Ga naar inhoud
  • 0

Chrome deurlijsten B8 oxideren?


Bricks

Vraag

Hallo,

 

Op mijn B8 (GTE) zitten fraaie chromen lijsten onder op de deuren. Maar volgens mij gaat het chrome eraf. Ik ben al terug geweest naar de dealer maar die zegt, het komt niet van binnenuit, dus is het gebrek aan onderhoud. Ik ben het daar niet mee eens. In de handleiding staat niets specifieks over het onderhoud van het crome, dus moet regelmatig wassen voldoende zijn in mijn ogen. Aan de andere kant wil ik er ook geen al te groot punt van maken. Levert alleen maar een hoop negatieve gevoelens op vreet energie. Dus ikpeobeet het nu een met allerlei middelen op te knappen, maar tot nu toe geen echt succes. Ik heb Sonax chroom&alu pasta geprobeerd. Eerst op doekje, later op viltschrijver en de dremel, maar geen succes. Dan maar een beetje staalwol, maar ook geen succes. Zijn er nog andere mogelijkheden? Wat zouden nieuwe strippen kosten?

Ik zou een foto kunnen posten, als ik zou weten hoe dat moest ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat nu al... lijkt erop dat het een productie fout is en trouwens je zit nog in de garantie periode? Dus het lijkt mij niet meer dan normaal om hun er echt eens serieus er te na laten kijken.. zonder het gelijk op slecht onderhoud te gooien... hoe lang heb je de auto al?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het op mijn B7 ook onderaan. Het werd erg dof, zeker na enkele winters. Eindeloos gekleid maar dat hielp maar een beetje. Toen op advies heel fijn staalwol genomen en voilá, het werd weer helemaal netjes. Het lag er echt op, en zat niet er in of er onder.

 

Op mijn B8 zitten ze niet onderaan omdat ik een Comfortline heb. Maar de chromen lijsten rond de ramen zien er hetzelfde uit als bij de B7, dus ik vermoed dat VW dezelfde materialen is blijven gebruiken.

 

Overigens kan je bij de B8 niet zo maar even een lijstje bestellen. Het is een onderdeel wat bestaat uit het chromen lijstje inclusief het onderste deel van de deur wat weer in de wagenkleur gespoten is. Alleen dat is te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker, moet je wel nog ff wachten tot ie gewassen is, want nu ziet ie er helemaal roestig uit :D.

 

Toevallig was ik vandaag bij de dealer, ik had dit bij het laatste onderhoud aangekaart, maar ik wachtte nog steeds op een reactie. Ze geven van de garage wel toe dat het chroom aangetast is en dat het niet oppervlakkig is. Alleen komt vw er niet in tussen... Dus helaas geen oplossing.

 

Ik speel al een tijd met de gedachte om het chroom zwart te wrappen, dus waarschijnlijk zal dat voor mij de oplossing zijn.

aangepast door SpeedyFred
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het echt chroom (dus op metaal) of kunststof met een soort chroomverf? 

Als het echt chroom is: met Sonax of een ander polijstmiddel schuur je het in feite. Maar mijn ervaring is dat een dremel veel te zacht is, ik zet die polijstschijven altijd op de boormachine (maar dat zijn dan losse onderdelen ipv dat ze op de auto zitten). Omdat chroom normaal keihard is duurt het wel even voor je de "waas" er vanaf hebt. Staalwol zou ik persoonlijk niet doen met het oog op krasjes. 

Ik gebruik zelf altijd Belgom voor zowel mijn motorblok als mijn velgen, dat is er voor zowel alu als chroom. De chroom variant is wat fijner qua structuur. Meestal wel te koop in een winkel voor motor artikelen. Pas wel op voor je lak want ook die polijst je meteen mee en dat wil je denk ik niet met een pasta als dit. :wink:

cor_wheel.jpg

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah... moet zeggen dat mijn voorgaande auto's allemaal wat ouder waren waar weinig tot geen chrome op zat... en waar dat wel was heb ik het er zelf op laten doen. ;-)

Maar goed, grote kans dat dat chroom er "opgedampt" of opgespoten is. Ik zou dan erg oppassen met eerder genoemde spulletjes incl. de staalwol, want als je eenmaal door dat laagje heen bent zit je meteen op het kunststof eronder. Ik zou het es proberen met warm water en gewoon wat Dreft. Als het al beschadigd is... wrappen in chrome folie of opnieuw laten chrome-spuiten? Check http://www.bchromed.eu

Overigens las ik in mijn handleiding (CC) wel iets over het reinigen van chroom (zachte doek bla bla). 

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden