Ga naar inhoud

Schoonmaken onder de motorkap?


DeurmatPassat

Aanbevolen berichten

In een ietwat domme actie heb ik tijdens het polijsten van mijn koplampen overal druppels Commandant 4 gesprayd op alles onder de motorkap. Heeft geen effect op het lopen van de motor oid, maar het ziet er niet bepaald lekker uit. Is er een goede manier om dit schoon te maken? Ik ben bang dat ik als ik de spuit er op zet ik de elektra sloop. En ik ga er van uit dat je een ontvetter nodig hebt, zijn daar nog aanbevelingen voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon de motor afspuiten hoor. Alle connectoren zijn met dichtingen afgewerkt. Tenzij je onderdelen hebt bij geplaatst zonder originele connectoren te hebben gebruikt of dat je aftakkingen hebt gemaakt zonder ze voldoende af te schermen.

 

Ik gebruik regelmatig de engine clean van Meguairs.

Zoals je kan zien kan je met de tuinslang of gieter gewoon de motor nat maken

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon de motor afspuiten hoor. Alle connectoren zijn met dichtingen afgewerkt. Tenzij je onderdelen hebt bij geplaatst zonder originele connectoren te hebben gebruikt of dat je aftakkingen hebt gemaakt zonder ze voldoende af te schermen.

 

Ik gebruik regelmatig de engine clean van Meguairs.

Zoals je kan zien kan je met de tuinslang of gieter gewoon de motor nat maken

 

Goed om te weten. Maar het voelt zo onnatuurlijk. Alsmaar denkende dat er toch elektra kapot kan gaan.

 

Maar goed als klein joch werd dat altijd tegen mij gezegd

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn motorruimte maak ik tweemaal per jaar schoon met warme ontvetter bij de wasboxen. Dat wordt verwarmd tot 60 graad Celcius en komt met een vrij lage druk uit de lans. Ter voorbereiding spuit ik gele Dasty op plekken waar het eruit ziet dat er vaste rommel zit, al gebeurde dat alleen in het begin. Nu zijn mijn motor en versnellingsbak altijd heerlijk schoon, de voordelen zijn duidelijk: als je ergens bij moet blijven je handen veel schoner en je ziet het sneller dat er iets niet goed is want er zit olie die er niet hoort.

Overigens neem ik de garagekrik mee zodat de bodemplaat er onderuit gaat, die ik ook afspuit, en wordt de auto op kriksteunen geplaatst zodat ik ook de onderkant kan reinigen. Beide wielen trek ik even opzij zodat ik ook af die zijde kan reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

het resultat met DUSTY van de WIBRA - en ca. 45 minuten ....

 

 

2qvzgqu.jpg

 

 

wat heb je nodig? Dusty, water een een meertal verschillende borstels, van tandenborstel tot een bronzen borstel ... en dan veel geduld , haal de accu los, bouw aanbouwdelen uit .... zo bereik je ook de onderliggende gebieden ... want ik kan je uit eigen ervaring vertellen je gaat je aan storen als je alles wat makkelijk bereikbaar is hebt schoongemaakt en de locaties waar je iets moet uitbouwen om erbij te komen niet doet ;)

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze schoongemaakt met Autoglym engine cleaner, inspuiten en 5 minuten laten inwerken, beetje met een bokkepoot in de weer en dan de Karcher er over heen.

Met een paar low budget microfiber en een luchtslang drogen.

Daarna met Autoglym plastic and rubber care...............

 

Vond degene die kwam kijken blijkbaar ook en heeft hem gelijk gekocht.  :mrgreen:

 

post-13362-0-95910600-1505673816_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het resultat met DUSTY van de WIBRA - en ca. 45 minuten ....

 

 

2qvzgqu.jpg

 

 

wat heb je nodig? Dusty, water een een meertal verschillende borstels, van tandenborstel tot een bronzen borstel ... en dan veel geduld , haal de accu los, bouw aanbouwdelen uit .... zo bereik je ook de onderliggende gebieden ... want ik kan je uit eigen ervaring vertellen je gaat je aan storen als je alles wat makkelijk bereikbaar is hebt schoongemaakt en de locaties waar je iets moet uitbouwen om erbij te komen niet doet ;)

Wat heb je er allemaal uitgebouwd, en heb je hier ook foto's van? Ik ben motorisch nogal onderontwikkeld :P dus ben wel een beetje huiverig zomaar onderdelen/slangen los te halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn velgen maak ik ook met Dasty schoon, de remdeeltjes poets je er zo mee weg namelijk. Nu zal je denken, waarom je wielen er af halen, dat is te veel werk. Ik doe dat bij de wissel tussen zomer en winterwielen. Ik maak de wielen dan netjes schoon en zet ze schoon en voorzien van verse keramische pasta in het houthok achter het huis weg in plastic zakken. Zo weet ik altijd dat er geen gekke schades aan banden zijn en kan ik anticyclisch banden kopen.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden