Ga naar inhoud
  • 0

Aanschaf Passat 2012 DSG tsi


SixteenV

Vraag

Hallo allemaal,

 

Waarschijnlijk word m'n Passat 3c zaterdag verkocht, heb een Passat 1.4 tsi dsg 122 pk op het oog met 78000 op de teller, nou lees ik veel verhalen over de dsg, waar moet ik op letten voor ik deze Passat wil aanschaffen? Moet ik bijvoorbeeld er een software behandeling bij in rekenen bij de dsg dokter? Is dat verstandig?

 

Vriendelijke groet Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou eerder beginnen met te checken of de distributieketting al is gedaan,

en ik weet dat bij die van mij net voor de 60.000km een nieuwe koppeling in de DSG is gekomen,

intussen staat hij over de 150.000km, en schakelt nog zeer soepel en rustig zonder bijgeluiden.

 

Overigens is de mijne net 1000km terug gechipt incl. DSG, maakt hem wel wat sportiever en

smeuïger 

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DSG-tuning zou ik bij JD Engineering in Lochem laten doen, i.c.m. met een vermogens tuning.

DSG-7 ben in geen fan meer van. Vorige Passat had ook een DSG-7 maar ik was er niet gelukkig mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag kettingprobleem van de 1.4tsi is toch vanaf 2011 ood verholpen?

 

Je kunt meten met vcds in hoeverre je koppeling versleten is. De dealer kan ook een uitdraai maken met de historie van de auto. Biedt geen enkele garantie maar weet je ongeveer wat ermee gedaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

productie datum mei 2012 hadden ze nog de oude type ketting :roll:

 

...en een uitdraai van de historie mag niet van PON, wat je wel "per ongeluk" kan doen,

is meeschrijven met wat hun opnoemen aan reparatie historie  :mrgreen:

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou toen ik bij PON werkte deed ik dit voor iedereen  :P Gewoon inloggen in de eeuwenoude "GIDS" applicatie en uitrollen maar :)

 

Bij mij is overigens de ketting tot 194.000 niet vervangen bij de Passat 1.4 DSG (2010) .

De vorige eigenaar heeft wel bijna 2K uitgegeven aan koppeling en DSG . Dat hoef ik gelukkig weer niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook een 2012, heerlijke auto met alles erop en eraan, DSG schakeld super, wel na een nieuwe mechatronica (schakelrobot van de 7 versbak). maar die werd volledig onder garantie vervangen, net als de ketting, spanner en nokkenasversteller..., en toen stond die van mij al op 149000..

 

Dus goed kijken wat je koopt mbt schade oid, en genieten van je passie...., elke auto heeft wel wat, en de horror verhalen over pon zijn talrijk, ook ik was huiverig maar heb inmiddels een andere mening.. en die is puur gebaseerd op eigen ervaring...

  • Grtzzzzzz
aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou toen ik bij PON werkte deed ik dit voor iedereen  :P Gewoon inloggen in de eeuwenoude "GIDS" applicatie en uitrollen maar :)

 

Bij mij is overigens de ketting tot 194.000 niet vervangen bij de Passat 1.4 DSG (2010) .

De vorige eigenaar heeft wel bijna 2K uitgegeven aan koppeling en DSG . Dat hoef ik gelukkig weer niet te doen.

als de DSG7 software niet is aangepast komt het zo weer.. ff uitlezen en je weet hoe ver ie inmiddels versleten is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als de DSG7 software niet is aangepast komt het zo weer.. ff uitlezen en je weet hoe ver ie inmiddels versleten is

Uit laten lezen maar kwam over de DSG niets voorbij. Is het dan oke, of moet je gericht daarop zoeken ? Over 2 weken wordt ketting vervangen zal dat gelijk navragen voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, je moet specifiek een meetwaardenblok bekijken en kijken wat het aantal mm is, 9-10,5 is in principe nieuw, bij zo'n 15,5-17,5 krijg je problemenna 17,5 is het echt op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

productie datum mei 2012 hadden ze nog de oude type ketting :roll:

 

...en een uitdraai van de historie mag niet van PON, wat je wel "per ongeluk" kan doen,

is meeschrijven met wat hun opnoemen aan reparatie historie  :mrgreen:

Ja tussen 2012-2013 is men over gegaan op een andere ketting type, exacte maand weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het voordeel van niet meer nagel nieuwe technieken en veel problemen, halen ze er later weer allemaal uit. En er ontstaan uiteraard weer nieuwe/andere problemen. Want de probleemloze auto moet nog bedacht worden.

 

1.8 tsi wat Vdub aangeeft, heeft ieder geval ouderwets cc inhoud naar zn vermogen. Ipv de 1.0, 1.2, 1.4 tsi etc van deze wereld. Die ongetwijfeld prima zullen worden. Over paar jaar. Als we allemaal hybride gaan rijden. Zoals Volvo over 2/3 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

....uit zeer recente ervaring:

1.4 TSi wagon/variant gechipt naar ongeveer 145pk/255Nm incl. DSG aangepast, met K&N inlegfilter

(+ 4 nieuwe bobine's en bougie's  :roll:  )

790km binnen 8,5 uur, gewoon bergje op en af, bepakt met 3 personen, en na het tanken hier,

wat overigens zeer leuk is ondanks euro 98, 1: 13.2 bij gemiddeld 100km/h volgens de BC,

mij hoor je niet klagen  :mrgreen:

 

Maar moet wel heel eerlijk zijn, ik mis de kracht bij het uit accelereren van onze Focus echt wel,

ik gok ook dat onze Passat qua topsnelheid niet in de buurt komt van de Focus (205km/h)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden