Ga naar inhoud
  • 0

TPMS van m'n R36


mariovdark

Vraag

Hey allemaal, 

 

ik heb sinds een paar weken , dat m'n tpms aangeeft dat er een error is, 

 

bij het uitlezen met VCDS, geeft hij weer dat 1 van de sensoren in m'n wielen niet te bereiken is. 

maar welke band dat dit is, geeft ie niet weer :(

 

kan ik op een of ander manier op m'n witte mfa, de 4x sensoren op een of ander manier coderen zodat dit zichtbaar is? 

 

in m'n r36 is tpms standaard, en ook de tpms sensoren zitten in de wielen af fabriek.

volgens pon, zit er type 1K0907255B sensor in. 

 

ik weet dat jeroen het wel in z'n r36 actief heeft, maar hoe? geen idee :)

 

groetjes

Mario

 

ps. zoekfunctie bracht mij niet op mijn probleem helaas

aangepast door mariovdark
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan je niet echter verder helpen met het zoeken naar het juiste ventiel maar iets zegt me dat de interne batterij leeg is van die sensor.

Ikzelf zou je aanraden om ze gewoon alle 4 te vervangen met het zicht op de levensduur van de batterij van de bestaande sensoren en de waarschijnlijkheid dat ze binnen korte termijn dan allemaal leeg zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier hetzelfde probleem en dan schakelt systeem zichzelf uit, ik heb hier alleen het idee dat er in deze set helemaal geen ventielen zitten, dus dat moet ik nog uitzoeken maar dan moeten de banden er denk ik af om dat te zien?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ventielen zijn makkelijk te herkennen. Als je TPMS hebt, heb je geen rubber ventielen maar aluminium ventielen die met een moer in de velg opening vastgezet worden.

Dat gaan we straks even bekijken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gekeken heb de oorzaak gevonden waarom het niet werkt, zitten geen sensoren in dus ja dan werkt het systeem niet, nu maar x uitzoeken welk type erin moet, denk zelfde als bij jou, maar toch even goed uitzoeken.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gekeken heb de oorzaak gevonden waarom het niet werkt, zitten geen sensoren in dus ja dan werkt het systeem niet, nu maar x uitzoeken welk type erin moet, denk zelfde als bij jou, maar toch even goed uitzoeken.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Moet je wel zeker dat jouw comfort module ervoor uitgerust is om met de druk sensoren te werken. Anders kan je met de ABS sensoren ook de bandendruk controle laten verlopen (mits de ABS module dit ondersteund)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mario, ik heb B7 tpms er in zitten dus kan in display van ieder wiel afzonderlijk zien wat de spanning is. Dat is dus wat anders dan de originele daar kon ik alleen met de knop de load instellen halfvol of volle belading maar niet zien de druk per band. Ik denk dat Peter gelijk heeft dat de batterij op is en dus alle vier vervangen is het beste. Ik zal nog even thuis zoeken of ik mijn oude nog heb bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doen ik deze ombouw jeroen, wat heb ik nodig :)

Heb nu ook full load en half load

Mario, ik heb B7 tpms er in zitten dus kan in display van ieder wiel afzonderlijk zien wat de spanning is. Dat is dus wat anders dan de originele daar kon ik alleen met de knop de load instellen halfvol of volle belading maar niet zien de druk per band. Ik denk dat Peter gelijk heeft dat de batterij op is en dus alle vier vervangen is het beste. Ik zal nog even thuis zoeken of ik mijn oude nog heb bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil ik ook wel weten, aangezien ik toch sensoren moet aanschaffen dan liever meteen voor dit

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Setje 3AA sensoren, tpms antenne , kabelboom en een gateway die extended can ondersteund dus met een gewone 3C gateway lukt dit niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Setje 3AA sensoren, tpms antenne , kabelboom en een gateway die extended can ondersteund dus met een gewone 3C gateway lukt dit niet.

Zoals Peter zegt met daaraan toegevoegd een handig iemand die dat allemaal kan inbouwen. De ventielen zijn overigens net iets anders, bij mij sloten de 3AA sensoren niet het gat in de 19" Omanyt velg af, extra rubberen ring ging ook niet goed. Uiteindelijk heeft DeVries Banden uit Duitsland nieuwe ventielen laten komen en die ok de sensoren overgezet.

aangepast door R36
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden