Ga naar inhoud
  • 0

Lane-, sign-, grootlichtassist + vermoeidheidsverkenning inbouwen


Roy_01

Vraag

Afgelopen weken bezig geweest met de volgende mod.

Het uitrusten van de Scirocco met lane keep assist, verkeerdsbord herkenning, grootlichtassistent en vermoeidheidsherkenning.

Het probleem is alleen de optie grootlichtassistent is standaard een optie bij de Scirocco.

Via een kennis bij het Scirocco forum op een andere optie gewezen die hij zelf heeft uitgevoerd.

De grootlichtassistent camera uitbouwen uit de achteruitkijkspiegel en hier de lane assist camera inbouwen.

Enige wat ik nog uit moet zoeken zijn de bedrading en of de grootlichtassistent camera functie kan worden overgenomen door de lane assist camera? Of gaat dit altijd via een aparte camera, lijkt me stug.

 

Volgende onderdelen besteld:

 

- 7N0 907 530 AA CAN gateway met uitgebreidere functies

- 3AA 980 654 D 2e hands gecalibreerde lane assist camera

- 1k8 857 511 E scirocco binnenspiegel met grootlichtcamera

- 8E0 972 712 stekker

- 5N0 845 543 lane assist camera bevestiging

- 3C8 868 437 B afdekking camera

 

Het komt er ongeveer zo uit te zien:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De vermoeidheidsherkenning werkt echt wel. Als je gewoon netjes rijdt krijg je geen melding. Maar ga maar eens onrustig rijden, maak meer (onnodige) stuurbewegingen en na een minuut of 20 kan de melding zo maar komen.

 

Op een ritje van 5 minuten zal het niet werken, het gaat om langere ritten.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De vermoeidheidsherkenning werkt echt wel. Als je gewoon netjes rijdt krijg je geen melding. Maar ga maar eens onrustig rijden, maak meer (onnodige) stuurbewegingen en na een minuut of 20 kan de melding zo maar komen.

 

Ook een ritje van 5 minuten zal het niet werken, het gaat om langere ritten.

Ik heb in een rit van 1300 km wel 5 keer het koffie kopje gezien en moet zeggen ik voelde ook dat ik aan koffie toe was ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb tot op heden geen koffie melding gehad. Ook niet op de stukken naar Kroatië met stukken van meer dan 5 uur achtereen gesloten rijden. Dus denkt dat het niet werkt bij mij. Als ik de melding met output test can gateway test dan komt hij wel naar voren. Je kunt er verder weinig aan activeren/deactiveren naar mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eindelijk de vermoeidheidsmelding gehad 2x zelfs de afgelopen 2 weken haha. En het was savonds laat en ook aardig gaar, dus het werkt zeker wel. Misschien dat het toch even nodig had om je rijprofiel te analyseren. Zal die meetwaarde blokken nog eens bekijken of die veranderd zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden