Ga naar inhoud
  • 0

ET Waarde


rusty1977

Vraag

Ik wil op mijn Passat 2010 B6 een andere set velgen.

Nu heb ik 17 inch Le mans erop liggen met ET 47... ik wil graag dat ze meer naar buiten komen en meer gelijk met de carrosserie uitkomen... welke ET moet ik dan op letten....

 

 

Verzonden via PTT post.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals er boven stond, een dotz velg, type revvo.

De dark versie (gun metal met Chrome rand) denk dat deze wel heel dik staat onder de witte B7.

 

7772b1c10d1acfc837e044bac8106f5e.jpg

 

Word een 18” met et waarde van 48.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat denk ik ook wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal er nog ff goed over nadenken dan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat doet je twijfelen tussen 18 en 19inch ?

En jij doet en beslist nog steeds waar je jezelf het beste bij voelt.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom ik Twijfel? Haha ken je da verhaal van 6 gooien?

 

Nee maar ja Ik heb ind twijfel.

Looks 19” comfort 18”

Evt aanlopen of nie....

 

En ja moet nog even rijden met auto op beide settings. Maar vandaar de twijfel. En ik kwam deze 18” tegen en was eigenlijk meteen verkocht...

 

Maar jah de twijfel om toch 19”

Te gaan is er zeer zeker. Overigens heeft de 19” een et waarde van 45. Maar ook dat schijnt geen probleem te zijn. Dus de et waarde geloof ik nu wel even...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aanlopen moet je je geen zorgen over maken. Tenzij je dan op de 19inch een belachelijk brede band erop laat leggen.

Zowel in 18inch als 19inch niet.

 

Originele ET 47 en dan ET45 bij 19inch erop is verwaarloosbaar en eigenlijk nog niet slecht omdat de 19inch velg wat breder is (Mogelijks dan 8 1/2J).

 

Succes met de beslissing. En 18 inch zal ook mooi staan hoor, daar moet je niet aan twijfelen.

Maar ik heb nu 18 winter eronder en 19 voor in de zomer maar vind 19 toch nog iets meer looks. Ook al is de diameter van beide wielen onveranderd lijkt het gewoon dat de kassen wat "voller" zitten en qua comfort en rij gedrag merk ik persoonlijk geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aanlopen moet je je geen zorgen over maken. Tenzij je dan op de 19inch een belachelijk brede band erop laat leggen.

Zowel in 18inch als 19inch niet.

 

Originele ET 47 en dan ET45 bij 19inch erop is verwaarloosbaar en eigenlijk nog niet slecht omdat de 19inch velg wat breder is (Mogelijks dan 8 1/2J).

 

Succes met de beslissing. En 18 inch zal ook mooi staan hoor, daar moet je niet aan twijfelen.

Maar ik heb nu 18 winter eronder en 19 voor in de zomer maar vind 19 toch nog iets meer looks. Ook al is de diameter van beide wielen onveranderd lijkt het gewoon dat de kassen wat "voller" zitten en qua comfort en rij gedrag merk ik persoonlijk geen verschil.

 

De 18 inch is in 8J, en de 19" is in 8J of 8,5J

Wat zou hierin een betere keuze zijn dan?

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8,5j met een getrokken bandje

Voor een getrokken bandje zou er 225-35/19 op passen dan. Deze heb ik erop maar dan is het wel opletten geblazen met parkeren.

 

 

19 inch past beter met 8,5J, mogelijks dan ook wat meer courante band maat voor te vinden. Ander zit je misschien met een speciale maat waardoor je meer geld moet uitgeven aan banden.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je niet breed hoeft/gaat rijden225/235 zou ik voor de 8J gaan. Zou werkt je velgrandbeschermer van de band ook nog. Rij zelf 255/35/19 met 8,5J Et 45 maar dan zijn de wielkasten van een CC ook aan de kleine kant.

Maar Suc6 met de keuze

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand die mij kan vertellen of de volgende velg onder mijn passat 3c variant past?

 

8j X 18”

ET51

225/40/18

Standaard is ET45 dus met 51 komt de velg 6mm verder naar binnen. Als vuistregel wordt 5mm naar binnen of naar buiten aangehouden als veilige waarde. Desalniettemin zal die 6mm waarschijnlijk geen probleem opleveren. Tenzij je met sneeuwkettingen gaat rijden. Maar dat past sowieso niet met de 18".

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de ET van de wielophanging 35mm is en je monteert velgen met een ET van 10mm, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET afwijking van 5 mm acceptabel.

 

Let wel op dat dit altijd gemeten wordt van het midden van de velg. M.a.w. ga je van 7,5 naar 8J of meer moet je opletten.

Ik probeer net een kleine excel sheet te maken waar ik de stand naar de rem (en evtl. spacer) kan bepalen voor de verschillenden velgenbreedtes.....

 

Standaard bij de Passat 3C was ET45 voor 7Jx16 velgen en ET47 voor 7,5 J x17 velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden