Ga naar inhoud
  • 0

turbo 1.9 TDI AVB


passat3bg'05

Vraag

Hallo heren. Ik ben nu op vakantie in Italië met de sleurhut en de Passat, nu heeft de passat zo'n 330dkm gelopen en lekt de turbo best olie wel ook fluit ie mij graag tegemoet. Nu weet ik dat dit ook wel wat bij een TDI hoort maar ik lees en hoor heel veel over een turbo upgrade van een 2.0 170pk tdi van een A4 dat deze er zo op past. Ik weet dat opnieuw chip op maat wel nodig is maar hoe zit het verder met de PD injectoren? Gaat om een 101 pk TDI nu gechipt naar 135pk.

 

ik hoor graag hoe en wat.

 

thnx guys

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om er serieus wat aan te hebben moet je er wel andere verstuivers in zetten... En je koppeling gaat het ook niet leuk vinden. Zelf rij ik op hetzelfde blok ook met de turbo van een 170pk a4, de bvb043 als ik het goed heb. Andere verstuivers, pp783, verzwaarde koppeling, ander vliegwiel en volledig 2,5" rvs uitlaat. Dit zit er nu een 100k km op en draait nog steeds lekker.

De smile bij gas geven verveelt niet. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om er serieus wat aan te hebben moet je er wel andere verstuivers in zetten... En je koppeling gaat het ook niet leuk vinden. Zelf rij ik op hetzelfde blok ook met de turbo van een 170pk a4, de bvb043 als ik het goed heb. Andere verstuivers, pp783, verzwaarde koppeling, ander vliegwiel en volledig 2,5" rvs uitlaat. Dit zit er nu een 100k km op en draait nog steeds lekker.

De smile bij gas geven verveelt niet. :mrgreen:

oke oke

. Al ben ik wel bereid om ook de koppeling en vlieg wiel te gaan vervangen tzt welk merk en model heb jij gemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na ff reken zit je zo op 2000 euro:(

Verstuivers dik 800

Turbo 500

Koppeling plus vliegwiel kost ook zo 700 euro.

al met al niet te doen. Als het nou was ff andere turbo opnieuw chippen en je heb bv 160pk

Of andere passat met 131 pk???? deze kan je makkelijk naar de 170 pk krijgen ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden