Ga naar inhoud
  • 0

Weet iemand wat dit icoontje betekent?


AJV

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt Dynamic Light Assist (DLA), bij uitstek de coolste optie op de B7! (Volgens mijn bescheiden mening dan)

 

Test het maar eens uit op een donkere polderweg, is echt helemaal geweldig!

 

 

Lichtschakelaar op auto en hendel naar achteren, dan zet je het systeem aan. Je ziet aan het blauwe lampje op je dashboard wanneer het systeem het (dynamische) grootlicht aan zet.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die staat altijd op automatisch en werkt goed.

Dit icoontje komt tevoorschijn als ik de richtingaanwijzer een tikje naar voren geef. ( op van mij af dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee ook niet, heb een rondje om de auto gelopen om te kijken of er iets wel of niet brand. Niets dan alleen de dagrijverlichting. Ook de achterlampen zijn het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adaptieve verlichting.

Dan zou toch de xenon aan moeten staan? Bij automatisch gaat die alleen aan onder bomen of in een tunnel rijdt. En het icoontje moet ik echt activeren met mijn richtingaanwijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn wel steeds meer opties op een auto. Licht zou zich aan moeten passen. Dus als het goed is wordt groot licht dan uitgeschakeld als je een tegenligger tegenkomt. Ben benieuwd of het zo ook werkt. Wel een mooie veilige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ook op mijn nieuwe Volvo en wil niet meer zonder, wat een gemak! Bij xenonlicht werkt het met schuifjes maar bij LED lampen zijn de LED's apart aan te sturen, is nog mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De implementatie bij VW met LED koplampen van de B8 is hetzelfde als bij de Xenon koplampen van de B7, er wordt gebruik gemaakt van een 'wals' met verschillende patronen die in het lichtpad zit. Door de wals te verdraaien wordt er een ander patroon in het lichtpad geplaatst en dientengevolge een ander lichtbeeld geprojecteerd.

 

De versie die jij omschrijft wordt ook wel LED matrix koplampen genoemd, maar die is bij VW dus niet toegepast.

 

Voor de echte knutselaars op het forum is het wellicht een uitdaging om het B7 DLA binnenwerk in een B6 Xenonlamp te plaatsen. Is wel een hele klus, want je moet twee Xenon sets slopen en maar afwachten of het gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De implementatie bij VW met LED koplampen van de B8 is hetzelfde als bij de Xenon koplampen van de B7, er wordt gebruik gemaakt van een 'wals' met verschillende patronen die in het lichtpad zit. Door de wals te verdraaien wordt er een ander patroon in het lichtpad geplaatst en dientengevolge een ander lichtbeeld geprojecteerd.

 

De versie die jij omschrijft wordt ook wel LED matrix koplampen genoemd, maar die is bij VW dus niet toegepast.

 

Voor de echte knutselaars op het forum is het wellicht een uitdaging om het B7 DLA binnenwerk in een B6 Xenonlamp te plaatsen. Is wel een hele klus, want je moet twee Xenon sets slopen en maar afwachten of het gaat lukken.

Dit is al gedaan... kijk maar hier (sorry, 't is weer Russisch)...

 

Ik heb er ondertussen al bijna een jaar één stel liggen om de ombouw te proberen, ze zijn alleen nog niet tot hier geraakt....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn wel steeds meer opties op een auto. Licht zou zich aan moeten passen. Dus als het goed is wordt groot licht dan uitgeschakeld als je een tegenligger tegenkomt. Ben benieuwd of het zo ook werkt. Wel een mooie veilige optie.

 

 

Niet alleen een tegenligger, ook een medeligger ;-). Echt een super optie voor de tegenwoordig donkere snelwegen en bochtige binnenweggetjes, ben er meer dan tevreden over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden