Ga naar inhoud

Resonantie hoorbaar/voelbaar bij bepaalde snelheden


Yargo

Aanbevolen berichten

Wanneer ik 80 km/h of 120km/h rijdt hoor ik een bepaalde resonantie die ik ook kan voelen in de gaspedaal. Van zodra ik een paar km/h meer of minder begin te rijden is het weer gedaan. Dus bij vb 124km/h hoor/voel ik het niet meer.

 

Wanneer merk ik het:

 

Bij 60km/h lichtjes

Bij 64km/h vb niet meer

Bij 78km/h al meer merkbaar

Bij 84km/h niet meer

Bij 117km/h duidelijk

Bij 123km/h niet meer

 

Het geluid kan ik omschrijven als een en en neer golvende lichte brom. Die brom is op dezelfde maniet voelbaar aan het gaspedaal. Wanneer ik even stop met gas geven maar mijn voet erop laat voel ik het ook.

 

Volgens mij is dit probleem pas enkele weken begonnen. Ik kan me niet inbeelden dat ik dit eerder nog niet opgemerkt zou hebben. Wel zijn enkele weken geleden de zomervelgen gemonteetd (Audi velgen over gekocht 2dehands).

 

Ik ben daarnet naar de bandencentrale gegaan. Ze hebben eens gekeken en op de machine gestoken maar ze konden niets vinden. Ook hebben ze de voorste eens achteraan gestoken maar dit heeft dus niet geholpen. Maandag ga ik terug en gaan ze even mijn wintervelgen monteren om uit te sluiten of het aan de velgen zou kunnen liggen.

 

Of klinkt dit probleem bij iemand van jullie bekend in de oren?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met mijn winterbanden gereden. Daarmee is het blijkbaar ook maar in iets mindere mate, ofwel is dat een gedacht. Maar zal dus niet aan de velgen/banden liggen

????. Straks maar weer eens bellen naar de garage. Zou het een kapotte wiellager kunnen zijn?

 

Het gaat om een en Passat Variant van 2015. 2.0 tdi.

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden