 radar van TRW autocruise die al sinds 2007 op de Passat wordt gebruikt.

 

The radar AC20 allows a very accurate follow-up of objects in any weather condition, on short or long distances.

It is able to simultaneously identify several different targets, and to classify them according to their height and shape.

The light and compact design of the AC20 makes it ideal for built-in applications. Especially when it is integrated on a vehicle.

 

produitsac20-300x221.png

 

TRW AC20 SPECIFICATIONS

 

Operating frequency: 76-77 GHz

Range: 1-200 m

Operating speed: From 30 to 180 km/h

Measurements: 98 mm x 98 mm x 63 mm

Speed accuracy: 0,09 km/h

Field of view : 11°

Operating temperature: From -40°C to +105°C

Operating voltage: 12 V

 

Manual

https://fccid.io/S9IAC20/User-Manual/User-Manual-590202

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Roy_01  Knap gedaan! Proficiat!

 

 

Het optrekken vanaf stoplicht vind ik wel iets langzaam gaan maar misschien moet ik zelf wat sneller optrekken en dat de cruisecontrol dit bij activeren dan deze acceleratie vasthoud.

 

 

De snelheid van optrekken en afremmen kan je normaal (alleen bij silstand) in je MFA (ACC menu) instellen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Rob! Ja perfect toch, het duurde even en was wel spannend maar het is voor elkaar inderdaad!

Ja hier ga ik zeker van genieten zit best veel op de weg dus maakt het rijden weer wat relaxter allemaal.

Super bedankt ook voor je tijd en kunde, we krijgen hier alles voor elkaar haha. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha ja een b8 :)

Misschien follow to stop nog uitvogelen maar dan moet ik eerst een automatische parkeer rem erop zetten.

In principe vind het zo ook wel prima, niet dat ik elke dag file moet rijden.

Lukt het bij jou al @@dieseltje ? Je hebt de sensor erop toch?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Roy_01

Moet de ABS nog wisselen. Maar vanwege familie omstandigheden op t moment wat weinig tijd.

Rob gaat mij helpen, maar de auto moet voor ABS wissel op de brug omdat de ro(e)tfilter in de weg zit. Heb al wel een log van een forumlid die met vrijwel dezelfde setup rijdt. Dus coderen etc zal dan een stuk makkelijker zijn.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja inderdaad dat scheelt vele die al voor zijn gegaan en een veel makkelijkere bevestiging. Abs is wel even een klusje maar te doen. En je weet zeker dat het gaat werken dat is wel erg prettig! Leuk hoor en echt fijne optie. Ik had er mijn twijfels over maar vind het nu al heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst ga ik de auto nog ontdreunen met dempingsmatten van fibraflex.

Daarna even verder kijken, vind het geluid eigenlijk wel prima.

Misschien een subwoofer nog extra achterin of wat hogere kwaliteit speakers.

DCC vind ik een beetje te grote klus en heb de auto eigenlijk elke dag gewoon nodig.

Vind de elektrische parkeerrem wel een mooi optie nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verkeerd idee wil ik niet 1,2,3 zeggen, maar het is een gevoelig systeem. Plastic van de stelmotoren wordt oud en scheurt na verloop van tijd. Ook komt er tijdens vorst periodes pekel en vocht tussen. t totale proces met oud plastic zorgt ervoor dat de boel stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verkeerd idee wil ik niet 1,2,3 zeggen, maar het is een gevoelig systeem. Plastic van de stelmotoren wordt oud en scheurt na verloop van tijd. Ook komt er tijdens vorst periodes pekel en vocht tussen. t totale proces met oud plastic zorgt ervoor dat de boel stuk gaat.

 

Heb al 2 keer de ANWB er bij moeten roepen omdat er een stelmotor stuk was.

 

Producteigenschap ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op 350.000 km?

Nee dan valt het wel mee.

Maar moet je bij een DSG bak de handrem gebruiken, zit daar geen P stand in zoals bij een Tiptronic ?

Ik heb dan nog een "oude" Tiptronic maar ik gebruik de handrem nooit ook niet bij mijn vorige schakelbak, gewoon parkeren in z´n 1 zit je ´s winters ook niet met vastgevroren remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb "permanente auto-hold" op mijn auto. Die houdt de auto op de rem als je stil staat. Enige nadeel is dat als je de auto uitzet, de boel automatisch op de handrem gaat.

Op zich werkt t goed, mits de stelmotoren heel zijn. Tot nu toe 2x gehad.

Weet niet of auto-hold zonder de el.stel motoren mogelijk is, maar dat is opzich wel een leuke en handige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb "permanente auto-hold" op mijn auto. Die houdt de auto op de rem als je stil staat. Enige nadeel is dat als je de auto uitzet, de boel automatisch op de handrem gaat.

Op zich werkt t goed, mits de stelmotoren heel zijn. Tot nu toe 2x gehad.

Weet niet of auto-hold zonder de el.stel motoren mogelijk is, maar dat is opzich wel een leuke en handige optie.

 

Autohold zou mogelijk zijn zonder de stelmotoren, alleen gaat die na twee minuten stilstand wel over naar handrem, waarna de druk van de abs pomp wegvalt. Dus na twee minuten kan je beginnen rollen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden