Ga naar inhoud
  • 0

B8 GTE Verlagen en spoorverbreders?


2Meter

Vraag

Hey allemaal,

 

Ik krijg volgende maand mijn nieuwe B8 GTE Limousine.

Dit is een voorraad auto dus ik kan er niets meer aan configureren (ook omdat het een lease is en het contract is al gemaakt voor deze exacte auto).

Nu had ik hier vóór een B8 2.0 TDI Variant en die had ik laten opleveren met andere velgen en sport onderstel.

Ik heb een keer een B8 met standaard onderstel als vervanger meegekregen en dat vond ik toch wel tegen vallen qua weggedrag t.o.v. mijn eigen.

 

Nu zit ik er dus over te denken om de GTE meteen te verlagen met andere veren.

Enerzijds voor de looks en anderzijds voor het weggedrag (zoals iedereen waarschijnlijk).

Ik wil eigenlijk een afspraak maken bij Profile om op de dag dat hij geleverd wordt een setje Eibach Pro veren te laten monteren (en uitlijnen natuurlijk).

Heeft er iemand ervaring met zo'n zware GTE op andere veren?

Aanraders? Afraders?

 

Verder was ik dus een beetje aan het denken of ik nog wat kleine mods kan doen om hem er iets sportiever uit te laten zien en dacht aan een paar bescheiden spoorverbreders.

Zelf ben ik wel van de subtiele aanpassingen dus ik dacht aan 10 of 15 mm.

De auto staat op standaard 17" London velgen. Die vind ik zelf niet lelijk maar een beetje hulp om wat sportiever te ogen mag wel.

Maar dit roept wel wat vragen op:

  • kan het i.c.m. die verlaging?
  • wat doet het met het weggedrag van de auto?
  • zou VW er zó op tegen zijn dat ze tegen de leasemaatschappij gaan zeiken als ze dit zien?
  • en dat soort dingen... :wink:

Ervaringen met spoorverbreders zijn dus ook heel welkom...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat was ik.

 

Hebben dit gewoon bij de leasemaatschappij aangevraagd. Mijn pa ging van een sportonderstel naar een normaal onderstel. De leasemaatschappij vond dit goed mits er nieuwe originele Volkswagen vering onder kwam en dit bij de Volkswagen dealer gemonteerd werd ivm garantie.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat was ik.

Hebben dit gewoon bij de leasemaatschappij aangevraagd. Mijn pa ging van een sportonderstel naar een normaal onderstel. De leasemaatschappij vond dit goed mits er nieuwe originele Volkswagen vering onder kwam en dit bij de Volkswagen dealer gemonteerd werd ivm garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Jups die zocht ik :thumb:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een verlagings set onder de auto doet die voor dit type bestemds is zijn de veren toch goed? En als je andere velgen koopt pas je de ET waarde toch aan, heb je geen spoor verbreders nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mja...

Dat is bij mij dus geen optie helaas. Als ik het via de leasemaatschappij doe wordt mijn contract aangepast. Deze auto is al fors te duur volgens de norm van mijn werkgever, ik ben heel blij dat mijn manager het bij wijze van uitzondering heeft goedgekeurd. Ik kan echt niet met nog een aanpassing komen.

 

Een paar andere veren kost natuurlijk een spreekwoordelijke habbekrats dus die wil ik zelf wel uitgeven. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat VW hier moeilijk over gaat doen bij onderhoud ofzo, zo lang de auto niet al te diep komt te liggen (en dat wil ik zelf ook niet). Ik vind 30 mm prima.

Voor eigen rekening doen bij VW is waarschijnlijk geen optie; die kloppen het kenteken in en zien meteen dat die auto van een leasemaatschappij is en lopen natuurlijk nooit het risico dat ze onenigheid daarmee krijgen want dat zijn hun beste klanten.

 

Tenminste... zo zie ik het :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een verlagings set onder de auto doet die voor dit type bestemds is zijn de veren toch goed? En als je andere velgen koopt pas je de ET waarde toch aan, heb je geen spoor verbreders nodig.

Andere velgen is geen optie; als de bandenmaat verandert krijg ik gedonder met de leasemaatschappij aangezien banden ook in het contract zitten natuurlijk.

 

Maar misschien moet ik me daar ook maar niet mee bezig houden; gewoon een goede set veren er onder laten zetten en gaan met die banaan...

 

Vroeg me gewoon af of iemand al eens met spoorverbreders gespeeld had op zo'n auto en wat de ervaringen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft er iemand ervaring met zo'n zware GTE op andere veren?

Aanraders? Afraders?

 

Ervaringen met spoorverbreders zijn dus ook heel welkom...

Ik zou zeggen lees even dit topic door en benader TS even met vragen. Ik heb zijn GTE gezien en de verlaging icm de spoorverbreders zag er zeer goed uit!

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40791-avdakker-passat-14-gte-connected-drive/?p=752526

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat ziet er goed uit...

Ik heb besloten eerst de veren te doen; afspraak is ingepland voor installeren van Eibach Pro set + uitlijnen.

Moet je nu na het installeren van spacers ook opnieuw uitlijnen of valt dat wel mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat lijkt me niet, zou de eerste keer zijn dat ik dat hoor

Leek mij ook al niet maar dacht vraag maar voor de zekerheid.

Dan kan ik dus eventueel zelf nog voor 10 en achter 15 mm erbij doen als ik wil.

Eerst verlagen en dan zie ik wel verder.

 

Nou feitelijk, eerst sleutel in de hand krijgen want de afspraak is nog niet gemaakt voor de aflevering...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké....

Iemand een beetje een idee met hoeveel extra breedte ik fatsoenlijk weg kom?

Degene die de Eibach Pro set er onder gaat draaien volgende week biedt aan om meteen de spoorverbreders er op te zetten als 'ie dan toch bezig is maar dan moet ik wel eerst die dingen zien te krijgen.

Nu zit ik dat dus uit te zoeken en ik kom er niet helemaal uit.

 

De auto wordt morgen afgeleverd dus ik kan het nu niet zelf beoordelen en ik weet natuurlijk ook niet wat die 30 mm verlaging precies te weeg gaat brengen v.w.b. de stand van de wielen.

 

Ik heb (helaas) de originele 17" London velgen en ik zat te denken aan een beetje verbreding zodat het toch nog iets beter uit ziet.

Nu ben ik dus online op zoek naar spacers met de volgende specs:

Steek 5x112

Naafdiameter 57.1

klopt dat zo?

 

Ik zat zo uit mijn hoofd te denken aan vóór 10 mm per kant / 20 mm as en achter 15 mm per kant / 30 mm as.

Maar ik heb behoorlijk moeite om ze te vinden. Veel zijn universeel / niet gecentreerd of heel dun (5 mm) of juist behoorlijk breed (40). Da's allemaal niet wat ik wil.

 

Zou ik ook weg komen met 15mm vóór en 20 achter? (per kant dus)

Ik ga er van uit dat met dergelijke velgjes dit geen probleem is maar ik weet niet precies hoe ik dit moet vaststellen, zeker niet zonder auto binnen handbereik.

Heeft er iemand een tip welke / waar te bestellen?

 

Ik vind ze ook nogal aan de prijs. Als ik bijvoorbeeld dit zie: http://www.autostyle.nl/heutsvenlo/h-r-dr-systeem-spoorverbrederset-30mm-per-as-steekmaat-5x100-112-naaf-57-1mm.html die zijn 122,- per set, dat moet ook goedkoper kunnen volgens mij.

Dus.... gezien gebrek aan ervaring zit ik een beetje te modderen met die dingen; wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beter is andere velgen monteren in plaats van spoorverbreders. Ik heb er nu 5 mm opzitten en voel meteen een verhoogde trilling in het stuur. En veel onrustiger stuurgedrag.

Ik ga ze er snel weer afhalen.

Dan hen je er 1 wss krom.

Is het een plaatje of een met naaf.

Zit ook kwaliteits verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beter is andere velgen monteren in plaats van spoorverbreders. Ik heb er nu 5 mm opzitten en voel meteen een verhoogde trilling in het stuur. En veel onrustiger stuurgedrag.

Ik ga ze er snel weer afhalen.

Zoals ik eerder al schreef is andere velgen geen optie.

 

Maar zou je mij misschien kunnen helpen aan antwoord op mijn vragen aangezien jij er dus blijkbaar hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet even op internet zoeken naar zaken die ze verkopen bij je in de buurt. Dan kun je even bij hun langsgaan en kijken wat ze aanraden en misschien kunnen ze al wat monteren om te laten zien of het ook staat. Hoef je ze ook niet meteen te kopen als het tegenvalt. Maar zou eerst de sportveren en dempers laten monteren dan kun je daarna goed zien wat je nodig hebt qua maat. Die dingen zitten er toch zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn GTE is ook verlaagd met eibach pro. Zeer positief over, zo had hij eigenlijk uit de fabriek moeten komen. Laten doen bij lowering die bied ook spoorverbreders aan. Geschikt bedrijf die snel reageerd voor een schappelijke prijs. Veel succes met je GTE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn GTE is ook verlaagd met eibach pro. Zeer positief over, zo had hij eigenlijk uit de fabriek moeten komen. Laten doen bij lowering die bied ook spoorverbreders aan. Geschikt bedrijf die snel reageerd voor een schappelijke prijs. Veel succes met je GTE

Afgelopen woensdag is mijnes verlaagd en inderdaad dit is wel hoe het hoort eigenlijk. Niet dat ik 'm af-fabriek nou zo slecht vond maar dit is toch echt beter zowel qua rijden als optisch.

 

Als ik jou post juist leest dan heb jij dus geen spoorverbreders er op?

Ik ga het toch wel doen, zit nu te kijken naar http://www.spoorverbredershop.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het ziet er een stuk beter uit en rijd ook prettiger in mijn ogen. Zeker lange doordraaiers (klaverblad) is zo een stuk leuker.

 

Spoorverbreders heb ik bewust niet voor gekozen. Vind zelf dat als je achter en aan de zijkant van de auto staat het gewoon "klopt". Vanaf een bepaalde hoek van vooraf gekeken lijken de velgen inderdaad wat naar binnen te vallen. Ik verander er niets aan, nu klopt de et waarde mooi en word er geen schade gereden aan de velgen omdat de velgen gelijk staan met de dorpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden