Ga naar inhoud
  • 0

Hoeveel tankinhoud heeft passat


DoubleD2016

Vraag

Goedenavond,

 

Ik was in de veronderstelling dat een passat 3c 70 liter tankinhoud heeft. Ik haal dat bij lange niet. Als volgens de boordcomputer de tank zo goed als leeg is en ik vul em tot het zo ongeveer over de rand heen klotst dan zit ik nog maar op 62 liter. Het tankniveau metertje staat dan tussen het een na laatste en laatste streepje, dus ook die vind dat de tank niet vol is. Toch past er echt niks meer in.

 

Wat kan dat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet wat het is. Volgens boekje is het 70 en zodra de melding komt dat de tank bijna leeg is moet er nog 8 liter in zitten. Vierwiel aangedreven types hebben volgens het boekje 68 liter.

 

Ik heb deze auto nu bijna een jaar en het heeft nooit geklopt. Maar gister met tanken viel het me dus weer op, vooral omdat de tank volgens de computer zo goed als leeg zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@DoubleD2016

 

Ik heb zelf een 3C 2.0 FSI uit 2006, en ook ik vroeg mij dit af in het begin.

In het boekje, en kenteken app staat er 70 liter.

 

Maar dat is niet zo, het is gewoon een 60 liter tank, met een kleine beetje reserve extra.

Op mijn vakantie vorig jaar, reed ik via luxemburg terug, ik tank daar omdat benzine daar goedkoop is.

 

Ik kwam daar echt kurkdroog aan, 5km gaf de display nog aan. En er ging met pijn en moeite 63 liter in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een verschil in benzine en diesel? 

Zelf krijg ik ook maar Max 65L in de tank  via de pomp.

De tank volgens het boekje 70L.

 

Wel krijg ik met een volle tank er 5L bio etanol in. (uit de fles)

Dus ik denk dat het vooral in het afvul mechanisme van de pomp zit.

 

Dit is bij een 1.8tsi variant bj 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diesel schuimt nogal met vullen. Als ik tank totdat de pomp afslaat, dan wacht ik even tot het schuim gezakt is en kan er nog 7-8 liter bij.

Euro95 heeft daar minder last van maar is evengoed een bruikbare methode om de laatste liter erin te krijgen. Bij de benzine auto's die ik gehad heb moest ik het ook altijd even tijd geven om volledige te kunnen afvullen (tot de rand van de vuldop). Tussen afslaan pomp en max vulling zat ook altijd wel 3-5 liter.

aangepast door Ramon_Passat_B7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diesel schuimt nogal met vullen. Als ik tank totdat de pomp afslaat, dan wacht ik even tot het schuim gezakt is en kan er nog 7-8 liter bij.

Euro95 heeft daar minder last van maar is evengoed een bruikbare methode om de laatste liter erin te krijgen. Bij de benzine auto's die ik gehad heb moest ik het ook altijd even tijd geven om volledige te kunnen afvullen (tot de rand van de vuldop). Tussen afslaan pomp en max vulling zat ook altijd wel 3-5 liter.

 

Dat klopt ja, maar zelfs dan krijg ik er misschien 3 a 4 liter bij.. Dus hoger dan 63 a 64 liter word het niet.

(Benzine)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb volgens mij maximaal 65 liter getankt toen er 0 actieradius op stond. Alle sites en apps geven 70 aan voor 2.0 tdi dsg sedan en variant. Heb me laten vertellen dat er ook een ingebouwde mechanisme in zit dat je nooit écht de tank leegrijdt. Want je gaat tanken omdat hij leeg aangeeft. Om zo niet alle prut van de bodem op te zuigen. En je in feite nog een paar liter hebt. Ik denk/dacht altijd dat daar de paar liter verschil door kwam.

 

Maar moet zeggen; ik tank meestal net voor het brandstoflampje aangaat. En soms er net na. Meestal tank ik dus ca 60 liter. Enkele keer 62.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden