Ga naar inhoud
  • 0

Front Assist niet beschikbaar


Stief

Vraag

Hallo,

Gisteren zag ik ineens de melding "Front Assist niet beschikbaar" in mn scherm.

Even de instellingen gecheckt maar stast wel aan.

Kom om internet wel meer meldingen hiervan tegen maar dat was altijd in combinatie met acc. Hierbij moest de lens dan vaak opnieuw gekalibreerd worden.

Heb nog niet met vcds kunnen kijken of er ook fouten gevonden zijn.

 

Heeft een van jullie dit eerder meegemaakt? Waar zit overigens de sensor/ radar hiervoor? Zit deze ook in de spiegel?

 

De melding is trouwens opgetreden nadat de auto gewassen was. Toeval?

1dbb1977efd35006a20959a65d343c26.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In VagCom een ..... allignment error.

Garage gebeld. Volgende week wordt de radar als het goed is weer uitgelijnd.

Gelukkig heb ik nog fabrieksgarantie.

Is dit trouwens niet zelf te doen met VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat het bundelen/richten van een radar zelf te doen is. Dit gaat niet mechanisch maar electronisch. Heel gecompliceerde techniek die ze toepasbaar in auto's hebben gemaakt.

 

Volgens mij moet je apparatuur hebben die kan simuleren dat er radargolven teruggekaatst worden van voorliggers die van enkele meters tot wel honderden meters voor je rijden, en dat allemaal in de werkplaats. Heel knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Auto staat bij de garage.

Ze moeten m blijkbaar eerst weer uitlijnen. Daarna kunnen ze de radar pas weer richten/ uitlijnen.

 

Grappige is dat ik zojuist gebeld werd door een erg vriendelijke dame. Ze belde namens mijn dealer, welke melding van mijn auto hadden gekregen dat mijn accu bijna leeg zou zijn. Haar vraag of ik dit ook gezien/ gemerkt had en of ik ondersteuning had

 

Toen ik vertelde dat de auto al bij hun staat en dat er onderhoud gepleegd werd, heeft ze zich netjes geexcuseerd en de melding afgesloten.

 

Toch grappig. Mijn eerste ervaring met deze service van VW.

Overigens kreeg ik ook netjes de melding van de mijn Volkswagen App.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag mijn B8 net een week.

Voor het eerst deze week regende het (lichtjes).

 

Op de autoweg kreeg ik opeens ook deze melding en de ACC hield er mee op. Ik heb geen lane-assist maar kreeg wel hetzelfde symbooltje in het rood samen met een groot oranje uitroepteken op mijn AID.

Paar km verder verdween de melding en kon ik ACC weer gebruiken. 

 

:blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden