Zack Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Hoi allen, Ik heb een passat 4 jaar geleden gekocht (bouwjaar 2005, 1.9 TDI) met een stand van 170000 km. Inmiddels 250000 km. Wil nog een tourtje maken door europa, als ik handrem problemen heb verholpen. Heb nooit problemen mee gehad, is gechiptuned. Ik vroeg me af wanneer is juist moment om een nieuwere passat aan te schaffen? Eens een passat altijd een passat Is 250000 km ok om een tourtje te maken (paar weken weg?). Alvast dank. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FZPassat Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 1.9 TDI? Tuurlijk makkelijk.. Blok gewoon goed onderhouden en je kunt nog heel wat km's maken 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Als de auto verder goed is en z'n onderhoud heeft gehad, gewoon doen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 nog maar net ingereden, deze werd vandaag door een ander forumlid gepost dus jij kan er, mits de wagen goed en netjes op onderhoud gaat, nog heel wat jaren plezier aan hebben. 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Wat een rare vraag, als dit nou een Opel forum was hadden we de vraag kunnen verwachten... ???? Maar ik zou m nog lekker een tijdje blijven rijden???? 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Heb een 2.0 TDI BMP blok bijna 320.000 aangetikt, maar daar gaat deze zomer gewoon de caravan achter naar zuid Europa, en ik ga met een gerust gevoel op vakantie 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Wat een rare vraag, als dit nou een Opel forum was hadden we de vraag kunnen verwachten... Maar ik zou m nog lekker een tijdje blijven rijden Peugopel tegenwoordig! (Citropel mag ook) 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 24 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2017 Ik heb mijn Golf 4 met een 1.9 motor verkocht met 300.000 op de teller. Dit was 2 jaar terug ofzo. Kijkend op kenteken rijdt ie nog vrolijk rond, is zelfs van een eigenaar of 2 gewisseld. Mijn A3 Sportback heb ik gekocht met 260.000 op de teller. Veel plezier mee gehad tot 332.000 en ook deze rijdt nu ergens in Zwolle rond dacht ik (was wel een 2.0TDI). Mijn zus heeft haar A4 met 330.000 weggedaan op export, zij had gewoon pech dat op het laatst de verstuivers lekten of het blok was gescheurd... Maar de Passat die ze daarvoor had heeft het tot 340.000 gehouden en die reed probleemloos. Het is iets waar voornamelijk de 1.9 pompverstuiver motoren erg goed in zijn; langdurig leven. Zolang je er maar wat liefde aan geeft! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Joepke Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 Wij hebben onze 3BG vorig jaar met ruim 4 ton op de teller ingeruild, we zijn daar zonder problemen naast de vakanties ook nog elk jaar minimaal 1x mee op en neer naar Denemarken gereden. Goed onderhoud is 'the key'. ???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roby44 Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 580.000km op teller en rijdt 3x per jaar richting croatie (1600km heen..)en terug zonder problemen..met normale onderhoudsbeurten... 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 580.000km op teller en rijdt 3x per jaar richting croatie (1600km heen..)en terug zonder problemen..met normale onderhoudsbeurten... Kunnen we je wel aanmelden bij "klokje rond" van Autoweek! 580k is een respectabele km stand! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 En de vraag is (vind het een interessante vraag): Algemene vraag voor iedereen. De kilometers gemaakt met beheerst en zuinig rijden of gewoon wanneer men zin heeft op den staart trappen en lange stukken plankgas? Hoe bereik je het beste zo een stand Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 Als de wagen netjes op onderhoud gaat en er niet wordt op bespaard op het onderhoud dat is al 1 punt. Dan is het nog een kwestie van de motor en olie mooi een geleidelijk aan warm te laten worden. Eens dat alles op temperatuur is mag je uiteraard eens op de staart trappen, is dan ook goed voor het uitlaat systeem en voor de turbo. Als je dan eens zo wat staart trappen hebt gedaan en ergens aankomt direct of in korte tijd na het staart trappen is het dan ook verstandig van de motor wat stationair te laten draaien ipv hem direct uit te schakelen. 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 Rustig warm rijden, af en toe lange stukken rond de 4000-4500rpm en op tijd je sapjes en filters vernieuwen en het belangrijkste: Geen korte stukjes, als er 1 ding funest Is is dagelijks 5 km per rit te gaan rijden. Vol gas bleren is nergens voor nodig. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 25 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2017 .......en goede kwaliteit brandstof 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 26 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2017 Dank allen voor de reacties. Zoals ik het lees ben ik al een heel eind op de goede weg niet dat ik het perfect doe. Maar probeer hier altijd op te letten. En ik bespaar alles behalve op mn onderhoud Een van de redenen dat ik niet twijfel voor een tellervernieuwing is dat ik per se motorolie temp in mn teller wil zien staan. Zodat ik veel preciezer weet of de motor goed warm is. Goede kwaliteit brandstof vind ik een dingetje. In Aalsmeer is er Loogman waar je kunt tanken. Al een paar jaar tank ik hier en volgens mij is het goed spul. Maar wel van oorsprong een witte pomp. Aan de andere kant, heb ik ook bij Shell geen garantie tot succes. Of een andere "kwaliteitsbrandstof". En neem de Shell. De gewone of V power? De gewone zou me dan voldoende moeten zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Iroa-2 Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 Brandstofkwaliteit grote merken vs. "witte pompen" is eeuwigdurende discussie - ik tank al heel lang bij de goedkopere pompen (Tango / Tinq / Super / Loogman) - bij Loogman tankten zelfs onze vrachtwagens en hier gaan dan heel wat liters door heen, dit alles zonder problemen. Ik denk dat goed gebruik (warm rijden etc.) en regelmatig onderhoud 90% bepalen van de levensduur van onze bolides - de overige 10% noem ik geluk (of ongeluk) ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 @@Iroa-2 Ik heb dezelfde ervaring Kees. Tank ook altijd bij Tango of bij Makro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Iroa-2 Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 @@Zack - ik kocht mijn huidige Passie met 289k op de teller en heb in de afgelopen 12 maanden 50k erbij gezet. Het is mijn voornemen om hem iig tot 450k-500k te blijven rijden en daarna de situatie verder te bekijken ... FYI - toen ik nog leasewagens reed vergeleek ik de offerte voor mijn eerste Passat (3C - 2006) met die van een Seat Toledo. Ondanks het feit dat de Toledo 5k goedkoper in cataloguswaarde was, was het onder de streep goedkoper om de Passat te gaan rijden. Minder onderhoudskosten en minder afschrijving. Ik kreeg (met mijn jaarkilometrage) zelfs een offerte tot 250k. Dat wil wat zeggen bij een leasemaatschappij! En die mannen baseren zich puur op statistieken van onderhoudskosten etc. die gebaseerd zijn op echte keiharde, werkelijke cijfers ... 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 Brandstofkwaliteit grote merken vs. "witte pompen" is eeuwigdurende discussie - ik tank al heel lang bij de goedkopere pompen (Tango / Tinq / Super / Loogman) - bij Loogman tankten zelfs onze vrachtwagens en hier gaan dan heel wat liters door heen, dit alles zonder problemen. Ik denk dat goed gebruik (warm rijden etc.) en regelmatig onderhoud 90% bepalen van de levensduur van onze bolides - de overige 10% noem ik geluk (of ongeluk) ... Over het algemeen heb ik een zeer goed gevoel bij Loogman. Maar dat komt ook doordat ik er al ruim 15 jaar kom en zelf sinds 2010 tank. In die 7 jaar heb ik maximaal 10 x ergens anders getanked. Maar dat komt ook doordat ik tot nu altijd de zegeltjes spaarde haha. Sinds nu wil ik zelf de auto wassen en poetsen dus ik zal niet meer zo gauw bij Loogman tanken. Shell, Tango, AmiGO en Tinq binnen 1 kilometer straal dus keuze zat. Wat ook zo is, na een tijdje ben je klaar met afschrijven. Je houdt dan heel veel budget over voor reparatie (naast het onderhoud - want dat heb je bij een nieuwe ook) om je "oude" door te blijven rijden. Ook al moet je 1000 jaarlijks neertellen voor reparatie. Tuurlijk het oog wil ook wat en voor je gevoel ben je soms ook toe aan iets nieuws. Maar dat is niet de essentie van hoelang kun je doorrijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 Na je een tijdje zie je idd wel meer mooiere modellen rijden maar qua snufjes heb je het ook een beetje zelf in de hand. Heb er nu in mijn 10 jaar oude 3C al meer snufjes in zitten dan in een standaard redelijk uitgeruste nieuwe wagen.. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 Haha @@wulfke daarmee sla je de spijker op z'n kop. Dat heb je inderdaad in eigen hand. Maar goed zelf ben ik ook niet zo handig dus veel dingen zou ik er al wel vanaf begin in willen hebben. Maar goed een radio verwisselen en dergelijke is niet zo lastig Laatste 10 jaar wilde ik meer meer meer,nieuw nieuwer nieuwst, maar inmiddels heb ik die periode wel gehad. Zijn nog veel te veel andere leuke dingen om met het geld te doen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Farkentje Geplaatst 30 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 juni, 2017 Altijd een lastige vraag. Maar zeker nier voor de 1.9 TDI's. Wat een klasbakken zijn dat ! Ik rij zelf benzine, en heb net mijn 2.8 V6 weggedaan op 215dkm. Ik had het gevoel dat er nog veeel meer inzat, de nieuwe eigenaar gaat daar nog veel plezier aan beleven, komend jaar moet hij de distributie doen en als hij er zuinig op is kan hij makkelijk over de 3 ton. Ik tankte een mix van normaal en premium benzine, en altijd netjes opwarmen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 30 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 juni, 2017 Ohja niet te vergeten een uitstekende garage voor onderhoud, reparatie en advies !!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten