Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak b8 variant installeren, wat moet los


Cat

Vraag

Hi,

 

Ik heb een bosal afneembare trekhaak en ecs kabelset gekocht. Hoewel de gebruiksaanwijzingen uitgebreid lijken, klopt het toch niet helemaal...

 

Wie weet antwoord op het volgende:

Om de bumper af te nemen zullen de torx aan de onderkant en in de wielkasten los moeten. Moet ik onder de achterlamp de bumper losklikken, of zit er ook nog in het interieur achter de bekleding een bout die los moet? Losklikken lijkt mogelijk maar ik wil de boel niet afbreken.

 

Om de kabel naar voren te geleiden zal de linkerwielkastbekleding losmoeten? Maar die lijkt aan de witte raamdorpel vast te zitten en die weer aan het plafond. Wat moet ik lostrekken?

 

Hoe krijg ik de achterzitting los? De voorkant is zo losgetrokken, maar achter zit ie muurvast.

 

Moet ik gewoon aan de drempels bij de portieren gaan trekken, of kan ik de kabels door een koker trekken oid.

 

'T zijn nogal wat vragen maar hopelijk kan iemand me op weg helpen.

 

Goed weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Van de week bij een B8 GTE een Bosal met Trail-Tec Databus ingebouwd. Electrisch nog niet goed, maar kan je wel aantal antwoorden geven. Zie onder je regels de antwoorden:

 

Om de bumper af te nemen zullen de torx aan de onderkant en in de wielkasten los moeten. Moet ik onder de achterlamp de bumper losklikken, of zit er ook nog in het interieur achter de bekleding een bout die los moet? Losklikken lijkt mogelijk maar ik wil de boel niet afbreken.

Aan de onderkant zit aan beide buitenzijden een torx. Naar het midden toe zitten er in totaal 4 plastic torx boutjes, welke in een schroefklem zitten. Aan de wielkasten zitten in totaal 4 torx boutjes. Aan de bovenzijde bumper kun je de "dorpel" waar het slot in valt met enige kracht lostrekken. De achter lichten hoeven er niet uit. Als je bij de hoek van de bumper begint, bij de wielkasten dan kun je het zo een voor een los trekken. Achter de bekleding zitten geen schroeven voor de bumper.

Om de kabel naar voren te geleiden zal de linkerwielkastbekleding losmoeten? Maar die lijkt aan de witte raamdorpel vast te zitten en die weer aan het plafond. Wat moet ik lostrekken?
 

Wij hebben in de volgende volgorde de linkerzijde los gehaald: Vloer eruit, kapje linksachter waar de accu van de GTE zit, De witte bovenbekleding (Zit aan de kant bij het raam met een klip en aan de kant van de achterklep) Onderkant van de bekleding, zit met 3 torx vast, de bank eruit (4x kapje kinderbevestiging eraf, het kapje zelf eruit trekken, de bank aan voorzijde losklikken en dan zit deze aan beide kanten bij de deur ter hoogte van het midden met haken. De bank indrukken en naar achter duwen) vervolgens de body langs de bank tegen de deursluiting aan (let op kan je los klikken aan bovenzijde, maar zit halverwege met een soort haak vast aan de carrosserie.

Hoe krijg ik de achterzitting los? De voorkant is zo losgetrokken, maar achter zit ie muurvast.

Er zit aan weerszijde, ongeveer in het midden en naar voren wijzende haak die aan de carrosserie zit vast geklemd. De bank op dat punt indrukken (knie erop) en dan naar achterschuiven en optillen..

Moet ik gewoon aan de drempels bij de portieren gaan trekken, of kan ik de kabels door een koker trekken oid.

Als je de dorpels aan de binnenkant vastpakt en je had er onderzet (voorzijde beginnen) en dan met enige kracht naar boven trekt dan komen de ijzeren clipjes los.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden