Ga naar inhoud
  • 0

Passat B7 Gen2 -> Gen3 upgrade climatronic paneel airco


firroaga

Vraag

Beste mensen,

 

Aantal dagen ben ik bezig geweest om mijn airco werkend te krijgen, bleek het aircopaneel defect te zijn. Ik heb nu een tijdelijke paneel inzitten.

Nu ik toch een nieuwe moet kopen, dacht ik om een upgradetje uittevoeren naar GEN3 clima paneel.

 

Mijn huidige paneel heeft het nummer: 5K0 907 044 ES

 

Er zijn zoveel verschilende soorten gen3 panelen, ik weet niet welke ik moet nemen nou ... iemand enige idee?

 

Alvast bedankt

aangepast door firroaga
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is toch een gewoon clima paneel met enkel stoel verwarming. Voor de rest geen extra opties zoals standkachel of voorruit verwarming.

Dus gewoon een gen3 clima paneel zoeken en kijken of de opties erop zitten welke je wenst

En als je erop kan wachten zijn ze zelfs verkrijgbaar via Ali express

 

Of hier heb je er ook 1tje

http://www.airbag-shop.nl/nl/product/163156/passat-jetta-golf-cabrio-climatronic-paneel-3aa-907-044-m

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@

 

Dit is toch een gewoon clima paneel met enkel stoel verwarming. Voor de rest geen extra opties zoals standkachel of voorruit verwarming.
Dus gewoon een gen3 clima paneel zoeken en kijken of de opties erop zitten welke je wenst
En als je erop kan wachten zijn ze zelfs verkrijgbaar via Ali express

Of hier heb je er ook 1tje
http://www.airbag-shop.nl/nl/product/163156/passat-jetta-golf-cabrio-climatronic-paneel-3aa-907-044-m

duidelijk antwoord. bedankt.

 

Moet er ook nog geprogrammeerd worden nadat het ingebouwd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Codering valt wel mee. Even instellen wat voor dak je hebt, soort glas, dauwpuntssensor aanwezig, en ventilatie hoeveelheid kun je nog instellen. En na inbouwen even de ventilatie kleppen calibreren. Knopje van de airco en ventilatieknopje naar je toe tegelijk indrukken.

Soms moet je nog de constante plus draad wisselen aan de achterzijde als hij de instellingen niet onthoud. Draad van pin 16 afkoppelen en naar pin 20 brengen van stekker a. Oude draad op pin 20 verwijderen en aftapen.

 

Byte 0: Car model: Determination via can (standard)

 

Byte 1:

Bit 0-2: Glas type: Normal glass.

Bit 3: Extended display temperature range active

Bit 4: Function light dimming via light sensor active

 

Byte 2:

Bit 0-2: Air recirculation type: Normal

Bit 3-5: Roof type: Panorama roof

 

Byte 3:

Bit 4-6: Country/air distribution: Determination via can (standard)

 

Byte 4:

Bit 1-3: Humidity sensor (installed/not installed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

trouwens, wat is het verschil tussen

https://nl.aliexpress.com/item/for-VW-Passat-B7-Automatic-Air-Conditioner-Switch-Air-Conditioning-Climate-Control-Climatronic-Panel-Seat-Heating/32769142977.html?spm=2114.010208.3.1.0r9Ozj&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10068_5010019_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_5020019_10084_10083_10080_10082_10081_10177_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10185_10078_10079_10073_10123_142,searchweb201603_9,ppcSwitch_5&btsid=ad107637-3170-4d6c-84f5-4eb740d66640&algo_expid=9e25d1e4-3538-48d8-ad0a-aad5c6929e10-0&algo_pvid=9e25d1e4-3538-48d8-ad0a-aad5c6929e10

 

en

 

met het paneel dat jij stuurde? Zo ver ik zie REAR knop met sleuteltje , geen idee wat dat is en een ventilatie knop onder auto.

3 verschillen zijn er,

1e - Zoals je aangeef de rear knop die eigenlijk voor mono volume wagens geschikt is en dewelke een clima paneel achteraan hebben.

 

2e - dat de draaiknoppen zijn blinkend chroom ipv mat chroom

 

3e - het is een paneel van de Chinese VW modellen te zien aan het Onderdeel nummer terwijl het paneel wat ik in voorgaande post weergaf een oem B7 paneel is (3AA nummer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze erin via Ali express

VW Climatronic Airconditioning Controle Schakelpaneel AC Stoelverwarming Voor Passat B7 CC 35D 907 044 Een/B/C/D/E

http://s.aliexpress.com/mqau2INf

(from AliExpress Android)

 

Codering valt wel mee. Even instellen wat voor dak je hebt, soort glas, dauwpuntssensor aanwezig, en ventilatie hoeveelheid kun je nog instellen. En na inbouwen even de ventilatie kleppen calibreren. Knopje van de airco en ventilatieknopje naar je toe tegelijk indrukken.

Soms moet je nog de constante plus draad wisselen aan de achterzijde als hij de instellingen niet onthoud. Draad van pin 16 afkoppelen en naar pin 20 brengen van stekker a. Oude draad op pin 20 verwijderen en aftapen.

 

Byte 0: Car model: Determination via can (standard)

 

Byte 1:

Bit 0-2: Glas type: Normal glass.

Bit 3: Extended display temperature range active

Bit 4: Function light dimming via light sensor active

 

Byte 2:

Bit 0-2: Air recirculation type: Normal

Bit 3-5: Roof type: Panorama roof

 

Byte 3:

Bit 4-6: Country/air distribution: Determination via can (standard)

 

Byte 4:

Bit 1-3: Humidity sensor (installed/not installed)

 

 

oh wow, wat een uitleg, top man!

 

Trouwens rood of wit licht?

 

Ik ga het ook bestellen, echter de codering gaat mij niet lukken, heb daar totaal geen verstand van , wellicht ga ik bij een garage langs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De knop verlichting is rood, de displays van de temp instelling hebben een witte uitlezing.

 

Ik moest ook bij de codering een bit op 1 zetten en dan saven vooraleer ik een andere codering kon ingeven. Ook moest ik verschillende andere basis instellingen aanpassen om de airco compressor te kunnen activeren. Compressor motor first run in bleef als fout erin staan en de clima koelde niet.

 

Maar na deze basis instellingen en fouten gewist te hebben kon ik wel naar wens coderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De knop verlichting is rood, de displays van de temp instelling hebben een witte uitlezing.

 

Ik moest ook bij de codering een bit op 1 zetten en dan saven vooraleer ik een andere codering kon ingeven. Ook moest ik verschillende andere basis instellingen aanpassen om de airco compressor te kunnen activeren. Compressor motor first run in bleef als fout erin staan en de clima koelde niet.

 

Maar na deze basis instellingen en fouten gewist te hebben kon ik wel naar wens coderen.

trouwens welke cover heb jij? Volgens mij zijn de covers op aliexpress niet voor b7, heb namelijk passenger airbag niet onder RNS maar onder aircopaneel.... heb nu wel vraagtekens... xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een origineel geborsteld Alu covertje van een B7 gekocht bij de dealer. Omdat ik een B7 ombouw heb gedaan heb ik dat airbag lampje daar ook zitten. Ik vond geen geschikt covertje en dan maar besteld bij de dealer en de prijs viel uiteindelijk nog wel mee en je hebt een nieuw krasloos covertje. Dacht iets rond de 47eur.

 

Weet niet welke inleg versie je erin hebt ? Ook geborsteld alu of een Ander type zoals Alu look of Iridium..

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een origineel geborsteld Alu covertje van een B7 gekocht bij de dealer. Omdat ik een B7 ombouw heb gedaan heb ik dat airbag lampje daar ook zitten. Ik vond geen geschikt covertje en dan maar besteld bij de dealer en de prijs viel uiteindelijk nog wel mee en je hebt een nieuw krasloos covertje. Dacht iets rond de 47eur.

 

Weet niet welke inleg versie je erin hebt ? Ook geborsteld alu of een Ander type zoals Alu look of Iridium..

 

Ik heb een origineel geborsteld Alu covertje van een B7 gekocht bij de dealer. Omdat ik een B7 ombouw heb gedaan heb ik dat airbag lampje daar ook zitten. Ik vond geen geschikt covertje en dan maar besteld bij de dealer en de prijs viel uiteindelijk nog wel mee en je hebt een nieuw krasloos covertje. Dacht iets rond de 47eur.

 

Weet niet welke inleg versie je erin hebt ? Ook geborsteld alu of een Ander type zoals Alu look of Iridium..

heb ook geborsteld alu ... 47 wel prijzig voor een stuk alu :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook geborsteld alu ... 47 wel prijzig voor een stuk alu :P

Wie mooi wil zijn moet financiële pijn lijden, modden kost nu eenmaal wat centen..je wil niet weten hoeveel centen ik al in de passat heb gestoken..daar is die 47eur niks bij

 

je kan eens 2de hands proberen maar ik had er geen los gevonden, bij deze dus succes met het vinden van 1tje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

 

Als k voor een chinese versie ga met die Rear knop er op,

Zal het paneel dan evengoe werken? behalve dan deze knop?

 

Of werkt het paneel dan ook nie, en adviseer jij dat ik betrer voor die zeflde als jou kan gaan?

 

(qua opties stoel verwarming zit er op, en verder de climate uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De rear knop zal gewoon niet werken en geen functie hebben.

 

De rest van de functies zullen het wel allemaal doen. Dus als je er geen probleem van maakt dat er een knopje aanwezig is welke niks doet dan kan je die dan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oud topic omhoog schoppen.

Ik wil ook gaan upgraden naar Gen3
Heb nu nog de allereerste versie met Econ knop (3c uit 2006)
De luchtkwaliteit sensor met beugel en kabel heb ik al liggen.

Nou dus alleen nog de clima unit zelf.

Ik zie er zoveel staan. Geen idee welke ik nodig heb. Heeft iemand toevallig een onderdeel nummer voor me?

Ik heb aanwezig naast de standaard opties:
Stoel verwarming en voorruit verwarming.

Mvg. Kevin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oud topic omhoog schoppen.

Ik wil ook gaan upgraden naar Gen3
Heb nu nog de allereerste versie met Econ knop (3c uit 2006)
De luchtkwaliteit sensor met beugel en kabel heb ik al liggen.

Nou dus alleen nog de clima unit zelf.

Ik zie er zoveel staan. Geen idee welke ik nodig heb. Heeft iemand toevallig een onderdeel nummer voor me?

Ik heb aanwezig naast de standaard opties:
Stoel verwarming en voorruit verwarming.

Mvg. Kevin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zal eens kijken of ik dat nummer nog heb maar dat wordt heel goed zoeken die met voorraam verwarming die zie niet vaak 2de hands

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké graag. Met en nummer kun je wat doel gerichter zoeken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rob hier boven bied je alles aan . Ik denk dat je daar het beste zaken mee kunt doen. Reken er maar op dat ze niet goed koop zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moest even zoeken maar volgens mij moet je deze hebben. Tijdje geleden zelf ook mee bezig geweest om te kijken voor voorruitverwarming 

https://www.bm-parts.nl/onderdeel/165624/kachelbediening-diverse-vw?filter=55eyJ0IjoiYiIsInAiOjE1LCJzdWIiOjg2LCJjYXQiOjAsImNhciI6NTEsInMiOiIifQ== 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minuten geleden, JdeBoer zei:

Moest even zoeken maar volgens mij moet je deze hebben. Tijdje geleden zelf ook mee bezig geweest om te kijken voor voorruitverwarming 

https://www.bm-parts.nl/onderdeel/165624/kachelbediening-diverse-vw?filter=55eyJ0IjoiYiIsInAiOjE1LCJzdWIiOjg2LCJjYXQiOjAsImNhciI6NTEsInMiOiIifQ== 

Deze is voor standkachel maar geen voorruit verwarming.

Volgens mij moet hij deze hebben 3AA907044AK

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden