Ga naar inhoud
  • 0

wat vervang je allemaal bij een nieuwe aircopomp


ruudjuh

Vraag

Mijn Aircopomp(van een passat 1.9tdi  AVF uit 2004) is gesneuveld, de magneetkoppeling is uit elkaar gevallen doordat de centrale bout afgebroken is, ik weet niet zeker of deze ook vastgelopen is(de riem is in ieder geval niet geknapt).

 

Ik heb een andere pomp en ga nog een andere droger bestellen, maar mijn vraag. Moet ik de condensor ook vervangen(voor het geld hoef ik het niet te laten)?

Het systeem gaat gespoeld worden, met spoelmiddel en wordt daardoor opnieuw afgevuld en gecontroleerd bij een aircoboer.

 

Ik hoor allemaal verschillende verhalen en ik heb geen zin dat als ik net klaar ben de condensor voor problemen zorgt.

 

Alvast bedankt!!

aangepast door ruudjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In een airco systeem moeten twee dingen pertinent niet zitten:

1- Vocht

2- Metaaldeeltjes van slijtage.

 

Als je ze er met goed spoelen uit kunt krijgen (ligt aan de oorzaak natuurlijk) dan hoeft er verder niets vervangen te worden.

Maar het spoelen moet goed gebeuren en ook het vacumeren en breken, het eerste om de deeltjes eruit te krijgen en het tweede om de lucht (waar vocht in zit) eruit te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het capillair heb ik toen zelf wel vervangen(incl. nieuwe paarse O-ringen) dit is het buisje waar het gas van hoge naar lage druk gaat en die je ook hoort sissen, zit voordat de persleiding door je schutbord gaat in een verdikking in je leiding.

Nu hij toch leeg is maakt die paar euro ook niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden