Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Ik heb in mijn Passat GTE 2 telefoons ingesteld, die van mijzelf en die van mijn vrouw.

Als ik met mijn sleutel de deur open dan gaat de stoel, spiegels en radio in mijn stand/voorkeur....mijn IPhone 5s wordt ook geselecteerd en gekoppeld  dus dat gaat goed echter als mijn vrouw ook mee gaat dan wil de auto nog wel eens haar telefoon selecteren......

Dit is niet altijd en heb het idee dat het vooral gebeurt als zij daarvoor in de auto heeft gereden met haar sleutel.

Anyway hebben jullie ook dit soort ervaringen en hoe dit voorkomen kan worden? Volgens mij wordt de telefoon niet aan de sleutel gekoppeld of toch wel? hoe dan?

thanks

polder

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Denk niet dat de wagen weet welke telefoon aan welke sleutel gekoppeld moet worden. De stand van de spiegels en zetel zitten wel met de sleutel gekoppeld of kunnen hiermee gekoppeld worden. Mogelijks neemt het discover toestel het eerste beste BT signaal op welke bij hem bekend is, dus als het discover toestel eerst je vrouw haar gsm toestel opmerkt zal hij hiermee verbinden.

• 0
Geplaatst

Heb dit bij de BMW van mijn vrouw ook gehad.

Daar werkte onderstaande.

- Beiden telefoons ontkoppelen en verwijderen uit de lijst.

- Zorg ervoor dat alleen bluetooth van jouw tel aan staat (of dat de tel van je vrouw buiten bereik is)

- Auto openen met je eigen sleutel. Tel. pairen en testen.

- Contact uit en auto op slot.

- Nu eigen bleutooth uit en die van je vrouw aan.

- Auto openen met haar sleutel en tel. pairen en testen.

- contact uit en auto op slot met haar sleutel.

Daarna werkte alles zoals bedoeld. Wellicht werkt dit ook bij jouw.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden