Ga naar inhoud
  • 0

B7 klokje inbouwen in een 3C


wulfke

Vraag

Wegens vele vragen die ik krijg omtrent deze ombouw,

hier een lijstje met de benodigdheden en aansluit instructies,

Om het klokje te kunnen plaatsen is niet specifiek nodig om een B7 middenconsole te plaatsen, dat is enkel nodig wanneer je ook de B7 knoppenreeks en B7 handremknop wil plaatsen. Weliswaar moet je een kleine bewerking uitvoeren aan de midden ligger net onder de radio omlijsting omdat hier dan de gevaren licht schakelaar connector in komt te liggen.

Hardware aanpassingen

Om het klokje te kunnen plaatsen moet je dit allemaal hebben,

- Nieuwe teller cover van een B7 - bvb geborsteld alu 3AB 858 366G PD4
- Nieuwe cover boven handschoenkastje - bvb geborsteld alu 3AB 857 212E PD4

- Klokje zelf
- ofwel een B7 klokje - 3AA 919 204(A)
- ofwel een B7 CC klokje - 3C8 919 204A

Cc klokje ziet er zo uit en vind ik net iets mooier qua design dan het standaard 3AA/B7 klokje
93ee974a1a3ef3e44bce85143071f8f2.jpg

- klok houder incl clips - 3AA857318C (komt in de plaats van de geldlades en oude gevarenlicht schakelaar)
- schroeven om de klok houder vast te monteren - 2x N 90698606

- connector om het klokje aan te sluiten - 1C0 973 119B
- pinnen voor in het klok stekkertje - 3x N 907 647 01 (losse pinnen) - of 2x 000 979 009E (hersteldraadjes)

- nieuwe cover voor rond de radio omdat hierin de gevarenlicht schakelaar komt
bvb geborsteld alu - 3AA 858 069C PD4
- gevarenlicht schakelaar - 3AA953509A 1QB
- connector gevarenlicht schakelaar - 4D0 979 636 ( 6 polige stekker zwart)
- pinnen voor de connector gevarenlicht schakelaar - 4 stuks - 4x N 907 647 01 (losse pinnen) of 2x 000 979 009E (hersteldraadjes)

Nieuwe clima cover omdat het airbag lampje niet meer onder de Radio komt te zitten maar onder de clima.
Hiervoor moet je een clima cover nemen met een uitsparing voor het airbag lampje. Let op, het airbag lampje van de B6 is qua bouw net iets anders dan dit van de B7. De stekker van het airbag lampje die past wel gewoon zonder aanpassingen.

- airbag lampje 3AA 919 234 1QB

- clima cover in bvb geborsteld Alu
- gen2 - 3AA 863 100
- gen3 - 3C8 863 082A SOC


Elektrische aanpassingen

Klokje aansluiten
Pin 1 = constante plus
Pin 2 = LIN signaal van gateway - Pin 2 gateway (indien er een 7N0 gateway geplaatst is)
Pin 3 = GND massa

Gevarenlicht schakelaar,
de pinnen uit de oude connector halen of afknippen en de nieuwe stekker pinnen eraan zetten.

pin 2 en 4 oude connector (mogelijks beide bruin) - mogen naar nieuwe stekker pin 3 en pin 4 (maakt niet uit wie naar welke pin gaat - beide zijn toch massa)
pin 1 oude connector --> pin 2 nieuwe connector
pin 3 oude connector --> pin 6 nieuwe connector


Bijkomende opmerkingen

Om de gevarenlicht schakelaar te kunnen plaatsen zonder een B7 middenconsole te plaatsen moet je een stukje uit de dwarse ligger weghalen omdat dit anders in de weg zit voor de aansluit connector.

Om het klokje optimaal werkende te krijgen moet je een 7N0 gateway hebben om dat enkel deze LIN optie heeft om dit klokje aan te sturen. Zoniet moet je het klokje om 12u stipt aansluiten zodat deze op tijd loopt, dit moet je ook steeds terug herhalen na het loskoppelen van de batterij.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En tevens werkt de verlichting van t klokje niet als deze niet via de LIN bus wordt gekoppeld.

Dat werkt inderdaad niet als je geen 7N0 gateway hebt. Indien je het toch werkende wil krijgen zonder 7N0 gateway dan kan dit wel aangepast worden door het klokje open te maken een draadje op de printplaat te solderen en naar buiten te brengen en dit aan te sluiten met de knop verlichting.

Ik verduidelijk binnenkort nog het eea met wat foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter volgens Vw zou de nummer van de connector voor de gevarenlicht schakelaar - 4B0 979 636 moeten zijn.

Probeer maar dan. Ik heb er zeker de 4D0 in zitten dus geeft ik dit nummer door..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat lijkt me dan hetzelfde 6 polig stekkertje te zijn welke ook op de dimmende binnenspiegel gebruikt word

Dat wordt inderdaad geleverd incl de stekker pinnen er al in maar ook hier passen de 000 979 009E pinnen in. Laatst nog toegepast bij een forumlid.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zen vandaag die onderdeel gaan ophalen bij Vw en het was juist wat peter zegt, die nummer is degelijk 4D0 en het is niet compleet je moet de pinnen apart bij paken.

 

De magazijnier had het fout afgelezen van zijn computer.

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden