Ga naar inhoud
  • 0

Discover Pro kaart update 2017/2018


mailer

Vraag

Dag allen,

 

Via de onderstaande links (motortalk) zijn de nieuwe DP kaarten 2017/2018 te downloaden. Deze komen rechtstreeks bij VW van de server. Op de skoda website zijn de nieuwe kaarten al een aantal weken beschikbaar gesteld. Jammer dat VW zelf er weer eens hopeloos achteraan hobbelt............. :mrgreen:

 

https://www.motor-talk.de/forum/navi-update-t6049580.html?page=1

 

 

https://www.motor-talk.de/forum/discover-media-pro-karten-updates-fuer-navigation-t5102443.html?page=0

 

Of je wacht tot de VW update pagina eindelijk word bijgewerkt........:

 

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/View-Promo?Page=VW_Europe&NewLocaleID=nl_NL&NewDomainName=Navteq-NavteqEurope-Site&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light

 

Grt Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@bm-er  en alle andere geintresseerden :Er zijn 2 versies die Spanje omvatten :

- zuid & west europa : Andorra, Belgium, Gibraltar, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands,  Portugal, Spain, United Kingdom -

 

- zuid / west en noord europa. : Albania*, Andorra, Austria, Belarus*, Belgium, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia, Cyprus*, Czech Republic, Denmark, Estonia*, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Ireland, Island, Italy, Kosovo*, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Macedonia (Former Republic of Yugoslavia)*, Moldova*, Monaco, Montenegro*, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania*, San Marino, Sweden, Switzerland, Serbia*, Slovakia, Slovenia, Spain, Ukraine*, United Kingdom, Vatican City

 

De eerste is zo'n 6 Gb, de tweede 13 Gb. Ik gokte dus dat, gezien de omvang en het aantal landen, de eerste het meeste detail zou weergeven : echter niet dus... Er staat hier bij mij in de omgeving geen enkele weg op met slechts één rijvak...

 

Op de versie van 2016 staan zelfs onverharde wegen die enkel te berijden zijn met een 4X4....  (kaarten gelijkwaardig met die van de RNS510) dus wat mij betreft een hele achteruitgang....

Ik ken hier zelfs aardig wat adressen waar je met de nieuwe versie zelfs niet kan komen alleen op GPS wanneer je de weg niet weet. Je rijd t dan heel de tijd offroad...

 

Voorbeeldje van de omgeving waar ik woon:

 

Van punt a (links op de kaart naar punt b (rechts op de kaart is 2.7 km. Met GPS is dat 7.3 km... Alleen de AL wegen (gele bordjes) staan op de GPS kaart...

Van bij mij thus naar het volgende dorp maakt de GPS een omweg van 21 km.

 

Om maar te zeggen dus dat vernieuwing niet altijd vooruitgang is.

 

post-13946-0-49892600-1545292645_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen, hier een fervente VM Passat rijder met een Discover Pro systeem. Ik heb inmiddels wat reacties gelezen op dit forum omtrent kaarten/navigatie updates. Ik heb geprobeerd een update te doen via DiscoverCare maar zoals diverse anderen reeds ondervonden hebben duurt dit verschrikkelijk lang en krijg ik aan het einde een foutmelding. Ook het advies opgevolgd door 1 van de leden door een backup te maken van de originele SD kaart, kaart leeggemaakt (gewist en opnieuw geformatteerd) en opnieuw een hele dag alles gedownload via DiscoverCare maar ook dan niets.

 

Toen een 32Gb SD kaart gepakt, laatste kaartupdate gedownload van de VW site, uitgepakt en erop geplaatst met Keka, in mn navi systeem gestopt, niets. Geeft aan op display dat update bestanden niet gevonden kunnen worden. Heb op de SD kaart dezelfde menu structuur gevolgd zoals in dit forum en volgens handleiding gedaan moet worden.

 

Wat doe ik hier verkeerd ?

 

Oh ja, ik heb een Mac

aangepast door Maurice O.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Maurice ,

 

Dat had ik dus ook.

Nu heeft de dealer het er bij mij op gezet.

Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar het werkt nu wel.

Succes verder.

 

Oh...ja, prima natuurlijk maar ik zou het zelf ook willen weten dus als er nog iemand is die mijn kan voorzien van advies zou top zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update van mijn Passat DP:

Upgrade geslaagd !

 

Ik had de navi al aanstaan toen ik de SD-Card in de sleuf deed. Er werd meteen een melding gemaakt, dat deze een navi-database bevat.

Update gestart, maar toen ik op mijn tussenstop was, was de update nog niet klaar. Gewoon contact uitgezet.

Later, toen ik de reis vervolgde, heb ik de software update nogmaals gestart.

Hij was nu heel lang aan het zoeken naar een update, dus ik liet’m vooral z’n gang gaan.

Er verscheen nog een melding dat de vorige upgrade onderbroken is geweest, maar na een tijdje kreeg ik toch de melding dat alles gelukt was.

Na een reboot van de DP toch even het versienummer gecontroleerd. Deze staat ook vermeldt in het .7z bestandsnaam. Alle landen melden nu dat ze de 2019 kaart gebruiken.

 

ps: in mijn vorige post meldde ik dat er 2 folders en 1 bestand gekopieerd moest worden. Dit moeten 2 bestanden zijn. Het 2e bestand is een .md5 bestand. Hierin staat een ‘checksum’, waarmee de DP kan berekenen of de installatie gelukt is zonder omgevallen ‘bitjes’

@@Jan, kan je precies aangeven wat je nu gedaan hebt dat de upgrade nu wel werkt ? Ik heb een SD kaart van 32Gb geformatteerd en de upgrade van 1 oktober erop geplaatst 

 

Update van mijn Passat DP:

Upgrade geslaagd !

 

Ik had de navi al aanstaan toen ik de SD-Card in de sleuf deed. Er werd meteen een melding gemaakt, dat deze een navi-database bevat.

Update gestart, maar toen ik op mijn tussenstop was, was de update nog niet klaar. Gewoon contact uitgezet.

Later, toen ik de reis vervolgde, heb ik de software update nogmaals gestart.

Hij was nu heel lang aan het zoeken naar een update, dus ik liet’m vooral z’n gang gaan.

Er verscheen nog een melding dat de vorige upgrade onderbroken is geweest, maar na een tijdje kreeg ik toch de melding dat alles gelukt was.

Na een reboot van de DP toch even het versienummer gecontroleerd. Deze staat ook vermeldt in het .7z bestandsnaam. Alle landen melden nu dat ze de 2019 kaart gebruiken.

 

ps: in mijn vorige post meldde ik dat er 2 folders en 1 bestand gekopieerd moest worden. Dit moeten 2 bestanden zijn. Het 2e bestand is een .md5 bestand. Hierin staat een ‘checksum’, waarmee de DP kan berekenen of de installatie gelukt is zonder omgevallen ‘bitjes’

Kan je precies uitleggen wat je nu gedaan hebt om dit voor elkaar te krijgen ? Ik heb een aparte 32Gb SD kaart gepakt en hierop de P175_N60S5MIBH3_EU.7z download uitgepakt en in de root de 2 bestanden en 2 folders geplaatst maar wanneer ik via de DP navigatie een update selecteer, geeft ie een foutmelding dat er een juiste bestanden zijn. Wel geeft het systeem aan dat er upgrade bestanden zijn op de SD kaart maar hij vertikt het om verder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Windows10 computer, misschien dat dat het verschil uitmaakt ?

Ik heb alle stappen al eens beschreven, is niet echt rocket science:

 

— .7z bestand via Google Chrome gedownload naar de lokale C:\ schijf

— daar met 7zip uitgepakt

— vervolgens de bestanden en folders 1-op-1 gekopieërd naar de root van de SD kaart (zie ook mijn post van 3 dec.)

 

ik zou nog kunnen checken met welke type ik de SD kaart geformateerd moet worden.

 

Als tussenstap kun je een testje doen, om te kijken of jouw DP überhaupt kan lezen van jouw SD kaart.

Zet er eens wat MP3 bestanden op (wederom in de root folder) en probeer die eens af te spelen. Als dat niet lukt denk ik dat je jouw SD kaart op een andere manier moet formatteren

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door JanSL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen, hier een fervente VM Passat rijder met een Discover Pro systeem. Ik heb inmiddels wat reacties gelezen op dit forum omtrent kaarten/navigatie updates. Ik heb geprobeerd een update te doen via DiscoverCare maar zoals diverse anderen reeds ondervonden hebben duurt dit verschrikkelijk lang en krijg ik aan het einde een foutmelding. Ook het advies opgevolgd door 1 van de leden door een backup te maken van de originele SD kaart, kaart leeggemaakt (gewist en opnieuw geformatteerd) en opnieuw een hele dag alles gedownload via DiscoverCare maar ook dan niets.

 

Toen een 32Gb SD kaart gepakt, laatste kaartupdate gedownload van de VW site, uitgepakt en erop geplaatst met Keka, in mn navi systeem gestopt, niets. Geeft aan op display dat update bestanden niet gevonden kunnen worden. Heb op de SD kaart dezelfde menu structuur gevolgd zoals in dit forum en volgens handleiding gedaan moet worden.

 

Wat doe ik hier verkeerd ?

 

Oh ja, ik heb een Mac

 

Met welke versie van Keka heb je de kaartupdate uitgepakt? Ook ik heb een Mac, en had hetzelfde probleem als jij toen ik de kaartupdate uitpakte met de nieuwste versie van Keka (v1.1.8). Ik heb de kaartupdate toen uitgepakt op een Windows PC met 7zip, dan wordt de update herkend door de Discover Pro (ik had op dat moment te weinig ruimte op mijn oude Mac om de kaartupdate te downloaden, ben daarom uitgeweken naar een Windows PC).

 

Mocht je de nieuwste versie van Keka op je Mac hebben staan, dan zou je kunnen overwegen een oudere versie van Keka te downloaden. Versie 1.0.11 van Keka werkte bij mij nog wel goed (https://mac.filehorse.com/download-keka/9055/). Als je de oudere versie van Keka ophaalt via de aangegeven link, dan eerst versie 1.1.8 van Keka verwijderen en dan versie 1.0.11 installeren. Daarna de kaartupdate uitpakken met versie 1.0.11 van Keka, en hopen dat de update dan wel herkend wordt! 

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met welke versie van Keka heb je de kaartupdate uitgepakt? Ook ik heb een Mac, en had hetzelfde probleem als jij toen ik de kaartupdate uitpakte met de nieuwste versie van Keka (v1.1.8). Ik heb de kaartupdate toen uitgepakt op een Windows PC met 7zip, dan wordt de update herkend door de Discover Pro (ik had op dat moment te weinig ruimte op mijn oude Mac om de kaartupdate te downloaden, ben daarom uitgeweken naar een Windows PC).

 

Mocht je de nieuwste versie van Keka op je Mac hebben staan, dan zou je kunnen overwegen een oudere versie van Keka te downloaden. Versie 1.0.11 van Keka werkte bij mij nog wel goed (https://mac.filehorse.com/download-keka/9055/). Als je de oudere versie van Keka ophaalt via de aangegeven link, dan eerst versie 1.1.8 van Keka verwijderen en dan versie 1.0.11 installeren. Daarna de kaartupdate uitpakken met versie 1.0.11 van Keka, en hopen dat de update dan wel herkend wordt! 

 

Hallo Herbie,

 

Je wil niet weten wat ik inmiddels al geprobeerd heb. Heb idd ook al een Windows PC gebruikt icm 7Zip maar vreemd genoeg zag ik dat de uitgepakte software kleiner is (27Gb) dan als je dit doet met Keka op een Mac (29Gb). Maar in beide gevallen echt helemaal niks ! Ik ga je advies opvolgen door een eerdere versie te gebruiken van Keka via mn mac. Moet je de originele SD kaart gewoon in het DP systeem laten zitten ? En wat te doen qua formatteren, ik zie iedereen roepen MS DOS/Fat maar ook sommige ExFAT roepen, wat heb jij gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Herbie,

 

Je wil niet weten wat ik inmiddels al geprobeerd heb. Heb idd ook al een Windows PC gebruikt icm 7Zip maar vreemd genoeg zag ik dat de uitgepakte software kleiner is (27Gb) dan als je dit doet met Keka op een Mac (29Gb). Maar in beide gevallen echt helemaal niks ! Ik ga je advies opvolgen door een eerdere versie te gebruiken van Keka via mn mac. Moet je de originele SD kaart gewoon in het DP systeem laten zitten ? En wat te doen qua formatteren, ik zie iedereen roepen MS DOS/Fat maar ook sommige ExFAT roepen, wat heb jij gedaan ?

 

Ik heb geen SD kaart in het systeem zitten, daar kan ik je dus geen advies over geven. Wat staat er op die SD-kaart?

 

Bij updates gebruik ik een standaard USB-stick van 32 GB, heb wel programma NTFS for Mac op m'n MacBook staan (daarmee kan je met je MacBook op MS-DOS (FAT32) geformatteerde disks schrijven). Normaal gesproken pak ik de kaartupdate uit met versie 1.0.11 van Kika. Daarbij pak ik het zip-bestand rechtstreeks uit op de USB-stick, kan je aangeven in Kika. Bij het uitpakken zet Kika de bestanden op de USB-stick in een map die de naam krijgt van het zip-bestand, nadat het uitpakken klaar is verplaats ik de bestanden naar de root van de USB-stick en haal ik de map met de naam van het zip-bestand weg. Nadat de stick is voorzien van de uitgepakte bestanden stop ik de USB-stick in de USB-poort onder de armsteun van mijn Passat, dat werkt prima.

 

Zoals ik aangaf heb ik de kaartupdate dit keer uitgepakt via Windows met 7zip. Als ik de USB-stick met daarop de uitgepakte update bekijk op m'n MacBook zie ik de omvang van de bestanden 29,65 GB is. Dat komt redelijk overeen met wat je ziet op je Mac. Je kan in de afbeelding trouwens zien dat de USB-stick die ik heb gebruikt FAT32 geformatteerd is, was al zo toen ik 'm kocht. Het is me trouwens een raadsel waarom de Discover Pro de update niet herkent als ik de kaartupdate uitpak met de nieuwste versie van Keka (v1.1.8), bij het uitpakken lijkt namelijk alles goed te gaan. 

 

post-24017-0-96516300-1546098712_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen SD kaart in het systeem zitten, daar kan ik je dus geen advies over geven. Wat staat er op die SD-kaart?

 

Bij updates gebruik ik een standaard USB-stick van 32 GB, heb wel programma NTFS for Mac op m'n MacBook staan (daarmee kan je met je MacBook op MS-DOS (FAT32) geformatteerde disks schrijven). Normaal gesproken pak ik de kaartupdate uit met versie 1.0.11 van Kika. Daarbij pak ik het zip-bestand rechtstreeks uit op de USB-stick, kan je aangeven in Kika. Bij het uitpakken zet Kika de bestanden op de USB-stick in een map die de naam krijgt van het zip-bestand, nadat het uitpakken klaar is verplaats ik de bestanden naar de root van de USB-stick en haal ik de map met de naam van het zip-bestand weg. Nadat de stick is voorzien van de uitgepakte bestanden stop ik de USB-stick in de USB-poort onder de armsteun van mijn Passat, dat werkt prima.

 

Zoals ik aangaf heb ik de kaartupdate dit keer uitgepakt via Windows met 7zip. Als ik de USB-stick met daarop de uitgepakte update bekijk op m'n MacBook zie ik de omvang van de bestanden 29,65 GB is. Dat komt redelijk overeen met wat je ziet op je Mac. Je kan in de afbeelding trouwens zien dat de USB-stick die ik heb gebruikt FAT32 geformatteerd is, was al zo toen ik 'm kocht. Het is me trouwens een raadsel waarom de Discover Pro de update niet herkent als ik de kaartupdate uitpak met de nieuwste versie van Keka (v1.1.8), bij het uitpakken lijkt namelijk alles goed te gaan. 

 

attachicon.gifSchermafbeelding 2018-12-29 om 16.40.44.png

 

Wacht even, mijn DP systeem heeft in het dashboard kastje twee SD ingangen, in 1 hiervan zit de originele SD kaart van VW met de navigatiebron bestanden. Als je die eruit haalt, doet mn navi het niet. Wat ik doe is de 32Gb kaart met update in de andere SD sleuf plaatsen en dan via menu > systeemupdate proberen uit te voeren. Dan krijg ik dus elke keer die melding dat er wel update bestanden zijn maar dat ie niet kan updaten. Ik heb geen 32Gb USB stick thuis, is dat de enige manier dan ipv SD kaart ??

 

Ik ben nu bezig om de bestanden die ik met Keka op mn Mac heb geplaatst, te kopiëren naar de 32Gb SD kaart (ExFat geformatteerd), daar is ie ongeveer 30 min mee bezig. Dan ga ik het proberen. Lukt dat niet dan formatteer ik de kaart weer naar MS DOS, kopieer opnieuw de bestanden en ga ik het nog een keer proberen. Volgens mij heb ik dan echt alles (denk ik...) gedaan om een update te doen.

 

Nog andere suggesties/adviezen wellicht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht even, mijn DP systeem heeft in het dashboard kastje twee SD ingangen, in 1 hiervan zit de originele SD kaart van VW met de navigatiebron bestanden. Als je die eruit haalt, doet mn navi het niet. Wat ik doe is de 32Gb kaart met update in de andere SD sleuf plaatsen en dan via menu > systeemupdate proberen uit te voeren. Dan krijg ik dus elke keer die melding dat er wel update bestanden zijn maar dat ie niet kan updaten. Ik heb geen 32Gb USB stick thuis, is dat de enige manier dan ipv SD kaart ??

 

Ik ben nu bezig om de bestanden die ik met Keka op mn Mac heb geplaatst, te kopiëren naar de 32Gb SD kaart (ExFat geformatteerd), daar is ie ongeveer 30 min mee bezig. Dan ga ik het proberen. Lukt dat niet dan formatteer ik de kaart weer naar MS DOS, kopieer opnieuw de bestanden en ga ik het nog een keer proberen. Volgens mij heb ik dan echt alles (denk ik...) gedaan om een update te doen.

 

Nog andere suggesties/adviezen wellicht ?

Mijn conclusie is dat je geen Discovery Pro hebt maar een Discovery Media omdat je zegt dat de navigatie niet werkt als je de SD kaart er uit haalt. De DP heeft een HD waar de navigatie-kaart op staat.

 

En beide hebben een verschillende methode om kaarten te updaten.

Dus, wat zit er bij jou in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht even, mijn DP systeem heeft in het dashboard kastje twee SD ingangen, in 1 hiervan zit de originele SD kaart van VW met de navigatiebron bestanden. Als je die eruit haalt, doet mn navi het niet. Wat ik doe is de 32Gb kaart met update in de andere SD sleuf plaatsen en dan via menu > systeemupdate proberen uit te voeren. Dan krijg ik dus elke keer die melding dat er wel update bestanden zijn maar dat ie niet kan updaten. Ik heb geen 32Gb USB stick thuis, is dat de enige manier dan ipv SD kaart ??

 

Ik ben nu bezig om de bestanden die ik met Keka op mn Mac heb geplaatst, te kopiëren naar de 32Gb SD kaart (ExFat geformatteerd), daar is ie ongeveer 30 min mee bezig. Dan ga ik het proberen. Lukt dat niet dan formatteer ik de kaart weer naar MS DOS, kopieer opnieuw de bestanden en ga ik het nog een keer proberen. Volgens mij heb ik dan echt alles (denk ik...) gedaan om een update te doen.

 

Nog andere suggesties/adviezen wellicht ?

Dan heb je een Discover Media ipv een DP.

De SD kaart kun je wissen en de gewenste kaarten voor de DM downloaden en hierop uitpakken. Vervolgens sdkaart in de DM Navi opstarten en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je een Discover Media ipv een DP.

De SD kaart kun je wissen en de gewenste kaarten voor de DM downloaden en hierop uitpakken. Vervolgens sdkaart in de DM Navi opstarten en klaar.

 

Dit is het systeem in mijn auto

 

https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/?car=18376ef1-3489-4eeb-8dd0-2779594187ea&navi=57200c60-96a5-431f-80ed-a2f8456f19f4

 

Dus zeg het maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De link toont het startscherm van de naviselectie bij VW. Hier kan ik niet zo veel mee.

Maak even een fotootje, of kijk even in de handleiding of op de bestellijst/offerte van je Passat.

 

Heb je draaiknoppen op je navischerm, en uit welk jaar+maand is je Passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De link toont het startscherm van de naviselectie bij VW. Hier kan ik niet zo veel mee.

Maak even een fotootje, of kijk even in de handleiding of op de bestellijst/offerte van je Passat.

 

Heb je draaiknoppen op je navischerm, en uit welk jaar+maand is je Passat?

 

Ik heb idd draaiknoppen op het scherm, er zit een zilveren/chromen rand rondom de keuzeknoppen boven de twee draaiknoppen. Er zit GEEN SD sleuf op het systeem zelf, ik heb twee SD sleuven in het dashboard kastje zitten. Ik heb mijn VW Passat in april 2017 gekregen maar vreemd genoeg heb ik niet het systeem wat VW vanaf 2017 levert. Wellicht komt dit omdat de lease maatschappij de opdracht al in 2016 bij de dealer had neergelegd. De handleiding geeft Discover Pro aan. 

 

Ik heb  trouwens de meegeleverde SD kaart leeggemaakt, opnieuw geformatteerd en geprobeerd een update uit te voeren middels DiscoverCare, dat mislukte doordat ie bij de checksum een foutmelding gaf. En zo heb ik nog wel wat zaken geprobeerd maar helaas.

aangepast door Maurice O.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maurice,  een Discover Pro systeem werd geleverd zonder SD-kaart, de navigatiebestanden staan op de interne harde schijf.  Als jij wel een VW SD-kaart in je systeem hebt zitten en je navigatie doet het niet als je de SD-kaart verwijdert, dan heb je dus geen Discover Pro systeem, maar een Discover media systeem, te herkennen aan het kleinere display. De schermdiagonaal van het 2016 Discover Pro systeem (met draaiknoppen) is 20 cm, zie het bijgevoegde plaatje. Hoe groot is jouw scherm?

post-23629-0-33754600-1546443116_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maurice, een Discover Pro systeem werd geleverd zonder SD-kaart, de navigatiebestanden staan op de interne harde schijf. Als jij wel een VW SD-kaart in je systeem hebt zitten en je navigatie doet het niet als je de SD-kaart verwijdert, dan heb je dus geen Discover Pro systeem, maar een Discover media systeem, te herkennen aan het kleinere display. De schermdiagonaal van het 2016 Discover Pro systeem (met draaiknoppen) is 20 cm, zie het bijgevoegde plaatje. Hoe groot is jouw scherm?

Ik had er zo een 1 mijn polo 6c die had een 2 af sleuven in het Hansschoenvak . Kon daar zo snel geen foto van terug vinden

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik blijf het vreemd vinden. Als ik op de VW site kijk en selecteer een VW Passat vanaf 2014 dan zie ik mijn systeem bij DP staan. Ik heb namelijk geen SD sleuven vlak boven de draaiknoppen zoals op de site te zien is bij de DM. Ik heb zoals Mike aangeeft een systeem met twee SD sleuven en een CD/DVD sleuf in het dashboard kastje zitten. Maar als ik TVC15 moet geloven heb ik een DM systeem want ik heb een navigatie die niet functioneert zonder SD kaart. Kan je de inhoud van de SD kaart dan kopiëren naar de interne 32Gb SSD ?

 

Ik ben gisteren bij de dealer geweest, die heeft mijn SD kaart ge-upgrade. Alleen toen ik de SD kaart terug stopte in 1 van de twee sleuven en keek naar de versie die erop staat, dan is dezelfde als degene die ik er al eerder op had geplaatst: 2018/2019. Volgens de dealer was dit de laatste versie die is uitgekomen, terwijl je bij DiscoverCare te zien krijgt dat er blijkbaar een update is met kaarten van 2019/2020.

 

 

 

 

 

 

post-28319-0-51908400-1546620258_thumb.jpg

post-28319-0-39106600-1546620268_thumb.jpg

aangepast door Maurice O.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit ziet eruit als een DM. Het scherm is kleiner. Ik herken dit aan de ronde knoppen: de onderkant van zo’n knop is gelijk aan de onderkant van het display.

 

Bij de DP is de onderkant vh display lager dan de ronde knop.

 

De versie info laat ook een ander type zien dan bij mij.

Ik heb een Passat MJ 2014 / BJ 05-2015post-17341-15466235375416_thumb.jpgpost-17341-1546623558759_thumb.jpgpost-17341-15466235690667_thumb.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De DM is niet alleen op de het MQB platform geleverd (Passat B8, Golf7) maar er is ook een versie voor het vorige platform geleverd, en die heeft inderdaad SD sleuven op de voorkant want bij die versie is de navi aan het scherm gemonteerd en heb je geen losse computer in het dashboardkastje.

 

Maar je hebt dus een MQB DM en geen DP. Kaartje downloaden is prima zelf te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden