Ga naar inhoud
  • 0

Afstand tussen de dakdragers

Vraag

Geplaatst

Allen,

Heb originele dakdragers voor mijn variant gekocht (3c/b6).

Nu staat op de tekening tusen de dragers 70-80 cm. En ze moeten uiteraard op het harde deel blijven. Niet op de zachte voeteinden/kappen.

Nu heb ik een grote dakkoffer. De Hapro Traxer 8.6. Die is 215 cm lang.

Ik zou graag mn dakkoffers tussenin ruimte groter willen laten zodat het beter matcht ten opzichte van mn koffer. Anders steunt hij perfect in het midden maar te weinig naar voor/achter toe. En heb geen zin dat hij een beetje gaat wiebelen aan de voorkant. Want de koffer kan niet veel naar achteren omdat de klep kofferbak open moet.

Ik zou zeggen logische gedachte. Maar dacht gooi het ff in de groep om te horen of ik bepaalde nadelige gevolgen over het hoofd heb gezien.

Hoor het graag!

f9372065cd3aa07a97164e89c1658648.jpg

6c74e6ab32374098023ba71e7ed10678.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ohja. Wanneer maakt het minder geluid (zingen)? Met alleen dragers of drager+koffer?

• 0
Geplaatst

Oké. Goed om te weten dat hun accessoires handleiding (van de dakdrager) overeenkomt met het auto boekje. :mrgreen: 

Bij nader inzien kan ik hem ieder geval vanaf de achterkant meer naar voren schuiven. Ik sta er een halve dag naar te staren en er staat minimaal 200 mm. Ik ging er tot nu vanuit dat het 200 mm MOET zijn, niet meer/minder.

Dan kan ik hem meer naar voren doen. Maar mijn vraag blijft het zelfde. Als ik er 80 cm tussen doe (want dat kan/mag) en mn koffer is 215 cm, dan komt de koffer 135 cm over de dragers. Delen door 2 (voor en achter) is dus 67,50 cm koffer voor en achter over de dragers. Dat zou ik dus willen verkleinen door bijv 90 cm er tussen te nemen. Is maar 5 cm per kant eraf, maar ik vind het veel stabieler ogen. Zodat het totale gewicht van de koffer betere verdeeld wordt. Vandaar de vraag...

Naja, ik zal volgende week ook VW even bellen om het te checken.

• 0
Geplaatst

Het zijn ook misschien wel de minimale maten, dus er kan van afgeweken worden.

post-18022-0-22912500-1497109381_thumb.jpg

• 0
Geplaatst

Dit had ik op de sedan. Daar kun je ze maar een manier/plek doen.

71c66d4d23c5c0d9ae5da9b99fcd5c13.jpg

Dit is tevens de dakkoffer in kwestie

• 0
Geplaatst (aangepast)

Bij de variant zit je wat vast aan de achterkant qua uiterste afmetingen en pas je dit best uit aan de hand van de dak koffer. Ik doe het ook steeds volgens mijn eigen visie en volg niet het boekje. Als de klep open staat raakt het kofferdeksel de box net niet. Bij de sedan heb je dit probleem niet zo. Bij de variant wel sneller (Ik zeker met de achterklep spoiler erbij)

een foto uit de oude doos..

post-13546-0-48446900-1435686502_thumb.jpg
aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst

Thanks @@wulfke. Dat mn onderbuik gevoel net als bij jou ook zorgt voor eigen visie/inzicht toepassing.

Nu ik sedan en variant heb (gehad) is dat probleem groter bij de sedan. Komt misschien omdat ik een lange koffer heb.

Zie mijn sedan foto. Die stond ook maximaal naar achteren zodat klep open kan en het elkaar net niet raakt.

De koffer zag ik nog door van binnenuit als ik door mn voorruit keek en dan recht omhoog. Bij de variant kan ik hem plaatsen zodat ik het niet zie.

Zie plaatje sedan. Koffer eindigt net achter de C stijl. Terwijl daar bij de variant dak horizontaal doorloopt naar achteren. Dus ook ruimte voor koffer.

Hou jij dan de "tussenmaat", tussen de twee dragers, conform het boekje? Dus tussen 70 en 80 cm afstand? Ook wordt bij jou de afstand ook langer omdat het logischer is?

Mijn vraag is zichtbaar gemaakt door de foto van de sedan. Door de wijze van montage heb je maar 1 montage manier. En dan zie je dat kofferbak achter veel meer "hangt". Ik moest kiezen. Terwijl hij anders te veel voor zou uitsteken en dat leek me minder handig voor aerodynamica etc

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden