Ga naar inhoud

Wijzigingen Passat voor modeljaar 2017?


pkr

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Passat Variant Comfortline Bns 110 kW DSG besteld. De dealer liet mij onlangs weten dat de door mij gekozen kleur (Tungsten Silver) in modeljaar 2017 niet meer leverbaar is. Ook Indium Grey zit niet meer in het assortiment. De kleuren zijn vervangen door Pyrite Silver en Mangaan Grey.

 

Weet iemand of er nog meer wijzigingen zijn doorgevoerd? Ik had namelijk ook vernomen dat er een nieuwe Discover Pro navi komt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt ook een nieuwe Discover Media. Die is nu 8", en heeft nog wel twee draaiknoppen, terwijl de nieuwe Discover Pro 9" wordt en geen draaiknoppen meer heeft. Het is nu een volledig vlakke glasplaat geworden. Gesture Control hebben ze allebei dacht ik.

 

Maar dat zijn gelijk alle wijzigingen voor MJ 2018. In de VW fabriek schakelt men de productie in week 22 om naar MJ 2018.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

De sierdelen moet je gewoon via eBay aanschaffen. Heb ik ook gedaan. Mooi geborsteld Aluminium met ambienteverlichting en een chromen randje er in. Ziet je auto er van binnen gelijk een stuk mooier uit. Toont veel mooier dat al dat zilver gespoten of bedrukte plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt ook een nieuwe Discover Media. Die is nu 8", en heeft nog wel twee draaiknoppen, terwijl de nieuwe Discover Pro 9" wordt en geen draaiknoppen meer heeft. Het is nu een volledig vlakke glasplaat geworden. Gesture Control hebben ze allebei dacht ik.

Maar dat zijn gelijk alle wijzigingen voor MJ 2018. In de VW fabriek schakelt men de productie in week 22 om naar MJ 2018.

Dan ben ik wel benieuwd naar de door mij bestelde uitvoering. Enkele weken geleden mijn Highline Business R besteld, kreeg van de dealer toen telefonisch te horen dat mijn kleur Indium Grey sinds een week niet meer leverbaar was, en werd vervangen door Mangan Grey. Deze echter nog niet live gezien.

 

Geplande productieweek voor mijn auto is week 25, Als ik jouw opmerking hierboven zo lees zou het dan kunnen dat ik ook al een nieuwe Discover Pro krijg?

aangepast door AtW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik wel benieuwd naar de door mij bestelde uitvoering. Enkele weken geleden mijn Highline Business R besteld, kreeg van de dealer toen telefonisch te horen dat mijn kleur Indium Grey sinds een week niet meer leverbaar was, en werd vervangen door Mangan Grey. Deze echter nog niet live gezien.

 

Geplande productieweek voor mijn auto is week 25, Als ik jouw opmerking hierboven zo lees zou het dan kunnen dat ik ook al een nieuwe Discover Pro krijg?

 

Helemaal correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal correct.

Kijk aan, dat zou een aangename verrassing zijn :)

Bedankt voor je reactie, benieuwd hoe hij wordt uitgeleverd!

 

Is dit 'inside information', of is hierover ergens een publicatie te lezen? Ook wel benieuwd naar de nieuwe kleuren aangezien de NL configurator nog niet ge-update is en de Duitse versie het ook niet helemaal duidelijk weergeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen inside information. Met name op Duitse fora kan je dit zo terugvinden. 

 

Bedankt voor de tip, ik heb het even nagelezen en er is daar inderdaad ook genoeg informatie te vinden.

 

Heeft er iemand toevallig al ervaring met de kleur Mangan Grey? Vandaag even bij een dealer langs geweest, deze had een kleurstaal voor de Arteon liggen. Vind hem eerlijk gezegd behoorlijk donker uitvallen als je hem op een Indium Grey motorkap houdt.

Telefonisch werd mij verteld dat deze nieuwe kleur zo goed als gelijk was aan Indium Grey, maar eerlijk gezegd vind ik hem meer richting Urano Grey (niet echt één 'van mijn favorieten) gaan.

 

Ook op YouTube al even gezocht naar reviews van een Arteon van deze kleur, maar nog niks kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook erg benieuwd naar de kleur Mangan Grey. Die heb ik ook besteld. Twijfelde tussen deze kleur en Pyrite Silver.

Ik ook, maar op advies van de dealer voor de Mangan Grey gegaan. Vandaag de staal van Pyrite Silver gezien, ik vind hem een stuk geslaagder dan de Tungsten Silver. Rij nu Indium Grey maar ik begon bijna te twijfelen. M'n auto wordt in week 25 geproduceerd dus ik denk dat ik maar bij de eerste keuze blijf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam op het internet deze review tegen met een grijze Arteon. Het zou zomaar kunnen dat dit de nieuwe kleur Mangan Grey is, kan het echter nergens vinden en vindt het ook wel wat weg hebben van Urano Grey.

 

http://www.automobilemag.com/news/first-drive-2019-volkswagen-arteon/

 

Ook de VW-configurator geeft bij de Arteon maar een zeer gering kleurverschil tussen Urano Grey en Mangan Grey.

Iemand van jullie enig idee hoe dit zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Voor degene die geïnteresseerd is, hier een link naar wat foto's van het nieuwe Mangan Grey op een B8 Variant met R-Line exterieur.

 

https://www.motor-talk.de/bilder/passat-b8-modelljahr-2018-neuerungen-g76850054/img-1122-i208876118.html

 

Ik moet er nog even aan wennen aangezien de verkoper me telefonisch vertelde dat de kleur nagenoeg vergelijkbaar is, terwijl het in de schawuw nu bijna zwart lijkt.

Nog meer hier die deze kleur besteld hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht nog even interessante toevoeging: Ik heb zelf net een nieuwe leasewagen besteld (zie ik ben .. en rij ...) en ook mijn bestelling moest enigszins aangepast worden:

- Gekozen kleur Night Blue niet meer leverbaar, is nu Atlantic Blue (wat blijkbaar al langer op Golf en Tiguan leverbaar is)

- Had Easy open pakket maar dat bestaat niet meer zijn nu 2 lossen opties geworden: Keyless Entry & Electrische achterklep

   Electrische achterklep wordt gelverd zonder sensor, schijnt niet leverbaar te zijn met R-line achterbumper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht nog even interessante toevoeging: Ik heb zelf net een nieuwe leasewagen besteld (zie ik ben .. en rij ...) en ook mijn bestelling moest enigszins aangepast worden:

- Gekozen kleur Night Blue niet meer leverbaar, is nu Atlantic Blue (wat blijkbaar al langer op Golf en Tiguan leverbaar is)

- Had Easy open pakket maar dat bestaat niet meer zijn nu 2 lossen opties geworden: Keyless Entry & Electrische achterklep

   Electrische achterklep wordt gelverd zonder sensor, schijnt niet leverbaar te zijn met R-line achterbumper

Bedankt voor de update.

 

Hoorde vandaag van een dealer dat de Passat b8 150 pk 2.0 TDI vanaf week 45 van dit jaar met een DSG-7 wordt geleverd i.p.v. de huidige DSG-6. Dit zou oorspronkelijk al vanaf MJ2018 zijn maar het is naar achteren geschoven.

 

In de Duitse variant wordt er op de Highline uitvoering nu blijkbaar standaard elektrisch inklapbare spiegels geleverd, maar heb geen idee hoe dit zit in Nederland aangezien deze optie hier onderdeel is van het advance pakket.

 

Heb vandaag bij dezelfde dealer een paar foto's gemaakt van de Mangan Grey en Indium Grey variant naast elkaar, zal ze binnenkort even hier uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de update.

 

Hoorde vandaag van een dealer dat de Passat b8 150 pk 2.0 TDI vanaf week 45 van dit jaar met een DSG-7 wordt geleverd i.p.v. de huidige DSG-6. Dit zou oorspronkelijk al vanaf MJ2018 zijn maar het is naar achteren geschoven.

 

In de Duitse variant wordt er op de Highline uitvoering nu blijkbaar standaard elektrisch inklapbare spiegels geleverd, maar heb geen idee hoe dit zit in Nederland aangezien deze optie hier onderdeel is van het advance pakket.

 

Heb vandaag bij dezelfde dealer een paar foto's gemaakt van de Mangan Grey en Indium Grey variant naast elkaar, zal ze binnenkort even hier uploaden.

Ik heb ook Mangaan Grey genomen. Ben erg benieuwd naar je foto's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze twee foto's die ik zelf bij de dealer heb gemaakt, heb ook nog even een paar foto's van een Duits forum bijgevoegd zodat de hele auto goed te zien is.

Kijk, dat is de eerste keer dat je duidelijk de kleur Mangaan Grey kunt zien, daar kunnen we wat mee!. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook erg benieuwd naar de kleur Mangan Grey. Die heb ik ook besteld. Twijfelde tussen deze kleur en Pyrite Silver.

 

Ik twijfelde ook tussen deze 2.

Ik heb ze beiden IRL gezien op de Arteon en vond de Mangan Grey te donker.

Indium Grey vond ik veeeeel beter en zou ik gekozen hebben.

 

Ik zal straks als ik thuis ben van beide kleuren een foto uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de foto's, had zelf ook Indium Grey op het oog. Mangaan Grey is wel een stukje donkerder. Heeft iemand ook foto's van de nieuwe Pyrit Silver kleur?

Dit is de Arteon in het Pyrit Silver.

Heel geslaagd vind ik.  :mrgreen:

 

https://drive.google.com/open?id=0B7RZubBXnKiGME1US2s5YkNaZXM

https://drive.google.com/open?id=0B7RZubBXnKiGZnFQcWVVUGlZR2c

 

En in Mangan Grey

https://drive.google.com/open?id=0B7RZubBXnKiGVVMzVThRR3VXQWs

https://drive.google.com/open?id=0B7RZubBXnKiGcWdLQmpvb2hXZHM

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden