Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 mono geluid bij aux en BT audio


Hece

Vraag

Sinds dat ik de auto heb (3 weken) heb ik mono geluid, dus alleen rechter speaker, bij afspelen van muziek of alle andere geluiden via de telefoon (BT). Toen ik de auto kocht had ik nog geluid uit alle luidsprekers als ik via Aux afspeelde.

Sinds vorig week komt er zowel via BT als via Aux alleen geluid uit de rechter speaker. Overigens als ik een telefoon gesprek voer, heb ik wel volledige geluid.

Hier had ik al een keer over geschreven en ik geloof dat Wufke toen al zei dat ik waarschijnlijk een extra kabel moest trekken. Maar via Aux had ik echt volledig geluid.

Niet fijn zo net voor de vakantie waarbij 9000 km op de planning staat..

 

Ik heb geen ervaring met techniek maar ben toch kabels gaan controleren bij BT module. Die zagen er goed uit.

Ik heb nog een foto gemaakt van de module. Kan dit een software probleem zijn? e319fcb1ad7ab9b381543e56438e088f.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds dat ik de auto heb (3 weken) heb ik mono geluid, dus alleen rechter speaker, bij afspelen van muziek of alle andere geluiden via de telefoon (BT). Toen ik de auto kocht had ik nog geluid uit alle luidsprekers als ik via Aux afspeelde.

Sinds vorig week komt er zowel via BT als via Aux alleen geluid uit de rechter speaker. Overigens als ik een telefoon gesprek voer, heb ik wel volledige geluid.

Hier had ik al een keer over geschreven en ik geloof dat Wufke toen al zei dat ik waarschijnlijk een extra kabel moest trekken. Maar via Aux had ik echt volledig geluid.

Niet fijn zo net voor de vakantie waarbij 9000 km op de planning staat..

 

Ik heb geen ervaring met techniek maar ben toch kabels gaan controleren bij BT module. Die zagen er goed uit.

Ik heb nog een foto gemaakt van de module. Kan dit een software probleem zijn? e319fcb1ad7ab9b381543e56438e088f.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@@Hece

Waarschijnlijk zit er een kabelbreuk(je) ergens bij de stekker achterop de RNS.

Heb je de RNS al eens los gehad?

(Zorg wel dat je de radiocode hebt, mocht de RNS daarom vragen)

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aux en BT lopen beide via andere signalen en komen op een andere plaats op de RNS

 

Aux heeft dus zijn eigen input en ook de BT module heeft zijn eigen input

 

Om stereo sound te hebben bij BT streaming moet de BT module ook zowel links als rechts zijn audio kunnen overdragen.

Standaard is dit maar 1 enkel kanaal. Dus zal je 2 draadjes vanaf BT module tot RNS moeten leggen.

Links zal mogelijks bezet zijn in jouw connector - terwijl het rechtse kanaal niet is aangesloten.

 

Multi-pin connector 3, 12-pin, for telephone and microphone signals
 
1 –  Microphone input, negative
2 –  AUX output, audio, right
3 –  AUX output, common signal earth
4 –  Microphone output, negative
5 –  Telephone audio input signal left, negative
6 –  Telephone audio input signal right, negative
7 –  Microphone input, positive
8 –  AUX output, audio, left
9 –  Microphone output, positive
10 –  Telephone mute (mute switch for radio)
11 –  Telephone audio input signal left, positive
12 –  Telephone audio input signal right, positive
 
BT connector pin 8 Audio RF Signal out + verbinden met RNS connector pin 12 con 3
BT connector pin 9 Audio RF Signal Out – verbinden met RNS connector pin 6 con 3
 
BT connector pin 4 Audio LF Signal Out + verbinden met RNS connector pin 11 con 3
BT connector pin 5 Audio LF Signal Out – verbinden met RNS connector pin 5 con 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aux en BT lopen beide via andere signalen en komen op een andere plaats op de RNS

 

Aux heeft dus zijn eigen input en ook de BT module heeft zijn eigen input

 

Om stereo sound te hebben bij BT streaming moet de BT module ook zowel links als rechts zijn audio kunnen overdragen.

Standaard is dit maar 1 enkel kanaal. Dus zal je 2 draadjes vanaf BT module tot RNS moeten leggen.

Links zal mogelijks bezet zijn in jouw connector - terwijl het rechtse kanaal niet is aangesloten.

 

Multi-pin connector 3, 12-pin, for telephone and microphone signals

 

1 – Microphone input, negative

2 – AUX output, audio, right

3 – AUX output, common signal earth

4 – Microphone output, negative

5 – Telephone audio input signal left, negative

6 – Telephone audio input signal right, negative

7 – Microphone input, positive

8 – AUX output, audio, left

9 – Microphone output, positive

10 – Telephone mute (mute switch for radio)

11 – Telephone audio input signal left, positive

12 – Telephone audio input signal right, positive

 

BT connector pin 8 Audio RF Signal out + verbinden met RNS connector pin 12 con 3

BT connector pin 9 Audio RF Signal Out – verbinden met RNS connector pin 6 con 3

 

BT connector pin 4 Audio LF Signal Out + verbinden met RNS connector pin 11 con 3

BT connector pin 5 Audio LF Signal Out – verbinden met RNS connector pin 5 con 3

Tnx voor de uitgebreide oplossing Wulfke! Nu nog iemand in de buurt vinden voor de uitvoering! Ik heb hier geen verstand van :)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tnx voor de uitgebreide oplossing Wulfke! Nu nog iemand in de buurt vinden voor de uitvoering! Ik heb hier geen verstand van :)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@@Hece

Zaandam is niet ver bij mij vandaan.

Je bent welkom hoor.

Wanneer ga je op vakantie?

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden