Ga naar inhoud
  • 0

Welke olie Passat W8 ivm sludge


Vw W8

Vraag

Beste Forum leden,

 

Ik heb sinds kort een Passat W8 aangeschaft en hoor dat er vaak problemen zijn met sludge aangezien niet alle eigenaren goed onderhoud plegen aan hun auto.

 

Graag zou ik willen weten welke olie ik het beste kan aanschaffen om deze sludge tegen te gaan.

 

Heb gehoord dat Castrol GTX (ultra clean) hier een goede oplossing voor is maar ik weet niet of deze wel bij mijn type motor gebruikt kan worden.

 

Zelf rijd ik maximaal maar 10.000 km.

 

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

 

Groeten

Vw W8

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon de voorgeschreven olie en 1x per jaar verversen incl. filter en korte stukjes de fiets nemen.

Dat ik de olie en filter 1x per jaar moet verversen die snapte ik zelf ook nog wel :P

Bij mijn W8 word dat sowieso elke 3 maanden gedaan omdat dit gratis is ;)

 

En de fiets zal er voor ons niet inzitten (vrouw heeft een trauma opgelopen doordat haar beste vriendin voor haar neus onder een vrachtwagen is gekomen) en wij wonen in het buitenland dus de afstanden zijn te groot om met de fiets te gaan.

 

Toch bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

motorflush doen en 5W30 LL3 504.00 507.00 erin

Dit is waarschijnlijk de oplossing maar ik wil sludge natuurlijk voorkomen, of is dit bijna onmogelijk als er elke 3 maanden de olie en filter verwisseld word?

 

Ps. Als ik die code opzoek kom ik op Castrol Edge Titanium of MPM Synthetic LL III uit, maakt het veel verschil welke van de 2?

 

Bedankt voor het snelle reageren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jij elke 3 maanden gaat olie verversen acht ik de kans klein dat er sludge ontstaat. Olie zal niet eens de kans krijgen zwart te worden.

 

Dus als je hem geflushed hebt en het is schoon zal er geen sludge meer ontstaan denk ik.

Kijk dat is een duidelijk antwoord, bedankt Barry!

 

Toevallig nog een voorkeur aan merk olie dat ik kan gebruiken of maakt dit verders niks uit?

 

En misschien nog een aantal dingen waar ik speciaal op moet letten met deze motor of moet ik hier een apart topic voor aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In zijn openingspost staat 10000km, per jaar neem ik aan.

Dan is 1x per jaar verversen meer dan genoeg, elke 3 maanden is onnodig, gratis of niet, ook uit milieu oogpunt.

Inderdaad max 10000 km per jaar.

 

Nou het is hier (buitenland) zo geregeld.. Ik heb mijn auto hier bij een dealer gekocht en bij hun is het zo dat ik levenslange garantie heb als ik elke 3 maanden naar hun terug ga voor een check.

 

De levenslange garantie houd hier in dat als er iets kapot gaat maakt niet uit wat en er zit geen maximum aan, ik alleen de onderdelen hoef te betalen en geen arbeids kosten.

Aangezien ik dit een super deal vind ga ik liever elke 3 maanden naar deze dealer omdat anders de garantie vervalt.

 

Hun hebben mij gezegd (in gebrekkig Engels) dat hun dan ook elke 3 maanden de olie en filter uit voorzorg doen vervangen. (Het kan best zijn dat dit niet helemaal klopt maar zoals gezegd ligt bijvoorbeeld de winkel hier niet even om de hoek, +/- 25km heen en terug dus in totaal 50km)

 

Dus het zou mij niks verbazen dat zei dit gewoon uit voorzorg willen doen voor zowel de klant als ook voor hun om natuurlijk dure reparatie kosten te besparen.

 

Zelf vind ik het persoonlijk ook een beetje overdreven maar ik zie wel wat ze gaan zeggen als ik over 2,5 maand daar aan kom zetten voor mijn 1e check.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Levenslange garantie................waar is dat paradijs?  :blink2:  Dat wil ik ook!

En die 3 maandelijkse check is dan gratis?

Neem aan dat het onderhoud ook bij de dealer moet plaatsvinden, die moet je gewoon betalen neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Levenslange garantie................waar is dat paradijs?  :blink2:  Dat wil ik ook!

En die 3 maandelijkse check is dan gratis?

Neem aan dat het onderhoud ook bij de dealer moet plaatsvinden, die moet je gewoon betalen neem ik aan?

Dan zijn die 'gratis' arbeidsuren ook betaald voor de garantie als je elke 3 maanden een betaalde olie wisselen moet doen.

Vind het een beetje een aparte gang van zaken. Aardig zonde van de olie die er net 2500 km in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zijn die 'gratis' arbeidsuren ook betaald voor de garantie als je elke 3 maanden een betaalde olie wisselen moet doen.

Vind het een beetje een aparte gang van zaken. Aardig zonde van de olie die er net 2500 km in zit.

Ja dit is gratis ik hoef niks te betalen voor mijn olie verversing/ filter en ook niet voor de 3 maandelijkse check.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Levenslange garantie................waar is dat paradijs? :blink2: Dat wil ik ook!

En die 3 maandelijkse check is dan gratis?

Neem aan dat het onderhoud ook bij de dealer moet plaatsvinden, die moet je gewoon betalen neem ik aan?

Yep die 3 maandelijkse check is gratis.

Onderhoud moet bij de dealer plaatsvinden anders verloopt deze garantie.

Zoals eerder aangegeven betaal ik alleen de onderdelen en niet de man uren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me toch niet dat ze elke 3maand A merk/kwaliteit olie eropgooien x ommedebij 9liter bij een w8

Zoals eerder aangegeven:

 

Zelf vind ik het persoonlijk ook een beetje overdreven maar ik zie wel wat ze gaan zeggen als ik over 2,5 maand daar aan kom zetten voor mijn 1e check.

 

Daarbij is er dan wel alweer minimaal 3500 km met de wagen gereden dus ik zie het wel.

 

Van mij mag dit topic ook dicht mijn vraag is beantwoord.

 

 

Groeten

Dyon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je bij defecten wel de onderdelen moet betalen zullen die wel erg duur zijn.. zeker bij een W8, ze moeten toch de uren compenseren want zoals je zegt komen er overdag blijkbaar alleen mensen voor de 3-maandelijkse keuring en die krijgen allemaal gratis nieuwe olie en filter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden