Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof temperatuur meter


Cyberob

Vraag

Paar dagen terug de radiateur van mijn Passat TDI 2001 (AVB) vervangen. Nu zit ik met het probleem dat de KVS temperatuurmeter erg schommelt in waarde. Kan soms ineens terugvallen van pakweg 90 gr.C naar net boven de 50 gr.C, daar blijven hangen en op een later moment in een seconde retour schieten. Zoals gezegd heb ik de radiateur vervangen en is er nieuwe G12+ ingegaan. Meer is er niet aangepast. Zou nu opeens de KVS sensor aan de beurt zijn? Zit er nog lucht in het systeem wat dit kan veroorzaken? Voor een kapotte thermostaat lijkt de abrupte wisseling in temperatuur mij te groot. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat vermoeden had ik ook. Maar wel vreemde loop van omstandigheden. Waar zit de KVS sensor precies? Is dat diegene links achter (moeilijk bereikbaar) bij het motorblok?

KVS sensor zit linksachter op het blok , wel moeilijk bereikbaar 4 polig. Deze stuurt ook je tempmeter aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand misschien een fotootje/linkie aangaande de exacte positie? Ik denk dat ik hem heb, maar ben niet zeker.

Als je voor de auto staat links achterop het blok , iets naar beneden , er zit nog een sensor maar die zit rechts en is 2 polig.

Foto heb ik niet helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraag. Waarschijnlijk heeft de oude sensor een foutmelding gegeven. Moet je hier nog iets mee als de nieuwe sensor is ingebouwd? Of kan je hiermee rond blijven rijden tot de volgende onderhoudsbeurt?

Hoef je niks mee te doen. Bij volgende beurt kan je hem laten uitlezen op fouten. Meestal resetten ze de servicemelding en controleren ze op fouten nog????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem opgelost. Vanochtend nieuwe (groene) sensor (059 919 501 A) bij de VW dealer gehaald (á €48!!) en zojuist gemonteerd. Gelijk rondje proefgereden en de KVS temperatuurmeter blijft nu stabiel tegen de 90 grC staan.

Niet om je pret te bederven maar bij de brezan zijn ze zeker de helft goedkoper. Ja dezelfde. Zit alleen in een wit doosje zonder vw audinskoda emblemen. 3 jaar geleden 14.95 betaald.

 

Maar hoofdzaak is dat het opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is prijs is zeker te hoog die je betaald heb! Maar voor dat soort dingen moet je niet naar de stealer gaan

Ben ik niet met je eens. Kan wel bij een grossier goedkoper zijn maar de kwaliteit is niet altijd gelijk. En dan moet je het zelf doen en kvs kopen. Nu is alles voor hem gedaan en ontlucht. Kan me voorstellen dat je geen fan van de dealer bent maar brood betaal je toch ook? Doe je toch ook niet zelf bakken? Daar zit een stukje arbeidsloon in wat de bakker verdient.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ik niet met je eens. Kan wel bij een grossier goedkoper zijn maar de kwaliteit is niet altijd gelijk. En dan moet je het zelf doen en kvs kopen. Nu is alles voor hem gedaan en ontlucht. Kan me voorstellen dat je geen fan van de dealer bent maar brood betaal je toch ook? Doe je toch ook niet zelf bakken? Daar zit een stukje arbeidsloon in wat de bakker verdient.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ieder zijn meug ???? ga jij lekker naar de dealer . En waarom zou ik niet zelf mijn brood kunnen bakken??
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden