Ga naar inhoud
  • 0

ET Waarde


rusty1977

Vraag

Ik wil op mijn Passat 2010 B6 een andere set velgen.

Nu heb ik 17 inch Le mans erop liggen met ET 47... ik wil graag dat ze meer naar buiten komen en meer gelijk met de carrosserie uitkomen... welke ET moet ik dan op letten....

 

 

Verzonden via PTT post.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal geen probleem hoor. De originele maat op 16" is 205/65×16. Zou je niet liever iets groter gaan?

 

Kwam deze bij toeval tegen vandaar, heb afgelopen week 2 banden aan gort gereden, wangen stuk dus ja of 2 nieuwe banden om de stalen velgen of een setje opzoeken met redelijke banden en prijsgunstig.

Maar groter mag natuurlijk ook maar kon er nog \niet iets vinden wat ik mooi vind.

 

Die velgen liggen toch origineel op een 3BG? Die hebben een andere ET waarde dan een 3C.

 

Klopt, deze liggen normaal onder de 3Bg vandaar ook of ik wel uitkom met de Et waarde, heb er nu staal onderliggen met een Et van 42.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vraagje:

 

Ik heb een set banden/velgen op het oog.

Heb nu: 205/55/16 ET45

 

Die ik wil gaan aanschaffen:

 

235/40/18

8j x 18 ET 44 H2

 

Gaan deze veel uitsteken aangezien deze 30mm breder zijn?

En wat houdt die H2 eigenlijk in?

 

Ik kom er op google niet uit :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

H2: De velg heeft een dubbele hump (bult), dat is na de velgrand een tweede bult waar sommige banden tegenaan vallen, H= enkele hump H2= dubbele jump FH= Flat-Hump FH2= dubbele Flat-Hump CH= Combinatie-Hump SL= Special Ledge EH2= dubbele Extended Hump

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat wel goed komen.

Je Et waarde blijft nog genoeg gelijk. Je bandbreedte gaat voor iets hoger verbruik zorgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dat las ik ja over iets hoger verbruik. Zou 225 dan beter zijn kwa verbruik? Of ligt dat beetje hetzelfde.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat wel goed komen.

Je Et waarde blijft nog genoeg gelijk. Je bandbreedte gaat voor iets hoger verbruik zorgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Ohja nog 1 vraag.

 

Ik ga de velgen los kopen.

En aparte banden voor kopen.

Als de velg de H2 aanduiding heeft.

Moet ik dan ergens op letten bij aanschaffen van de band?

 

De velgen zijn:

 

8J x 18 ET 44 H2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn velgen gekocht. Hele fraaie velgen die Chicago.

Nou heeft hij wel wat stoeprandschade maar ook schade op diverse plekken op de spaak.

 

Die spaken zit een soort dun hard plastic laagje op voor die effect. Kan de velgenreparateur hier mee omgaan?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn velgen gekocht. Hele fraaie velgen die Chicago.

Nou heeft hij wel wat stoeprandschade maar ook schade op diverse plekken op de spaak.

 

Die spaken zit een soort dun hard plastic laagje op voor die effect. Kan de velgenreparateur hier mee omgaan?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sowieso moet hij het in een badje met zuur zetten om het oude verf afhalen of zandstralen is ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was vandaag aan het denken om het zwart te maken en dan een CNC afdraaien laten doen is ook heel mooi.

Moet je ze wel weer in de blanke lak laten spuiten anders beginnen zege oxideren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet je ze wel weer in de blanke lak laten spuiten anders beginnen zege oxideren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Toen bij deze man binnen was en hij liet mij die machine zien,toen zag ik een aantal velgen en moet eerlijk zeggen het was prachtig om te zien.

 

Hij vraagt 125 pv voor het complete plaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden