Ga naar inhoud
  • 0

Xenon regelgeving WEER angepast - Goed nieuws !


Renkie

Vraag

http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=449

 

Strikte eisen xenon alleen voor nieuwe auto's

donderdag, 10 november 2005 - Alle autoâ??s die vanaf begin 2006 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van xenonlicht, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallatie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2006 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog uitgezonderd van de nieuwe eisen.

 

Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken uit 2006 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.

Autoâ??s met een kenteken van 2005 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen. BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. â??Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengenâ??, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. â??Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.â??

De exacte ingangsdatum van de nieuwe regeling is nog niet bekend. Reken op begin volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Erg goed nieuws dus

 

Ik heb via email ook enkele discussie gehad met de RDW / Min. V&W en niemand die mij kon uitleggen hoe ik in een auto van 10 jaar oud het spul op orde zou moeten krijgen.

 

Erg mooi dat ze dus gewoon 1 datum hebben geprikt en vanaf die afleverdatum moet het gewoon aangepast zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja...

Alleen ff uitvogeleln hoe ik het dan moet aansluiten...

 

Ik neem aan dat het voorschakel apparaat alleen op de xenon lamp moet en niet op het hele armatuur.

Anders zitten mijn LED verlichting en mijn groot licht ook op de xenon schakeling.

 

Hummm... eens kijken wanner ik hier weer budget voor vrij kan maken :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel fijn bericht!

 

Kan tenminste mijn set blijven zitten, denk namelijk dat terugbouwen enorm zal tegenvallen, qua lichtopbrengst.

 

Overigens, ReneR, Xenon inbouwen is heel simpel. Kwestie van stekker die op de H7 lamp gaat op je trafo steken, en de stekker die uit de trafo komt op de Xenon brander steken.

 

Als ik je eens spot, laat ik het wel even zien. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ik ben Peter van Meel,

 

ik ben een corrado en lupo rijder. Ik ben daardoor ook een http://www.corrado-forum.nl junkie. Ik kom daar al een 6jaar inmiddels. Jurgen TDI wees mij op deze site. Hij heeft een corrado met een TDI motor erin en komt hier regelmatig heb ik begrepen.

 

Op het corrado-forum organiseer ik nu voor de 2e keer een groepsaankoop voor xenon verlichting. De eerste keer was in juni en dat was een aardig succes met 15sets. Corradorijders zijn over het algemeen gezegend met slechte verlichting door bedrading die 15jaar oud is en gecorrodeerde reflectoren. Xenon is hier dus de oplossing en nu ook bewezen.

 

Hier http://www.slook.nl/corrado/main_frames.php?bottom_mode=1&fake_stat=&option=1&forum_id=706335 kun je mn groepsaankoop en alle in's en out's bekijken.

 

 

Wellicht is dit voor jullie ook interessant. Mocht je vragen hebben dan mag je me mailen of bellen op 0638507137

 

 

 

Ik ga maandag een bestelling doen voor de corrado-club en daar kunnen er altijd nog bij natuurlijk. Bij genoeg belangstelling kan ik speciaal voor jullie een 3e aankoop doen waarbij we de inschrijfdatum een paar weken later leggen.

 

 

De prijs van 235euro geldt natuurlijk ook voor jullie!

 

 

Vergelijk deze sets niet met de TECHONE of RAGlite sets die beduidend minder zijn! Ik heb nu al meerdere mensen gesproken die met mijn sets door de APK zijn gekomen gewoon omdat het lichtbeeld in orde is. Ook ik zelf ben met mijn corrado door de keuring gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vanmiddag bij xenon-verlichting.nl een Hella setje 6000K H7 gekocht, haal hem morgen op en bouw het dit weekend in. Ik heb daar ook het verschil tussen de Kaixen en de Hella gezien.

 

Ik maak even foto's van het setje in ongemonteerde en gemonteerde toestand, incl het verschil in licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een set kost daar 449euro voor de H7 hella. De goedkopere kost 399euro.

 

Klein verschil met mijn 235euro dus.

 

 

 

Vwb buitenland, er zijn nu ook al landen waar je je normale halogeen koplamp moet voorzien van een sticker. UK is zo'n voorbeeld. Als je met je NL auto daar de bocht om komt zou je iedereen in zn giechel schijnen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga vaak naar duitsland en ik krijg geen problemen met mijn xenon. Als de auto in Nederlands is goedgekeurd dan kunnen ze in je Duitsland geen bekeuring hiervoor geven. In Italie mag ik geen 18 inch wielen onder mijn auto hebben maar daar houden ze me ook niet voor aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens, ReneR, Xenon inbouwen is heel simpel. Kwestie van stekker die op de H7 lamp gaat op je trafo steken, en de stekker die uit de trafo komt op de Xenon brander steken.

 

Als ik je eens spot, laat ik het wel even zien. :wink:

 

Hoe ik het moet aansluiten is niet echt het probleem :)

Meer dat ik dan weer een plek moet gaan verzinnen waar ik de 2 extra componenten per lamp weg bouw.

 

 

@ Vdub... Ik was vanplan om de 8K set te kopen... waarom ben jij voor de 6K set gegaan ?

Verder was ik eigenlijk ook al vanplan om voor de duurdere Hella te gaan...omdat ik al ergens gelezen had dat die een strakkere lichtbundel zouden hebben...

(de reflector en het glas zullen natuurlijk daar ook wel invloed op hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden