Ga naar inhoud
  • 0

Draaiende motor Geen richtingaanwijzer


fransvdvoort

Vraag

Betreft een 18 jaar oude VW Passat Variant.

 

Contact aan: richtingaanwijzers werken normaal

Met draaiende motor: richtingaanwijzers werken niet (geen klikkernd geluid. Wel de alarmschakeling.

 

De richtingaanwijzer klikt totdat de motor draait!!!!!

 

Een variabele is het weer. Aanvankelijk na het starten deden,  de richtingaanwijzers het nog. Maar na een stuk te hebben gereden trad de storing op. En nu met de warme dagen is de storing er zodra de motor draait. Bovenien werkt dan ook de cruisecontrol niet meer.

 

In het verleden heb ik ook een paar dagen een storing gehad met het starten van de motor. De startmotor draaide wel, maar de motor sloeg niet aan.

Op een gegeven moment bleek de reservesleutel wel te functioneren, waarna mijn eigen sleutel het ook weer deed.

 

Nog langer geleden kon ik de buitenspiegel rechts (?) een paar dagen niet bedienen.

 

Conclusie: de afgelopen 5 jaar zijn er drie storingen opgetreden waarvan er twee spontaan zijn overgegaan.

 

Zal de electronica op de printplaat de oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vermoedelijk is je alarmlichtschakelaar de oorzaak.

Hierin zit namelijk je knipperlichtrelais. Op de sloop moet je deze wel kunnen vinden.

Anders heb ik er nog wel 1 voor je.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is temperatuur/voltage gerelateerd......zijn de leukste zoektochten  :evil: niet!!!!

ik zat zelf ook aan het knipperrelais te denken, maar geen idee waar die zit, dankzij maxx007at weet ik dat nu ook  :mrgreen:

 

Zelf zitten we nu met een crossmotor die zoiets heeft, koud rijd het als een kogel, eenmaal iets warm, weg vermogen,

maarja, het is tegenwoordig niet meer even simpel een ontstekingsspoel, cdi, bobine en bougie, intussen zitten er 

elektr. powervalves op, en nog wat snuisterijen wat met de mapping te maken heeft.....is-nie-grappig-nie  :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroeger in electronica veel fouten opgespoord en thermische fouten in electronica konden nogal eens gevonden worden met Koelspray. Doet precies wat het zegt: iets afkoelen. Vooral te gebruiken voor individuele componenten zoals halfgeleiders, een hele print of module afkoelen is niet echt reëel.

 

Altijd weer een mooi moment wanneer je het defect gevonden had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden