Ga naar inhoud
  • 0

ET Waarde


rusty1977

Vraag

Ik wil op mijn Passat 2010 B6 een andere set velgen.

Nu heb ik 17 inch Le mans erop liggen met ET 47... ik wil graag dat ze meer naar buiten komen en meer gelijk met de carrosserie uitkomen... welke ET moet ik dan op letten....

 

 

Verzonden via PTT post.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren,

 

Ok ik heb ene vraag voor wat betreft mijnPassie B7...uit 2011

 

Ik heb nu een type velg op het oog, en kan ik in 2 maten bestellen...nu is mijn vraag welke is voor mij het gunstigst?

Zonder al te veel problemen met o.a. aanlopen e.d.

 

Hey is een 5x112 - Et 40 of 5x112 - ET45.

Beide velgen zijn 19"

 

Mijn auto is nog niet verlaagd, maar na aanschaf velgen zal het niet lang meer duren voordat ook hier een schroef setje onder komt..

Graag wat advies.

 

En zijn er andere Passat B7 rijders met 19"?

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De standaard ET voor een B7 is volgens mij 47 dus ik zou in jouw geval de velgen in ET 45 halen. Dit geeft dan minste kans op problemen als je gaat verlagen. Hoeveel J zijn die 19" velgen? Als ze te breed zijn kan dit natuurlijk ook voor problemen zorgen.

Banden nog niet naar gekeken.

Was eerst opzoek naar een knappe set velgen... en nu heb ik er een aantal op t oog...

 

Maar die zijn allemaal et 40 of et 45 en zelfs een van et 46 met 85j...

Maar dat zou ook Goed gaan dus?

 

Maar die zullen vermoedelijk 225 of 235 worden....

 

Ik wil wel

Verlagen maar niet te veel, wil

Nog wel een woonwijk inkomen zonder schade

Dacht zelf iets van 20 a 30 mm.

 

Of kan ik dan Beter voor een 18” velg gaan?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor verlagen maakt het niet uit of je 18 of 19 inch velgen hebt. Dat valt en staat meer met de breedte van de velgen en daarbij komend de breedte van de banden.

 

Een velg van 19" en 8,5J breed en daarop 225 of 235 banden is een prima passende maat voor een Passat.

 

Daarbij dan wel de ET waarde dichtbij het origineel houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd zelf met 19” 8,5j Et 44 en 255/35/19. Zou volgende set banden met 245 doen. Wanneer ik heel diep inveer dan schaaft het af en toe in de achterste wielkuip. 235/35/19 is meestal de ideale maat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd zelf met 19” 8,5j Et 44 en 255/35/19. Zou volgende set banden met 245 doen. Wanneer ik heel diep inveer dan schaaft het af en toe in de achterste wielkuip. 235/35/19 is meestal de ideale maat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

En hoeveel verlaagt dan??

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

da klopt zeker rob, maar dacht ffkes de ervaringen van de b7 rijders is horen... dacht wie weet ervaren die da anders

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ook jij hebt een soort b6 alleen is z'n jasje aan de buitenkant en binnenkant anders,de rest is het zelfde chassis ophanging etc ???? aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook jij hebt een soort b6 alleen is z'n jasje aan de buitenkant en binnenkant anders,de rest is het zelfde chassis ophanging etc ????

En toch loopt er bij mijn b7 niks terwijl bij mijn b6 behoorlijk aanliep en stukken heb moeten wegslijpen. Et41 235 35 19” icm ca55mm verlaging doet t perfect en geen enkel probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had eerst 235 met Kansas 18 inch velgen die liepen niet aan. Nu heb ik lugano 235 19 inch, verschil van 1 mm et waarde en deze lopen bij inveren aan. Mijn passie is een 2.0tdi 170pk 4motion met een origineel sportonderstel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had eerst 235 met Kansas 18 inch velgen die liepen niet aan. Nu heb ik lugano 235 19 inch, verschil van 1 mm et waarde en deze lopen bij inveren aan. Mijn passie is een 2.0tdi 170pk 4motion met een origineel sportonderstel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is de Kansas niet ET44 en de Luguano ET41? Scheelt nog niet veel maar het zit soms op millimeters.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de Kansas niet ET44 en de Luguano ET41? Scheelt nog niet veel maar het zit soms op millimeters.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Het scheelt idd 3 mm.

Spoorbreedte van de achteras is bij gewone Passat en 4motion gelijk. Dus daar zit geen verschil in.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nieuwe velgen gevonden...

 

Ipv de Rial Kibo's (18" - ET42 of  19" - ET45)

 

Vond ik nu een 18" velg van Dotz, alleen heeft deze een ET waarde van 35 of 48.

Nu zal Et 35 niet gaan, maar ET48?

 

Iemand ervaring met ET48 onder een passat 3C / B7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals er boven stond, een dotz velg, type revvo.

De dark versie (gun metal met Chrome rand) denk dat deze wel heel dik staat onder de witte B7.

 

7772b1c10d1acfc837e044bac8106f5e.jpg

 

Word een 18” met et waarde van 48.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden