Ga naar inhoud

Telefoonhouder Passat B8


AtW

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb al even zitten zoeken naar dit thema, kwam het in een paar topics tegen maar niet helemaal wat ik bedoelde.

In het interieur van de huidige B8 is er standaard niet echt een ideale plek voor je telefoon (behalve het vakje voor de schakelpook, maar daar past mijn iPhone 6s niet in en meldingen lezen etc, is dan ook niet ideaal).

 

Met name voor degene van jullie die ook veel zakelijk onderweg zijn en dus ook hun telefoon onderweg gebruiken de vraag hoe jullie dit oplossen?

Kom op internet diverse beugels etc. tegen maar die zijn niet altijd een aanvulling voor het strakke interieur van de B8.

 

Kort geleden in een Audi een 12V stekker met buigbare telefoonhouder i.c.m. oplader gezien. Dit vond ik nog helemaal niet zo'n slechte optie eigenlijk maar ben toch benieuwd wat de alternatieven zijn.

Hoor / zie graag eens hoe jullie dit oplossen!

 

Groeten,

Arnoud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande houder in de link is optisch redelijk bijpassend aan je dashboard en je plaatst hem op een ventilatorrooster. Is wel een beetje lomp maar lijkt wel erg solide.

 

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress

http://s.aliexpress.com/FN3iEj6N

 

Anders zoiets als dit?

 

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress

http://s.aliexpress.com/IF7ZnI7R

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn vorige auto's altijd een Kuda console gebruikt. met daarop een losse actieve telefoon specifieke houder van Brodit of Carcom.

Maar probeer nu mijn telefoon gewoon in het vakje te houden. De mijne (Samsung Galaxy S8) past hier ook niet helemaal goed in maar een beetje schuin erin en hij blijft wel liggen. Bijkomend voordeel is dat de antenne versterking ook lijkt te werken.

Bellen doe ik netjes via de Dicover Media. Appjes enz. probeer ik nu zo veel mogelijk te negeren. 

Voicecontrol werkt ook prima bij uitgaande gesprekken 

 

Als je je telefoonscherm in zicht hebt ben je te veel geneigd om toch even te lezen of te kijken. Tja en we weten allemaal, dat dat niet zo verstandig is tijdens het rijden.

Vandaar dus voorlopig mijn keus om geen Kuda console te plaatsen.

 

Hieronder een linkje die ik vond door ff te googelen op 'kuda console passat b8'

https://www.carkitstunter.nl/contents/nl/p2236_Kuda_Console_VW_Passat_ab_2014_(B8)_1665_Kunst_Leder.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met deze voor de B8. Maar in mijn Toledo, Leon en Kia Sportage. Zag het er prima uit. De structuur en kleur kwamen prima overeen met de rest van de dashbord waarop het verbonden wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple Carplay werkt vrij aardig: je krijgt in ieder geval je SMS-jes (en iMessages) binnen op je display en kan ze laten voorlezen. Agendameldingen verschijnen ook als pop up. Ik gebruik een iPhone 6, die past (net) in het klepje voor de pook. Als je je iPhone met de USB-poort in dat vakje verbindt dan start Carplay automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer ook zoveel mogelijk de telefoon onderweg niet te gebruiken en leg hem (scheef) in het vakje. Mijn telefoon, een Samsung Note 3, is eigenlijk te groot. Zo'n houder vind ik verschrikkelijk lelijk en afbreuk doen aan het interieur. Heb je zo'n fraaie auto, hang je er een houder in van 3 euro, dat doet gewoon pijn aan mijn ogen. Maar ik besef dat iedereen daar weer anders over denkt.

 

Bellen gaat inderdaad uitstekend via de DM. Voicecontrol gebruik ik eigenlijk nauwelijks hoewel het best wel goed werkt. Misschien​ maar eens wat vaker gaan gebruiken, kon wel eens een veilige gewoonte gaan worden.

Ik denk nog na over Mirrorlink, dat is namelijk niet er geactiveerd op mijn DM. Mijn verwachting is dat ik daar niet zo veel aan ga hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zitten een paar leuke opties tussen, die ga ik morgen eens rustig bekijken.

 

De verantwoorde vader in mij probeert tijdens het rijden inderdaad ook normaal gesproken niet veel op z'n telefoon te kijken, maar zoals @@NightBlueBE-R al noemde is het voor Flitsmeister en vergelijkbare meldingen wel makkelijk.

 

Bijkomende functie van een houder is de laadfunctie, dus dit zou mooi te combineren zijn. Heb hem nu ook nog in de bekerhouder liggen maar dat is met de koffie ook niet altijd ideaal.

 

Moet trouwens wel zeggen dat ik aardig tevreden ben over de spraakbediening, deze werkt voor bellen en navigatie absoluut naar tevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW heeft ook zo'n 'koffiebekertje' te koop met een sleuf er in waar de telefoon in kan. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

 

http://kfz-premiumteile24.de/Tuning-Nachruestung/Audi/Audi-A1-S1-8X-A1-Sportback-Tuning/Original-VW-Audi-Handyhalter-Aufnahme-fuer-Becherhalter-iPhone-4-5-Samsung-Galaxy-4.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,
 
hoeveel Ampere levert de OEM houder eigenlijk, ik wil namelijk weten of je een smartphone met BT en GPS van voldoende stroom kan voorzien om hem op te laden. Deze universele houders zijn wel relatief ouderwets omdat er vooral kleinere telefoons inpassen. Mijn 5,5" telefoon meet ongeveer 150mm in de hoogte dus dit past al niet zonder aanpassingen aan de houder. Aanpassen wil ik wel overwegen maar alleen als er rond de 2A op staat, anders laadt hij de telefoon niet voldoende bij.

 

 

Universeller Handyadapter zur Aufnahme auf der Baseplate. Die Einstellung der Haltepunkte erfolgt über ein Schub-und Dreh-System zur individuellen Anpassung an das jeweilige Mobiltelefon. Der Adapter verfügt über drei weitere Varianten, die es zusätzlich ermöglichen, sehr schmale aber auch dickere Geräte sicher zu halten.

Die Minimale Größe eines Mobiltelefonsbeträgt B44mm-L98mm. Die Maximale Größe beträgt B70mm-L127mm. Die Tiefe des Mobiltelefons darf 9mm bis 20mm betragen. Kopplung erfolgt über Bluetooth. An der Seite befindet sich ein Anschluss für ein spezifisches Ladekabel. Bitte die Bedienungsanleitung des Fahrzeuges berücksichtigen. Zum Anschluss an die Handyvorbereitung im Fahrzeug.

Hinweise

Bei Verwendung anderer Mobiltelefon-Firmwarestände kann es zu Funktionseinschränkungen kommen. Bitte lassen Sie Ihr Mobiltelefon ggf. von einem Telefonfachhändler auf den entsprechenden Softwarestand flashen. Bauartbedingt kann eine Kompatibilität mit Handy-Zubehör wie z. B. Sonderakkus, Zubehörantennen oder Gürtelklips nicht garantiert werden.

BLUETOOTH® -only: Die Kopplung des Handyadapters erfolgt ausschließlich per Bluetooth®-Handsfree -Profil. Bitte beachten Sie dazu die Hinweise im Kapitel „Mobiltelefon-Vorbereitung“ im Bordbuch des Fahrzeugs.

Nicht in Verbindung mit: Mobiltelefonvorbereitung in der Mittelarmlehne

Nur in Verbindung mit: Mobiltelefonvorbereitung Plus

Nur in Verbindung mit: Mobiltelefonvorbereitung mit Handyadapter-Aufnahme

Hinweis: Geeignet für Mobiltelefone mit den Maßen Breite 44-70mm, Länge 98-127mm, Höhe 9-20mm.

Lieferumfang: USB-Kabel USB Mini 5-polig (Anschluss Ladeschale) zu USB Micro-B (Anschluss Mobiltelefon)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een B8 is geen OEM houder beschikbaar.

 

USB poort in het dashboard in een B8 kan 1,6A leveren. Dat is vrij veel. Mijn Note 3 trekt ook niet meer (op een andere lader) en is altijd lekker snel weer vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb tot nu toe in alle auto's die ik had een brodit houder gebruikt.

Ook voor de B8. die zit rechts naast de knoppenrij van de airco. En ja, er zit iets extra's in je auto, maar het is tenslotte een gebruiksvoorwerp! ik vind de brodit houders nog best netjes staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hier ben ik ook mee bezig voor mijn B8 die ik over 2 weken krijg. Ik kan mijn iPhone XR draadloos laden en volgens mij werkt Carplay tegenwoordig ook draadloos, maar toch vind ik het fijn dat ik hem gewoon ergens kan inpluggen zodat hij niet in de weg ligt en tegelijk opgeladen wordt én bedraad verbonden is met de DP voor Carplay ed. Ik heb de actieve Brodithouder voor mijn iPhone nog liggen en denk dat ik de Broditbeugel voor rechts naast de climaknoppen ga bestellen. Draadje netjes wegwerken et voila.

Deze dus:image.jpeg.03b3ed8ed793def39695200eceb6494d.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor een eenvoudige oplossing met draadloos opladen. Mijn B8 heeft nèt geen Carplay, dus stream ik mijn Spotify gewoon via BT naar de radio.
Bij de houder wordt een metalen ring geleverd die je tussen je hoesje en telefoon plaatst. Een iPhone 8 plakt dan erg goed tegen de magneten vd houder. Een iPhoneX is te zwaar.
Maar toen ik overstapte naar een Galaxy S10+, heb ik een telefoonhoesje van Mous erbij gekocht: die heeft ingebouwde magneetjes, zodat deze grote/zware telefoon ook goed blijft "plakken".1a26be5e85bc611b460af38ae8c25986.jpg

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou idd het mooiste zijn. Het klinkt als vreselijk veel werk. Heeft iemand op dit forum ervaring met het maken van een USB-poort in het ventilatierooster ?

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden