Ga naar inhoud
  • 0

Chippen 1.8t


LeovanderMeer

Vraag

Ik heb even een vraag met betrekking tot het chippen van mijn Passat 1.8t. Deze heeft inmiddels 190.000 op de teller maar rijd verder zonder problemen. Nu zit ik te denken aan een chip. Niet omdat het nodig is maar omdat het leuk is. Maar is het link/onverstandig om een motor met deze km stand te chippen. Of is het meer afhankelijk of je als een gek gaat gassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je zelf in de hand, heb veel autos met hogere kmstand gechipt zien worden.

 

Met goed onderhoud, goed omgaan met de auto(warm rijden etc) kan de auto het makkelijk aan!

 

Ik adviseer wel iedereen om het zeefje in de carter te controlern, deze slippen vaak dicht en krijg je oliedruk problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sluit me bij gpee aan wat mijn persoonlijke mening betreft.

 

Bij de tegenstanders van Tunen zeg ik ook altijd, als je een niet-getunede auto slecht behandeld is het net zo slecht.

Standaard auto, slecht onderhoud, als een malloot gassen etc etc etc zal de auto ook een kort bestaan hebben.

 

De tuning staat er op zich los van. Al zou het wat uitmaken, zal het vermoed ik minder dan 1% zijn. De overige 99% liggen aan andere factoren en daarvan 95% aan het baasje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ohja p.s. als de auto goed warm is, vraagt de auto ook om lekker het gaspedaal in te trappen. Het is niet zo dat je hem met een fluwelen handschoen moet behandelen ;-)

 

Die van mij is getuned op +230.000 km/h.

 

Je rijplezier vergroot je er alleen maar mee. En indirect ook je levensduur van de auto aangezien je hem dan gegarandeerd langer gaat houden  :mrgreen:  :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne is een 3bg uit 2004, en rond de 215xxx opnieuw gechipt, geen spijt van gehad! Er zat eerst een abt tuning in, deze is vervangen door JDEngineering.

De km stand is nu ongeveer 248xxx.....

Veel plezier met de tuning gewenst!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat gebeuren bij Xtmotorsport. Ik ken hem nog van vroeger en is een bekende van mij en mijn broer.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

XTMotorsport levert alleen niet meer de software(kwaliteit) die ze vroeger deden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 1.8t knapt van een (goede) tuning echt op, ik heb ook mijn auto bij ruime 2 ton laten chippen.

Gaf echt veel meer het gevoel van een 'snelle' auto, de standaardafstemming van de passat gaf lang niet zo veel rijplezier.

De auto bij iets meer dan 3 ton weer verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderbouw dat eens? Omdat ze geen jd software meer gebruiken, maar een andere tuner gevonden hebben waarbij ze nu zelf ook schrijven?

 

 

Ik weet dat hij niet meer met JD werkt. Maar er zijn natuurlijk vele tuners die hun software verkopen. Ook alle grote namen.

Klopt idd, ze adverteren er alleen nog wel mee, vandaar, het zou jammer zijn dat iemand in de veronderstelling is da ze JD software krijgen en liever betere software hadden gehad ofzo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie het nu pas je post @@bjeli. Je hebt dus gelijk haha.

 

Even nog een vraag over eventueel een grotere intercooler. Zo 1 die je voor de radiator plaatst. Hebben de heren hier een mening over? Is het iets wat zin heeft of niet en als het een kit is voor de 3bg zou het dan zo moeten passen achter de bumper of zou de bumper aangepast moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze IC heeft mijn zwager besteld voor zijn Polo GTI 1.8T ( mijn vorige projectauto). Is een complete set en is zwaarder uit gevoerd dan de versie van de Seat Cupra.

Misschien kun je zoeken op internet of de cupra IC past op je auto?! Wanneer die past past deze ook

 

http://www.airtec-cooling.co.uk/product/airtec-front-mount-intercooler-conversion-polo-gti-ibiza-mk4-1-8-turbo/

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden