Ga naar inhoud
  • 0

(on)zin van toevoegingen aan brandstof voor motorvermogen?


DeurmatPassat

Vraag

Hallo

 

Ik denk dat er na 20 jaar niet veel meer over is van de originele 123pk in mijn 1.8, zeker omdat de vorige eigenaar een oud zuinig rijdend vrouwtje was (ja echt, geen verkooptruc). Ik denk dan ook dat de motor vanbinnen vol zit met koolstof. Er is ook altijd mee getankt in België bij particuliere pompen met toentertijd nog 91 of 93 octaangehalte, dus er heeft ook nooit dure/kwalitatieve benzine ingezeten, wat niet helpt. Nu lees je hier en daar wel eens iets over stoffen die je een keer bij de benzine erbij giet om de motor vanbinnen 'even' schoon te maken. Ik vroeg me af of dit zinnig is of gewoon water met kleurstof (bij wijze van) met een duur prijskaartje. En ik ben al helemaal bang dat als ik het gewoon probeer in het kader van baat-niet-schaadt-niet dat de brandstofpomp o.i.d. ermee kapt omdat het troep is.

 

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eens met @@tiptronic.

 

Of je de wagen moet altijd dealer onderhouden zijn. Dan kan het zijn dat de reiniger wel is gebruikt.

Maar ik heb het gezien bij een mini van 13 jaar oud. Na de reiniger ging hij olie verbruiken.. 

 

Zelf geloof ik niet in de reinigingsmiddeltjes. Gewoon goede brandstof, lange afstanden zeker.

En dan goed warm rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden