Ga naar inhoud

Garage voor onderhoud in Limburg


Ramon_Passat_B7

Aanbevolen berichten

Ik heb nog even tijd hiermee(±2mnd), maar over 7000km heeft mijn B7 variant (2.0TDI) weer onderhoud nodig(160.000km). Dat is voor mij de eerste keer na aflevering door de handelaar. Omdat ik in Zuid-Limburg woon, heb ik niet zoveel garages bij de hand.

Zo direct zijn er 2 mogelijkheden:

- Wealer: Enige echte VW dealer in het zuiden. Met hen heb ik echter niet zulke goede ervaringen (reden destijds 12 Caddy's bij mijn vorige werkgever, en altijd gezeik bij onderhoud en problemen).

- Ploemen: Was ooit dealer maar na faillissement terug gekomen als 2dehands handelaar en onderhoud. Echter temperatuurprobleem (DSG thermostaat) bij mijn auto konden ze niet oplossen.

 

De dealer is erg duur en niet heel erg goed, zonde van de centen. Ploemen zou eventueel kunnen, maar ook die vind ik het geld niet waard. Immers hebben ze voor ruim €200,- verspijkerd aan mijn auto zonder dat het temperatuurprobleem werd opgelost.

Dan zijn er nog een paar opties die ik zelf niet kan inschatten:

- Autoservice Meerssen: familie is daar erg tevreden van, maar rijdt benzine auto (veel garages hebben geen kennis van dieselmotoren)

- COOX Motors in België: VW dealer, zit dicht bij mijn huis maar voor mij onbekend qua prestaties

- VAGtechniek: Vrijwel zeker dat zij het perfect kunnen, maar is 110km van huis. Met leenauto gaat het dan een dure klus worden.

 

Garantie/mobiliteitservice via dealer heb ik geen behoefte aan. Voor mijn hobby auto ben ik al lid van de wegenwacht, dus via hen gedekt bij problemen. Met de Passat is niks speciaals aan de hand, althans niet dat ik weet. Achterremmen zijn aan vervanging toe, maar dat doe ik zelf :-).

 

Hoor graag voorstellen voor een goede onderhoudsgarage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden