Ga naar inhoud
  • 0

Climate Controlled stoelen wel of geen ventilatie? Evt achteraf inbouw?


bbart

Vraag

Hoi, mijn 2007 3C is voorzien van 12 voudig verstelbare memory stoelen inclusief massage.

 

Aan de stoel zit een label genaaid "Climate Controlled" wat betekent dat precies?

Ik zou verwachten dat er dan ook ventilatie in zit, maar hou zet ik dit dan aan?

 

Vorige week in een CC gezeten welke dit ook had, deze had an de zijkant van de stoel echter een aan/uut knop en een snelheidsregelaar zitten. Het was wel erg lekker met dit warme weer.

 

Nu is dus de grote vraag, zit dit er al in? (Denk het niet, maar zo ja hoe zet ik het dan aan??)

Zo nee, is dit achteraf er nog in te bouwen? Liefst zonder 4km kabelboom en wirwar aan stekkers en schemas.

 

post-15219-0-49445300-1499887635_thumb.jpg

 

post-15219-0-36909800-1499887649_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die stoelen zijn later in de auto gezet, in 2007 was deze optie nog niet leverbaar. Wellicht zijn de stoelen samengesteld uit verschillende delen, daar lijkt het wel sterk op.

Als dat zo is moet je eerst vaststellen wat je precies mist, en vanaf daar verder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die stoelen zijn later in de auto gezet, in 2007 was deze optie nog niet leverbaar. Wellicht zijn de stoelen samengesteld uit verschillende delen, daar lijkt het wel sterk op.

Als dat zo is moet je eerst vaststellen wat je precies mist, en vanaf daar verder gaan.

 

@@bm-er ik moet je dan toch corrigeren, zie bijgevoegde foto's van de optielijst van mijn auto.

 

En nu ik zelf wat beter kijk zie ik er dus zelfs optie "4D5" tussen staan "Sitzbeluftung/Massagesitz(en) vorn" dus het zou er toch al op moeten zitten.

Het is een gecombineerde optie met de massage, dus lijkt mij niet dat er wel massage op zit maar niet de ventilatie.

Blijft nu alleen dus de vraag hoe zet je het aan?

 

o.a. optie 4D5:

post-15219-0-94468700-1499931433_thumb.jpg

 

Overige opties mbt stoelen:

post-15219-0-91354000-1499931429_thumb.jpg

post-15219-0-97596200-1499931432_thumb.jpg

post-15219-0-96028600-1499931434_thumb.jpg

post-15219-0-99151000-1499931435_thumb.jpg

aangepast door bbart
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit bij mij een apart knopje op om ventilatie handmatig aan te zetten (zoals Rachid al zei).

Als je dit knopje aan zet gaat er ook een (blauw) lampje branden naast die knop en je hoort de ventilators in je zetel en je rug vrij duidelijk.

(Ook kun je het lichtelijk voelen als je je hand kort boven je stoel zetel en leuning houdt...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat aparte knopje zit blijkbaar bij B7 en CC er wel op, maar bij de 3C nog niet.

 

Schijnbaar heeft mijn (3C) stoel 'passieve' ventilatie ... veel uiensoep zal misschien zorgen voor wat meer actieve ventilatie  :wink:

 

Misschien toch eens kijken of ik het niet alsnog er onder kan maken inderdaad, lijkt mij dat de stoel fysiek niet zo heel anders kan zijn dan in een CC.

De bekleding is exact hetzelfde (ook geperforeerd) eigenlijk mist alleen die extra schakelaar met regelaar en de bijbehorende electronica.

 

Misschien is het met een simpele ventilator en een 12v volt aan/uit knop ook wel voldoende, begreep dat de ventilator toch meestal op maximaal staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren even ondersteboven gelegen in de auto nadat ik mijn (BODAC?) bakje in de auto had gestoken.

 

Inderdaad in het metaal van de stoelzitting (rugleuning geen idee) zit een mooi groot rond gat met vierkant een steek gaten er omheen.

Had even geen tijd om het te meten, maar als ik van t weekend nog een gaatje heb ga ik eens wat experimenteren een 80mm ventilator heb ik wel liggen.

En voor snel te proberen maak ik er wel een sigarettenplug aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik bij de CC blader zie ik overigens ook maar 1 ventilator in de afbeelding:

 

post-15219-0-33752300-1500027201_thumb.png

 

Bron: http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PACC/year/2009/drive_standart/645/hg_ug/963/subcategory/963000/part_id/3693281/lang/e#sec_50

 

Mischien zit er in de rugleuning helemaal geen actieve ventilatie?

Of wordt dit via de zitting omhoog geblazen ook de rugleuning in een beetje indirect?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden