Ga naar inhoud
  • 0

(OEM) LED kentekenverlichting plaatsen B7


JFYdetailing

Vraag

Hallo !

 

Vandaag eens geprobeerd om OEM LED kentekenverlichting te plaatsen bij mijn B7 Variant. (Volgens de verkoper van Ali zijn het OEM units.) Ze passen mooi en gaan wel aan, echter komt er op het dashboard na 5 seconden een foutmelding dat de kentekenverlichting mogelijk niet werkt. Schijnbaar kan je bij een B7 de LED kentekenverlichting in VCDS aanpassen zodat hij foutloos werkt. Dit hebben we vandaag geprobeerd werkend te krijgen, alleen zonder resultaat.

 

Het gaat om de volgende 2 items in VCDS bij module [09]:

- Byte 17, Bit 7 "License Plate Light w/o Pulse Width Modulation (PWM) [LED Light] zou moeten worden aangevinkt / enabled.

- Byte 23, Bit 6 "Lamp Monitoring (Cold) License Plate Lamps active" zou moeten worden uitgevinkt / disabled.

 

post-26261-0-35468800-1499534993_thumb.jpg

post-26261-0-69796900-1499535011_thumb.jpg

 

We hebben tevens geprobeerd de auto hierna op slot te doen, even laten staan ( koffie pauze :) ), vervolgens weer te starten. Echter na 5 seconden weer dezelfde foutmelding. Daarnaast geprobeerd even de accu los te koppelen en na 10 minuten weer te koppelen. Maar ook dit geeft dezelfde foutmelding.

 

Mijn vragen hierover:

1. Heeft iemand hier ervaring mee en dit wel werkend gekregen?

2. Opzich wil ik wel met foutmelding rondrijden als dit niet op te lossen is. Maar kan dit gevolgen hebben voor de verlichting zelf? Kan deze tijdens het rijden bijvoorbeeld plots uitgeschakeld worden of gaan knipperen?? Want een boete vind ik het ook weer niet waard. :)

 

Zag eventueel ook de adapter set van Kufatec: https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-6-5k/adapter-led-number-plate-light-vw-seat  Maargoed, dan ben je weer een paar tientjes verder.

 

 

Gr.

aangepast door mrfaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb laatst een setje overgenomen van een forumlid, geen fout melding en wekt perfect. Was @@Bakkie geloof ik. Mischien heeft hij nog wel de info hier over. Zit in het buitenland dus kan er niet bij

 

 

Verzonden in de baas z'n tijd

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oem of nie, er moet een adapter tussen, die zorgt dat je geen foutmelding krijgt. Deze adapters kan je zo middels stekker verbinding koppelen. En er weer terug in steken.

 

Ik had mijne bij de vagshop.nl vandaan.

 

Suc6

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden