Ga naar inhoud
  • 0

Vragen Interieur vervangen voor een nieuwe


hudeck

Vraag

Oké heb nu eindelijk een interieur gevonden die ik wil hebben.

Maar nu heb ik gelezen dat de airbags uit de stoelen zijn gehaald.

Kan ik de airbags overzetten?

Zoja hoe hoe ik dat want ik snap er ff niets can hoe dat moet..

 

Dit is het setje

16d98c53c24a19610590ca0e9dd835b6.jpg

 

En dit zijn de gegevens van de donor auto

 

d6f7be4fb21df271186da4c3855d3314.jpg

 

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen/adviseren.

 

Trouwens zoals je kan lezen heeft deze set ventilatie en stoel verwarming voor en achter.

Dus schema's, partnummers en of How to altijd welkom.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De airbags kan je overzetten. Is wel een vervelend werkje maar als dit echt jouw zin is qua interieur dan zou ik het er niet voor laten liggen

Maar hoe vervelend is het werk dan om de airbags over te zetten?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en het gekocht.

 

Nu moet ik alleen nog weten wat ik allemaal moet doen om deze stoelen veilig in te bouwen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij een amarok de airbags overgezet naar een leder interieur en vond het werk eigenlijk wel mee vallen.

Je moet voorzichtig de bekleding loshalen en een stukje naar boven schuiven. Dan kijk je zo de stoel in. De airbak zit bij een amarok er boven in gehaakt en onder met 1 schroefje vast.

Wij hadden de gele airbag stekkers onder de stoel wel maar in de airbag zelf zitten hele kleine stekkertjes en deze waren los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar hoe vervelend is het werk dan om de airbags over te zetten?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nou vervelend is misschien verkeerd verwoord maar is gewoon een pruts werkje. Je moet de bekleding wat naar boven schuiven die je eerst heb los gemaakt door het plastiek latje, aan de onderkant van de bekleding, uit het richeltje te trekken. Dan is het zoals Arie aangeeft de airbag eruit halen door de ene schroef eruit te draaien en dan eruit te haken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op de plek waar de krammen zaten dikke tyreps gebruikt gemiddeld was ik een uur kwijt per stoel met montage. Mooie set alleen jammer dat het geen memory heeft.

Ja dank je wel..

ja dat is het enige wat er aan ontbreekt...

Maar goed hoe vaak gebruik je het, in mijn geval nooit want ben de enige die er in rijd.????????

 

Voor de rest wat ik uit jullie verhalen lees is neem er de tijd voor..

Dikke typewraps geen probleem mijn werk heeft er genoeg.

 

En mijn andere vraag de bedrading trekken voor de stoel/achterbank verwarming is dat makkelijk want daar heb ik geen tekeningen van..

 

Thanks mannen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog een L & R airbag 3C 2008 liggen voor de voorste zetels.

Echter weet niet of deze in een CC zelfde vorm hebben.

Als dit zo is dan kan je je oude interieur nog kompleet van de hand doen.

Als je interesse hebt hoor ik het wel. PB me dan bij Interesse.

 

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog een L & R airbag 3C 2008 liggen voor de voorste zetels.

Echter weet niet of deze in een CC zelfde vorm hebben.

Als dit zo is dan kan je je oude interieur nog kompleet van de hand doen.

Als je interesse hebt hoor ik het wel. PB me dan bij Interesse.

 

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

 

oke klinkt goed, maar ik zou het ook niet weten of deze 1 op 1 passen.. daar zou ik me dan nog in moeten verdiepen.

heb de betreffende programma's nog niet op mijn laptop staan

 

@@dieseltje

 

als ik de tekeningen maar heb moet het volgens mij wel te doen zijn, of iemand moet er een goede how to van hebben met daarin ook de betreffende stekkers en bedrading die hiervoor nodig zijn.

dat zou helemaal ideaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is van de gewone 3C maar het principe is steeds hetzelfde.

Bestuurder stoel krijgt een voeding vanuit de linkse zekeringbox - dit is de voeding voor zowel de verwarming van bestuurder als bijrijder

dan komt er een vrijgave draadje vanuit het boordnet en loopt naar de bestuurder stoel (wit)

dan loopt er een dun draadje van bestuurder stoel naar clima paneel voor de terugkoppeling van de temperatuur sensor van de bestuurder.

dan loopt er een dikkere draad van de bestuurder naar de bijrijder (2,5mm²) met thv de clima een aftakking naar de clima (dunner dan de 2,5mm²) voor de terugkoppeling van de temp sensor van de bijrijder stoel

dan loopt er een dikkere draad van de bestuurder naar de bijrijder (2,5mm²) en dit is de draad die de spanning geeft naar de verwarmingsmat in de bijrijdersstoel.

 

de achterbank werkt volgens hetzelfde principe maar moet dan naar de middenconsole omdat daar de regelknoppen zitten.

 

Ook kan het voorkomen dat de clima een draadje mist en dat is dan de voedende kant voor de temperatuur sensoren (zie schema)

 

succes.

er zijn ook bvb bij kufatec kant en klare kabelbomen te verkrijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal van avond ff kijken wat ik heb

Dat is super bedankt.

 

@@wulfke

 

Klinkt eenvoudig maar volgens mij is het aardig wat werk.

Het console voor achter met de regelaars voor de achterbank verwarming is al reeds in huis. (Moest ik toch al vervangen omdat ik het klepje ontbrak van de 230v aansluiting. Dus heb deze meteen besteld)

 

Heb namelijk op kufatec.com gekeken maar voor een Passat cc geen kabelboom maar op die van de 3c weer wel alleen dan 1 kabelboom denk voor beide voorstoelen..

maar niets voor de achterbank..

 

Zijn er nog andere sites die ik kan bezoeken voor de kabelgoten?

 

Of kan iemand mij hiermee assisteren?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn broer heeft op ebay een komplete kabelboom gevonden voor zijn auto. Daar gaan we alles uithalen om zijn voorstoelen aan te sluiten. Koste iets van 100 euro.

Alleen de stekkers en de modules voor zijn auto kosten los al duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is van de gewone 3C maar het principe is steeds hetzelfde.

Bestuurder stoel krijgt een voeding vanuit de linkse zekeringbox - dit is de voeding voor zowel de verwarming van bestuurder als bijrijder

dan komt er een vrijgave draadje vanuit het boordnet en loopt naar de bestuurder stoel (wit)

dan loopt er een dun draadje van bestuurder stoel naar clima paneel voor de terugkoppeling van de temperatuur sensor van de bestuurder.

dan loopt er een dikkere draad van de bestuurder naar de bijrijder (2,5mm²) met thv de clima een aftakking naar de clima (dunner dan de 2,5mm²) voor de terugkoppeling van de temp sensor van de bijrijder stoel

dan loopt er een dikkere draad van de bestuurder naar de bijrijder (2,5mm²) en dit is de draad die de spanning geeft naar de verwarmingsmat in de bijrijdersstoel.

 

de achterbank werkt volgens hetzelfde principe maar moet dan naar de middenconsole omdat daar de regelknoppen zitten.

 

Ook kan het voorkomen dat de clima een draadje mist en dat is dan de voedende kant voor de temperatuur sensoren (zie schema)

 

succes.

er zijn ook bvb bij kufatec kant en klare kabelbomen te verkrijgen.

Kan niet uit schema halen op welke stekker en pin ik moet zijn op het boordnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een excel lijst met de pin bezetting

Zit de schema's te bekijken, en las dat de stoelschema's zonder ventilatie is en mijn set heeft in beide stoelen ventilatie en stoelverwarming.

 

Is er ook een schema voor de achterbank want die is ook een verwarming

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden