Ga naar inhoud
  • 0

Autohold functioneert niet na plaatsen


Hrvatinl

Vraag

Beste Forumleden,

 

Ik heb weer eens jullie kennis nodig om het volgende probleem eventueel op te lossen:

 

Ik rijd een 3C sedan uit april 2010. @ en @@Passat Rdi hebben gecontroleerd of ik de juiste modules heb om autohold te kunnen plaatsen. Dit klopt. (mijn handremmodule is een 3c8 E)

 

@@Passat Rdi heeft voor mij de autohold ingebouwt en ingeleerd. De auto geeft letterlijk nul storingen aan. In mijn tellermenu (zwart wit teller) kan ik de functie always on aanzetten. Ongeacht wat ik doe, gordel om, gordel af, rijden etc brand het lampje van autohold niet.

 

Rob heeft de bedrading 4x nagekeken. Ik heb al een andere knop geprobeerd, maar helaas niks werkt.

 

Weet iemand waar ik moet zoeken?

 

mvg,

 

niko

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zowieso moeilijk om vanop afstand wat te roepen. Dat maakt het fout zoeken niet makkelijker. Is het signaal van de auto hold knop zichtbaar in de measure blocks van de handrem module ? Brand het auto-hold lampje wel met de output test ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inspringen. Kabelboom heb ik 3x gecheckt en door gepiept alles Is heel en zit op de juiste positie. De output test Is niet beschikbaar helaas in zijn module dus heb dat niet kunnen testen. De autohold knop Is ook juist aangesloten op de esp knop. Codering naar 57 gezet. Verder geen foutcodes aanwezig in z'n auto op z'n deurleds na dan????

 

Hij heeft een 109ah pomp erin zitten deze mag wel geschikt zijn voor autohold mag ik aannemen.

 

Knop Is wel zichtbaar in measuring blocks maar staat op off ook als je hem indrukt blijft ie op off staan.

 

De 2 pinnen op de handrem module zijn nieuw en zitten goed in de borging ook Is het goed zichtbaar dat ze op de juiste positie in de stekker zitten.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inspringen. Kabelboom heb ik 3x gecheckt en door gepiept alles Is heel en zit op de juiste positie. De output test Is niet beschikbaar helaas in zijn module dus heb dat niet kunnen testen. De autohold knop Is ook juist aangesloten op de esp knop. Codering naar 57 gezet. Verder geen foutcodes aanwezig in z'n auto op z'n deurleds na dan????

 

Hij heeft een 109ah pomp erin zitten deze mag wel geschikt zijn voor autohold mag ik aannemen.

 

Knop Is wel zichtbaar in measuring blocks maar staat op off ook als je hem indrukt blijft ie op off staan.

 

De 2 pinnen op de handrem module zijn nieuw en zitten goed in de borging ook Is het goed zichtbaar dat ze op de juiste positie in de stekker zitten.

Daarom, alle vertrouwen in Rob !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom, alle vertrouwen in Rob !

Ik ben ook maar een mens hé. Dus wil een foutje niet uitsluiten maar ik kan hem helaas niet vinden in de volgorde die ik hanteert bij inbouw autohold.

 

De pinbezetting zit trouwens op 4 en 7 van de epb module voor mei my2007 en draad bij gesoldeerd op pin 11 Zw/Bl die naar de autohold knop gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jullie twijfelen aan de ABS heb ik hier binnenkort een 3C8614109 N ABS pomp over die jullie mogen proberen (even de regeling overzetten).

Ik heb nu Autohold continue aan staan in mijn 3AA zwart wit teller (3C8 handrem module en 109N ABS) Bj 2008.

Groeten Robert

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden