Ga naar inhoud
  • 0

haperende motor, foutcodes en start niet meer


Ronald1967

Vraag

Zojuist na korte rit wil ik weer gaan rijden en draait de motor met haperingen. Ben naar huis gereden, motor uitgezet en nu start deze helemaal niet meer. Laptop eraan en uitgelezen.. 

 

Ik zie meerdere foutcodes en ben benieuwd wat de oorzaak is dat de motor niet meer wil starten. Wellicht de krukassensor defect, gezien de foutcodes?? Hoor graag of iemand nav de foutcodes mij kan vertellen of ik het juist heb?

 

Adres 01: Motor (CAW)       Labels: 06J-906-026-CAW.clb
   Onderdeel No SW: 06J 906 026 D    HW: 06J 906 026 D
   Component: MED17.5             2424  
   Revisie: A7H06---    Serienummer: VWZCZ000000000
   Codering: 0404000318070160
   Werkplaats#: WSC 00191 264 15243
   VCID: 2B528A678AE24479EA9-807E
 
7 Fouten Gevonden:
000665 - Laaddrukregeling 
               P0299 - 000 - Regelgrens onderschreden - Intermitterend
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 00100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 176465 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.02
                    Tijd: 18:52:05
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 2529 /min
                    Belasting: 83.5 %
                    Snelheid: 69.0 km/h
                    Temperatuur: 97.0°C
                    Temperatuur: 48.0°C
                    Absolute Druk: 1000.0 mbar
                    Voltage: 13.335 V
 
000022 - Cilinderrij 1; nokkenasst. -G40 / krukasstandsensor -G28 
               P0016 - 000 - Verkeerde inbouwcombinatie
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:34:27
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 881 /min
                    Belasting: 27.0 %
                    Snelheid: 0.0 km/h
                    Temperatuur: 73.0°C
                    Temperatuur: 45.0°C
                    Absolute Druk: 1020.0 mbar
                    Voltage: 13.843 V
 
000768 - Cilinderoverslag herkend 
               P0300 - 000 - 
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:34:43
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 777 /min
                    Belasting: 25.9 %
                    Snelheid: 0.0 km/h
                    Temperatuur: 72.0°C
                    Temperatuur: 47.0°C
                    Absolute Druk: 1020.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V
 
000771 - Cil. 3 
               P0303 - 000 - Cilinderoverslag herkend
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:34:43
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 777 /min
                    Belasting: 25.9 %
                    Snelheid: 0.0 km/h
                    Temperatuur: 72.0°C
                    Temperatuur: 47.0°C
                    Absolute Druk: 1020.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V
 
000770 - Cil. 2 
               P0302 - 000 - Cilinderoverslag herkend
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:34:43
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 777 /min
                    Belasting: 25.9 %
                    Snelheid: 0.0 km/h
                    Temperatuur: 72.0°C
                    Temperatuur: 47.0°C
                    Absolute Druk: 1020.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V
 
000769 - Cil. 1 
               P0301 - 000 - Cilinderoverslag herkend
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:35:20
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 2932 /min
                    Belasting: 68.2 %
                    Snelheid: 43.0 km/h
                    Temperatuur: 75.0°C
                    Temperatuur: 36.0°C
                    Absolute Druk: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V
 
000772 - Cil. 4 
               P0304 - 000 - Cilinderoverslag herkend
             Bevries Frame:
                    Fout Status: 01100000
                    Fout Prioriteit: 0
                    Fout Frekwentie: 1
                    Reset teller: 255
                    Kilometrage: 177173 km
                    Tijd Indicatie: 0
                    Datum: 2017.06.16
                    Tijd: 19:35:20
 
             Bevries Frame:
                    TPM: 2932 /min
                    Belasting: 68.2 %
                    Snelheid: 43.0 km/h
                    Temperatuur: 75.0°C
                    Temperatuur: 36.0°C
                    Absolute Druk: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V
 
Gereedheid: 0000 0000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ronald, ik zal voor je duimen dat het allemaal meevalt. Zou zonde zijn van je mooie CC.

 

Dankjewel.. Morgen bellen met Vagtechniek en vragen wanneer men tijd heeft om te kijken of alleen de distributie set vervangen hoeft te worden. Anders maar op zoek naar een blok, auto is mij nog teveel waard om deze compleet af te schrijven  :shock:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zijn de mindere berichten !

wat is er eigenlijk mis gegaan dan, veronderstel dat de wagen steeds netjes op onderhoud is gegaan en dat de ketting dan toch nog over springt met deze gevolgen..

 

succes met de herstelling en de afhandeling, helaas komen zo dingen meestal ongelegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zijn de mindere berichten !

wat is er eigenlijk mis gegaan dan, veronderstel dat de wagen steeds netjes op onderhoud is gegaan en dat de ketting dan toch nog over springt met deze gevolgen..

 

succes met de herstelling en de afhandeling, helaas komen zo dingen meestal ongelegen.

 

Na het starten op liep motor onregelmatig. Ik dacht in 1ste instantie aan een defecte bobine, had het gevoel dat motor niet op 4 cilinders liep. Stond 1 km van huis en had zoiets van, lees hem zo meteen wel uit en zie dan wel welke cilinder/bobine defect is. Het bleek iets serieuzer fout te zijn, dacht toen dat er sensor kapot was. Ik had niet verwacht dat ketting versprongen zou zijn.. 

 

Vagtechniek heeft al een gereviseerd blok (met nieuwe distributieketting, etc) gevonden via hun connecties. Heb zelf 2 offertes aangevraagd, even afwachten wat deze motorblokken moeten kosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blij dat ik mijn ketting al bij 160K heb laten doen. We hebben de nwe en de oude ketting gemeten en daar zat niet veel lengte verschil in, volgens de monteur had de ketting het nog wel een tijdje vol gehouden de kettingspanner werd wel minder. Toch opmerkelijk dat het zo kan verschillen per motor.

Met een cczb motor kun je ook een dsg nemen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door EdB6CC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen auto weer ophalen..

 

Kreeg 2 weken terug telefoontje dat tijdens overzetten van motordelen op het kale gereviseerde blok de waterpomp sporen van lekkage had. Dus nieuwe laten bestellen, overigens bleek ook nog de pakking van de turbo te ontbreken. Van verlies van koelvloeistof en van ontbrekende turbopakking had ik niets gemerkt. Ik controleer geregeld alle vloeistoffen en oliepeil. Een paar dagen later even binnengelopen bij Vagtechniek, was men net bezig met een mailbericht voor mij. Koppeling was zover versleten dat ik zei: volledig vervangen, alles ligt nu toch uit elkaar. Uiteraard is alles in goed overleg gedaan.

 

Vorige week stond het plaatsen van de nieuwe motor gepland en dan zouden er nog een paar testen plaatsvinden voordat ik auto kon ophalen. Kreeg ik donderdag telefoontje dat geplaatste motor niet naar wens liep en dat ik helaas wat langer geduld moest opbrengen. Vandaag kreeg ik het verlossende telefoontje dat auto morgen klaar staat.  

 

 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden