Ga naar inhoud
  • 0

Front pdc horror


thabomb

Vraag

Beste heren van het forum, ik kom er even niet meer uit. (passat 3c 2.0fsi nov 2005 highline)

 

Mijn pdc voor blijft piepen ik wordt er gek van.

Met vagcom uitgelezen en de binnenste sensoren zien op-stakels die er niet zijn.

 

Ik op ebay van die goedkope dingen besteld ging wel beter maar blijft instabiel.

Nu heb ik Valeo's besteld op ebay VW GOLF PASSAT TOURAN JETTA PDC Parking Sensor 3C0919275N 3C0919275/R CHROME

http://www.ebay.nl/itm/222425893517?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

eerst getest met motor uit en niet in de gril en leek goed, toen in de grill leek nog goed, nu denk ik ik ga een stukje rijden en bij starten gelijk weer piepen,

Ik kan niets in de kabels vinden en de buitenste twee werken prima.

 

Nu piepen ze ook weer als de motor niet aan staat.

 

Komt iemand dit bekend voor? ik ben in staat de originele vw sensoren te halen voor bijna €200,- maar ben bang dat ik straks nog steeds met hetzelfde probleem zit.

ook viel mij op dat het nummer daar anders is nl: 3C0919275AD

http://www.ebay.nl/itm/181516992710?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Is dat gewoon een nieuwere versie?

Ook viel het mij om de buitenste sensoren naast het afdichtingsrubber een soort hoes zit, deze mis ik bij de binnenste sensoren zijn die los te koop?

 

Of zeggen jullie bumper demonteren en de chrome sensoren aan de buitenkant proberen en de buitenste binnen wat een rotklus is :S

 

Graag jullie advies.

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de 3C0 919 275AD versie is de laatste versie (nieuwere)

 

de ringen rond de sensoren --> 3C0919659 of 1T0 919 133C dichting ring rond parkeersensoren

 

de buitenste wisselen met de middelste lukt niet gezien de verschillende bouwvorm van de sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnx voor het nakijken op hoop van zegen dan maar. 

 

€83,89 inclusief btw is dus een hele goede prijs voor origineel vw 3C0919275AD in Duitsland.

aangezien ik er twee moeten hebben is die €12 verzenden ook wel te verwaarlozen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Roy,

 

Ik had het ook geprobeerd met "Valeo" van Alie voor 9 euro/stuk.

Het systeem bleef maar piepen en had in VCDS wisselende waardes.

Terug naar OEM en geen probleem meer gehad.

Je kan, zolang je geen andere sensoren hebt, het geluid in VCDS zachter zetten. Dan heb je minder irritatie.

OEM is ook 2e hands te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Roy,

 

Ik had het ook geprobeerd met "Valeo" van Alie voor 9 euro/stuk.

Het systeem bleef maar piepen en had in VCDS wisselende waardes.

Terug naar OEM en geen probleem meer gehad.

Je kan, zolang je geen andere sensoren hebt, het geluid in VCDS zachter zetten. Dan heb je minder irritatie.

OEM is ook 2e hands te koop.

 

Thnx dat geeft weer hoop, ik heb ze reeds nieuw besteld oem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@thabomb Roy,

 

Je hebt waarschijnlijk "bobbeltjes" op je sensoren. Dat is oxidatie die onder het chroom zit.

 

Hetgeen ik gedaan heb : De sensor demonteren, het chroom verwijderen met een stanleymes oid. en de oxidatie mooi wegkrabben.

Dan heb ik een chroomtape gebruikt (of eender wel zelfklevend "chroom" look folie) en over de sensor gekleeft. Terug  gemonteerd, en geen probleem meer gehad. Lekker goedkoop opgelost, en bijna geen verschil met een originele sensor, wat je niet kan zeggen van de goedkope ALI sensors, die inderdaad ook dezelfde fout geven...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@thabomb Roy,

 

Je hebt waarschijnlijk "bobbeltjes" op je sensoren. Dat is oxidatie die onder het chroom zit.

 

Hetgeen ik gedaan heb : De sensor demonteren, het chroom verwijderen met een stanleymes oid. en de oxidatie mooi wegkrabben.

Dan heb ik een chroomtape gebruikt (of eender wel zelfklevend "chroom" look folie) en over de sensor gekleeft. Terug  gemonteerd, en geen probleem meer gehad. Lekker goedkoop opgelost, en bijna geen verschil met een originele sensor, wat je niet kan zeggen van de goedkope ALI sensors, die inderdaad ook dezelfde fout geven...

 

grtz, dre

Dat heb ik ook wel eens gedaan werkt super. Maar moest hem op den duur wel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet dat het bij de Valeo sensoren ook zo is, maar bij de ALI sensoren zit er ipv chroom een aluminium plaatje over de sensor, en dit geeft blijkbaar fouten.

 

Het grapje met de sensor te beplakken met chroomfolie kan je ook met een gewone sensor om (om de schilderen) uithalen om hem in de grille te kunnen plaatsen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal een kwestie van geluk zijn zal ik dan maar zeggen.

Ik heb valeo, vemo en naamloos geprobeerd allemaal zonder succes.

 

Die valeo's mag ik gelukkig nog terug sturen :)

 

Misschien zijn die valeo's wel nep ze lijken wel heul heul veel op die naamloze:

 

pdc1.JPG

pdc3.JPGpdc2.JPG

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind t gietwerk van de twee rechter niet echt netjes. Dat lijken mij ook de no-name uit China

De twee linker hebben een wat nettere afwerking.

Denk dat daar ook t grote verschil tussen OEM(Valeo) en Chinese producten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@thabomb waar heb of had je die sensors gekocht, die chinezen zijn er goed in kopiëren.

 

Beide Ebay.

 

De naamloze komen echt uit China de Valeo uit letland, dit zat ook echt in een doosje met vw logo's en alles erop.

en volgens de stickers made in germany.

Mja dat geeft nog geen garantie dat dat ook geen namaak is.

 

maar die mag ik terug sturen :)

 

valeo: http://www.ebay.nl/itm/222425893517?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

degene die wel goed werken zijn origineel, en komen uit Duitsland: http://www.ebay.nl/itm/181516992710?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit ook een aardig prijsverschil in, dat zegt misschien ook wel wat he.

 

Zeker, maar je mag verwachten dat als een fabrikant iets op de markt brengt dat het dan werkt. dat de kwaliteit of levensduur anders is zou ik kunnen accepteren daarnaast weet VW op sommige onderdelen de hoofdprijs te vragen wat niet in verhouding staat.

 

Maar goed lesje geleerd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker, maar je mag verwachten dat als een fabrikant iets op de markt brengt dat het dan werkt. dat de kwaliteit of levensduur anders is zou ik kunnen accepteren daarnaast weet VW op sommige onderdelen de hoofdprijs te vragen wat niet in verhouding staat.

 

Maar goed lesje geleerd :)

Daarom zijn er ook geen originele/OEM delen voor een Chinese prijs, en ja ik vindt de originele/OEM delen ook duur. Bij Auto Haas krijg je Forum korting, misschien een tip voor je.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon normale sensoren gebruiken en beplakken met een Chrome rondje werkt hier al jaren perfect en heb al meerdere mensen voorzien van rondjes je bent goedkoper uit, en de kleur is exact zelfde als het Chrome van de grill

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

mag ik even gebruik maken van de verzamelde wijsheid over dit onderwerp?

 

Ook ik had problemen met de PDC sensoren voor, en idd de chroomlaag voorop was verweerd en half vergaan. Twee sporen naar de oplossing, van een forumlid enkele chroom plakkers overgenomen en tegelijkertijd 2 sensoren in chroom uitvoering.

 

Vandaag eindelijk de tijd gevonden om plan A uit te voeren:

 

Demonteren sensoren, restantje chroom en oxidatie voorzichtig afkrabben, nieuw plakrondje erop en weer gemonteerd. Helaas, geen succes, bij het inschakelen van de achteruit gaat systeem gelijk weer piepen (lange toon) en het lampje van de PDC knippert.

 

OK, dan naar plan B. Helaas passen deze niet in de houder in de grill, er zit een nokje aan de bovenkant (zie foto) terwijl de oude sensoren vlak zijn. Daarnaast staat de aansluiting haaks op de sensor, terwijl de originele met een hoekje

 

Controle van het artikelnummer laat zien dat hier een kleine afwijking in zit n. 5Q0 919 275 B van Valeo ipv 3C0 919 275

 

Wat is de beste oplossing? Nokje aan de bovenkant er af dremelen en of andere sensoren kopen?

post-24865-0-95245700-1500200122_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

mag ik even gebruik maken van de verzamelde wijsheid over dit onderwerp?

 

Ook ik had problemen met de PDC sensoren voor, en idd de chroomlaag voorop was verweerd en half vergaan. Twee sporen naar de oplossing, van een forumlid enkele chroom plakkers overgenomen en tegelijkertijd 2 sensoren in chroom uitvoering.

 

Vandaag eindelijk de tijd gevonden om plan A uit te voeren:

 

Demonteren sensoren, restantje chroom en oxidatie voorzichtig afkrabben, nieuw plakrondje erop en weer gemonteerd. Helaas, geen succes, bij het inschakelen van de achteruit gaat systeem gelijk weer piepen (lange toon) en het lampje van de PDC knippert.

 

OK, dan naar plan B. Helaas passen deze niet in de houder in de grill, er zit een nokje aan de bovenkant (zie foto) terwijl de oude sensoren vlak zijn. Daarnaast staat de aansluiting haaks op de sensor, terwijl de originele met een hoekje

 

Controle van het artikelnummer laat zien dat hier een kleine afwijking in zit n. 5Q0 919 275 B van Valeo ipv 3C0 919 275

 

Wat is de beste oplossing? Nokje aan de bovenkant er af dremelen en of andere sensoren kopen?

Ik geef je straks even nummer voor houder van die sensoren

 

Groet Chris

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden