Ga naar inhoud
  • 0

Geen lucht(verplaatsing) uit midden roosters (wel links+rechts)


Bonny

Vraag

Goede morgen heren,

 

 

Vandaag mijn rechter stelklep vervangen (V159) en die werkt weer naar behoren; geeft weer koude en warme lucht.
Ik had gehoopt hiermee ook het probleem op te lossen dat ik geen lucht krijg uit mijn midden roosters, maar daar heeft het niet voor geholpen.

Ik heb dus geen lucht verplaatsing uit mijn midden roosters, wel uit links en rechts.
Ik heb geen foutmeldingen in vagcom.
Ik heb een 3e generatie clima.

 

Heeft iemand enig idee?

 

Ik kan me een posting herinneren hier waarbij iemand zei dat je de 1e generatie clima er terug in moest stoppen, dan centrale blazers aanzetten (poppetje met pijltje) en dan de clima weer vervangen, maar ik kan deze posting niet terug vinden :(

 

Alvast bedankt voor elke tip.

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de klep volgens VCDS wel beweegt en geen foutmelding geeft zou ik zeggen dat de verbinding (mechanische) tussen de actuator en de klep in de rooster niet meer gekoppeld zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net gekeken, middenrooster eruit en de klep staat gewoon dicht.

Ik weet 100% zeker dat die met de GEn 1 en 2 het wel heeft gedaan.

 

VCDS klepslag inleren maakt niet uit, klep blijft onder spanning dicht staan.

Zal het dan toch aan een bepaalde type Gen 3 liggen.

 

Helaas geen type 2 meer liggen anders had ik het uit kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het topic waar ik naar verwees had het over terug plaasen GEN 1, dan op knopje "poppetje+pijltje" drukken, dan GEN 3 terug zetten.

Kan alleen dat topic niet meer terug vinden hier op het forum :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het topic waar ik naar verwees had het over terug plaasen GEN 1, dan op knopje "poppetje+pijltje" drukken, dan GEN 3 terug zetten.

Kan alleen dat topic niet meer terug vinden hier op het forum :(

en niets in de stekker terug ompinnen?

 

Maar er rijden er meer rond met een Gen 3, hebben die nergens last van dan?

 

@@Diver, @@wulfke etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bonny van 1 naar 3 gegaan en geen problemen. Hier mijn info

Howe to - Clima ombouw naar 3de Generatie-B7.pdf

Aansluiten airco paneel B7.txt

Opstart probleem Gen 3 Clima.txt

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.clb
   Part No SW: 3AA 907 044 BA    HW: 3AA 907 044 BA
   Component: Climatronic   H03 0404 
   Revision: 00001K01   
   Coding: 0010000002
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
   VCID: 70EE5AFDAB2F89C119-8024

2 Faults Found:
13701424 - Function Restricted due to Missing Message(s)
          U1111 00 [009] - -
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 103
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 176011 km
                    Date: 2017.03.20
                    Time: 19:27:17

13701456 - Function Restricted due to Missing Message(s)
          U1111 00 [009] - -
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 103
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 176011 km
                    Date: 2017.03.20
                    Time: 19:27:17

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en niets in de stekker terug ompinnen?

 

Maar er rijden er meer rond met een Gen 3, hebben die nergens last van dan?

 

@@Diver, @@wulfke etc etc

Laat ons stellen dat ik er nooit op gelet had hoe het in elkaar zat of dat ik iets miste.. vond het vroeger best irritant die koude lucht in het gezicht..

Maar daarnet de wagen in gesprongen en getest of ik ook dit fenomeen had en idd kwam er zo goed als geen lucht door de middelste roosters.

Gen2 clima paneel er terug in gezet en daar stond de toets met de pijl naar het mannetje niet actief. Deze actief gezet en er kwam terug volle bak lucht door de roosters.gen2 Clima paneel er terug uit en gen3 erin en de middelste geven terug luchtstroom net als de buitenste. Bij het overschakelen naar de voeten of automatisch krijg ik terug geen lucht meer door de roosters en bij het terug activeren van de roosters terug alles door de roosters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook maar even getest :mrgreen: Op auto lucht uit alle 4 de roosters, druk ik op het pijltje naar beneden en de lucht uit de middelste roosters wordt minder en voel lucht bij mn voeten, zet ik dit weer uit krijg ik het weer terug uit de middelste 2 roosters. als de lucht op mn voeten staat en ik druk weer auto in krijg ik het weer uit de middelste roosters. Lijkt alle maal goed te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat ons stellen dat ik er nooit op gelet had hoe het in elkaar zat of dat ik iets miste.. vond het vroeger best irritant die koude lucht in het gezicht..

Maar daarnet de wagen in gesprongen en getest of ik ook dit fenomeen had en idd kwam er zo goed als geen lucht door de middelste roosters.

Gen2 clima paneel er terug in gezet en daar stond de toets met de pijl naar het mannetje niet actief. Deze actief gezet en er kwam terug volle bak lucht door de roosters.gen2 Clima paneel er terug uit en gen3 erin en de middelste geven terug luchtstroom net als de buitenste. Bij het overschakelen naar de voeten of automatisch krijg ik terug geen lucht meer door de roosters en bij het terug activeren van de roosters terug alles door de roosters.

Dus jij hebt het probleem ook... nou ja probleem.

Er zal dan ergens nog een draad omgezet moeten worden om deze klep ook te activeren.

 

Misschien dat Dre @@dreke een oplossing weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook maar even getest :mrgreen: Op auto lucht uit alle 4 de roosters, druk ik op het pijltje naar beneden en de lucht uit de middelste roosters wordt minder en voel lucht bij mn voeten, zet ik dit weer uit krijg ik het weer terug uit de middelste 2 roosters. als de lucht op mn voeten staat en ik druk weer auto in krijg ik het weer uit de middelste roosters. Lijkt alle maal goed te werken.

Nou ja, weer een spookverhaal dit... de 1 wel en de andere niet hahahah

Terwijl we hem allemaal het zelfde hebben aangesloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus jij hebt het probleem ook... nou ja probleem.

Er zal dan ergens nog een draad omgezet moeten worden om deze klep ook te activeren.

 

 

Goed lezen Fap @ ! Na het terug inpluggen van de de gen 2 had ik terug lucht door de roosters. Na terug de gen 3 erin te zetten nu wel lucht door de roosters.. aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed lezen Fap @ ! Na het terug inpluggen van de de gen 2 had ik terug lucht door de roosters. Na terug de gen 3 erin te zetten nu wel lucht door de roosters..

Aha nu lees ik het goed, nou dan moet ik effe iemand zijn Gen 2 lenen hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus jouw probleem is daarmee opgelost Peter?

Ik heb terug lucht door de middelste roosters..nadat ik de gen2 er terug had in gezet en de toets met de pijl naar het poppetje had geactiveerd. Dan terug contact af en de gen3 er terug in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt goed dan de 17de

Dank je Peter @@wulfke

 

@@Bonny, de oplossing is dus wat jij zei... Gen 2 erin en pijl naar poppetje toets activeren, dan contact uit en Gen 3 erin.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden