Ga naar inhoud

Hulp bij aanschaf Polo of Golf


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Een kennis van mij heeft een nieuwe auto nodig en is aan het kijken naar een Golf of een Polo, waarschijnlijk een diesel.

Nu vroeg diegene of ik misschien mee wilde kijken en info kon inwinnen, dus bij deze de vraag aan jullie.

Kunnen jullie voor de Polo en de Golf qua motoren iets zeggen over de Diesels en de Benzine auto's?

 

Moet ik bij zulke auto nog ergens specifiek op letten, zeker bij de Polo's? Ik gok dat de Golf en Passat redelijk gelijk zijn qua motoren.

 

Ben benieuwd naar wat jullie vinden.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Een kennis van mij heeft een nieuwe auto nodig en is aan het kijken naar een Golf of een Polo, waarschijnlijk een diesel.

Nu vroeg diegene of ik misschien mee wilde kijken en info kon inwinnen, dus bij deze de vraag aan jullie.

Kunnen jullie voor de Polo en de Golf qua motoren iets zeggen over de Diesels en de Benzine auto's?

 

Moet ik bij zulke auto nog ergens specifiek op letten, zeker bij de Polo's? Ik gok dat de Golf en Passat redelijk gelijk zijn qua motoren.

 

Ben benieuwd naar wat jullie vinden.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg

Ik weet niet welke Golf, maar als hij voor de 6 gaat, dan raad ik zeker aan om voor de 2.0TDI 110pk te gaan. Die heeft geen last van de oliepomp-problemen omdat uitgerekend die motor een oudere en een meer betrouwbare pomp heeft. Zijn ook prima te chippen en dan heb je weer zat vermogen.

 

Verder mag je bij de 1.6TDI en de 2.0TDI 140pk wel zo'n beetje hetzelfde verwachten als bij de Passat daar waar deze ook gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een golf6. Ik heb zelf een 1.6tdi en nooit problemen gehad (afkloppen). Dus kan er vanuit gaan dat zn blok hetzelfde is. Bij een Polo, aan welk blok moet ik denken dan? 1.4 oid?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een golf 6 1.4 tsi 122pk gehad. Bij km stands van 136000km compleet vol met koolafzetting bij de klepstelen en zettingen waardoor de motor slecht loopt. 

Die is door de garage na een halfjaar problemen omgeruild voor een 1.6 tdi bmt en daar probleemloos 1.5 jaar mee rond gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf 6 1.4 tsi 122 pk is bijna nooit wat mis mee. Als de ketting een keer gedaan is heb je daar over het algemeen geen probleem meer mee. En zuinig! Hierdoor heb je geen diesel nodig

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik heb hele andere verhalen over tsi's. google maar eens. Kom je veel problemen gevallen tegen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden