Ga naar inhoud
  • 1

auto uit Duitsland


Hece

Vraag

morgen ben ik van plan om een Passat cc uit Duitsland te halen. wie heeft hier ervaring mee?

is het moeilijk om de 'taal' vd auto van Duits om te zetten naar Nederlands of Engels? Er zit trouwens een Rns510 in.

Mijn huidige bmw heb ik ook uit duitsland gehaald en de menu daarvan had geen Nederlands.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Engels kan je normaal zo instellen in de teller. En als je een juiste versie teller hebt kan je mogelijks ook NL instellen.

De RNS kan je ook in het NL instellen.

 

veel plezier bij het ophalen, spannende dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Engels kan je normaal zo instellen in de teller. En als je een juiste versie teller hebt kan je mogelijks ook NL instellen.

De RNS kan je ook in het NL instellen.

 

veel plezier bij het ophalen, spannende dag.

heel simpel dus, tnx voor je antwoord

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Engels kan je normaal zo instellen in de teller. En als je een juiste versie teller hebt kan je mogelijks ook NL instellen.

De RNS kan je ook in het NL instellen.

 

veel plezier bij het ophalen, spannende dag.

auto opgehaald, tevreden mee. heb de rns inderdaad zo op NL gezet. Maar de teller komt helaas niet verder dan engels. Nou is mijn Engels wel voldoende maar toch zou NL fijner zijn.

blijkbaar heb ik geen juiste versie. Is NL er nog in te programmeren? is dit veel werk?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, gecondoleerd voor jouw bankrekening

 

Neen, daarvoor moet je een andere teller hebben en wat inleveren in menu's zoals comfort menu en licht en zicht menu omdat de NL tellers van een nieuwere versie passat zijn en deze niet goed communiceren met de nieuwe teller. Is dus wat geven en nemen en uitmaken wat je prioritair vind.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, gecondoleerd voor jouw bankrekening

 

Neen, daarvoor moet je een andere teller hebben en wat inleveren in menu's zoals comfort menu en licht en zicht menu omdat de NL tellers van een nieuwere versie passat zijn en deze niet goed communiceren met de nieuwe teller. Is dus wat geven en nemen en uitmaken wat je prioritair vind.

 

Ach, heb er wel een mooie auto voor terug. Nu nog even de rekening van de belastingdienst spekken.

 

Tnx voor je antwoord. Maar nee, geen zin om in te leveren in menu's. In t Engels is t prima te doen hoewel het een beetje raar klinkt als je de namen in je telefoon in t Engels moet uitspreken :) maar dat is de grootste ramp niet.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach, heb er wel een mooie auto voor terug. Nu nog even de rekening van de belastingdienst spekken.

 

Tnx voor je antwoord. Maar nee, geen zin om in te leveren in menu's. In t Engels is t prima te doen hoewel het een beetje raar klinkt als je de namen in je telefoon in t Engels moet uitspreken :) maar dat is de grootste ramp niet.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat ligt dan niet aan de teller volgens mij maar aan de BT module die onder de bijrijder stoel zit dat je Engels moet praten om te bellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk!
 

Na jaren  BMW 120D gereden te hebben en voornemens om een 530D aan te schaffen, toch gekozen voor een Passat CC uit 2009.
Mijn vorige auto ook uit Duitsland gehaald zo nu ook twee ritten gemaakt om met een CC thuis te komen. 

 

De reden om voor een passat CC te kiezen ipv de 530D is omdat je voor het zelfde geld toch meer opties krijgt en een exclusievere auto (er rijden meer 5 series rond dat een CC). De belasting lag een stuk lager, en was eigenlijk toe aan iets 'nieuws'.. jammer van de aantal Pk's die ik moest inleveren maar daar kreeg ik heel veel meer opties voor terug. 

 

De eerste CC die ik heb bezichtigd had leuke opties, een mooie kleur maar een amateuristisch gerepareerde voorbumperschade en een schaafplek op de achterklep die niet op de advertentie waren gemeld...op naar de volgende

 

Een week later een mooie tegen gekomen in Hamburg. Ik kreeg alle extra gevraagde info toegezonden. Het voelde vertrouwd en ben op een vrijdagmorgen er heen gereden. Kwam er om 11 uur aan en had eigenlijk weinig tijd om de auto grondig te inspecteren, lees: even langs een TUV station. De auto had tot december TUV dus daar vertrouwde ik maar op. 

De auto stond in de garage en zat heel goed in de lak. Onderhoudsboekjes waren netjes afgestempeld en de eigenaar had de dag er voor nog een kleine beurt gegeven. De dsg bak olie en filter was 7000 km geleden ververst. De auto voelde gelijk goed, motorisch, bak, wegligging, interieur etc..

 

De onderhandeling hadden we al gedaan dus het afgesproken bedrag afgegeven met een snelvaart naar een verkehrsamt gereden. Twee minuten voor sluitingstijd wisten we nog een nummertje te trekken en de procedure kon beginnen. 

 

Op de terugweg, nadat we de extra winterbanden op 17 inch velgen hadden opgehaald,  de auto uitgebreid kunnen testen op rijdgedrag. Door om en om te rijden was het verschil met de 1 serie goed te merken. 1 serie (automaat) snel , gretig en vanwege achterwiel aandrijving toch sportiever. 

De Dynamic Drive van de CC maakte een hoop goed. Op lange afstanden is de comfort stand een heerlijke toevoeging terwijl je ook lekker kunt 'spelen' met de sport stand. Maar wel op korte afstanden...

 

Tegenwoordig zitten allemaal wel eens in onze telefoon te kijken tijdens het rijden, om wat voor reden dan ook. De lane assist is dan zeker handig ... Waar ik nog zeker aan moet wennen is de adaptive cruise control. Heel vervelend als er iemand op korte afstand er tussen probeert te komen waardoor de auto in de anders gaat. 

 

De stoelen zitten op zich fijn,  zijn redelijk goed verstelbaar, beter dan in de 1 serie maar komen bij lange na niet in de buurt van sport / memory stoelen van de 5 serie. 

De dashboard is mooi en overzichtelijk. Head up is ideaal en ben blij dat ik niet continu op de RNS510 scherm te kijken. Een minpunt van de RSN was gelijk dat als ik spotify afspeel via BT, er maar 1 speaker actief is. Heel vervelend! misschien is dit makkelijk op te lossen ?

 

Eenmaal in NL heb ik de park assist getest maar ik moet zeggen dat zelf parkeren veel sneller en soepeler gaat. Ben wel teleurgesteld in die optie. Misschien moet ook nog wennen aan de afmetingen van de auto.. Had er meer van verwacht. Vanmiddag toen ik nog even zat te spelen met de airco ben ik gered door de automatische rem systeem, Ja, file vorming en ik lette niet op. De auto ging vol in de ankers en voelde dat abs zn werk deed. 

 

 

Pluspunten: 

- De ruimte en opbergvakjes

- Adaptive cc en lane assist

- Dynamic drive

- RNS510, lekker uitgebreid

- Kofferbak, zoveel meer dan de 1 serie

- Bi xenon en cominghome verlichting

- Lak van de auto, geen krasje te vinden

- 170 pk ruim voldoende, maar 'chippen' spookt door mn hoofd

- Algehele staat van de auto 

 

 

Min punten:

- Dakje dat maar 3 cm omhoog kan

- Geen elektrisch inklapbare spiegels

- RSN 510 , maar aan 1 kant geluid als muziek via BT wordt afgespeeld

- Geluidskwaliteit van de standaard boxen, een upgrade staat gepland

- Geen keyless entry en go

- Park assist doet moeilijk

 

 

 

 

 

 

post-26396-0-90723700-1499198031_thumb.jpg

post-26396-0-87547600-1499198051_thumb.jpg

post-26396-0-65637300-1499198065_thumb.jpg

post-26396-0-89030700-1499198082_thumb.jpg

post-26396-0-53058300-1499198096_thumb.jpg

post-26396-0-57702200-1499198113_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom met je mooie bak.

Leuk verhaal ook.

Ken trouwens geen een auto waar parkassist sneller werkt dan zelf parkeren. Ook bij BMW niet.

Verder zij automatisch inklapbare spiegels redelijk eenvoudig achteraf te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welkom op t forum.

Je BT module beschikt waarschijnlijk niet over een stereo aansluiting. Dit is over het algemeen goed op te lossen door een 2e draad aan te sluiten voor stereo geluid.

hier wil ik me nog in verdiepen, indien er schema's of mensen zijn die dit al eerder gedaan hebben, lees of spreek ze graag

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden