Ga naar inhoud
  • 0

B7 2012 Airco koelt niet , Airco lampje brandt niet op GEN2 paneel


Fırro

Vraag

Beste mensen,

 

Sindskort heb ik problemen met mijn airco. Ik heb een passat B7 uit 2012. Het  airco lampje op mijn 5K0 907 044 ES CLIMATRONIC Paneel brandt niet, als ik het indruk krijg ik wel op RCD te zien dat AC on is.

Dus ben ik langs een garage gegaan en hebben we een climatronic paneel ingezet zonder stoelverwarming... Ennnnnn airco werkt!!!!

 

Nu moet ik een paneel nemen met stoelverwarming, maar ik betwijfel of het aan het paneel ligt. 

Mijn vraag aan jullie; zal het aan het paneel liggen of moet er wat geprogrammeerd worden? Ook wellicht handig om te vermelden, mijn auto is kortgeleden voorzien van chiptuning.

 

Op verschillende fora's heb ik gelezen dat wellicht een climatronic/compressor diagnostic/reset het probleem kan verhelpen. Dit ga ik vanavond proberen.

Hier heeft iemand het zelfde probleem.

http://forums.mwerks.com/showthread.php?6957056-5K0-907-044-BS-to-5K0-907-044-ES-Upgrade-Possible

 

 

 

Alvast bedankt...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had dit ook bij het vervangen van mijn paneel. Het oranje lampje van AC wou niet branden bij het indrukken van de AC on toets. Je moest dan een bepaalde knoppen combinatie indrukken (toets achteruit verwarming icm nog een andere toets dewelke me nu even ontgaat) en dan kreeg ik de foutmelding "compressor first run in" eruit en werkte het wel naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gefixt!!!!!!! Ben super blij!! Heb mijn eigen paneel weer ingebouwd en ben aan de slag gegeaan.

 

Oplossing:

 

AC + face fan knop ingedrukt houden, lampjes gaan dan blinken, wachten totdat de lampjes stoppen met blinken , vervolgens auto starten en AC + Achterruit verwarming ingedrukt houden en violaaaa!!! AC lampje brandt weer en koelt uitstekend.

 

@@wulfke bedankt voor je input ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helemaal top :thumb:  , geen dank, we helpen waar we kunnen.

 

Heb je de kosten voor een nieuwe clima paneel uitgespaard en rest er misschien nog wel wat voor dit.. :P

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/store/category/2-full-membership/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden