Ga naar inhoud
  • 0

SINDS TANKEN - statistieken


vlkswgnpsst

Vraag

k merk op dat ik deze morgen mijn auto start , en mijn statistieken van "sinds start" gelijk zijn aan "sinds tanken" .

Mijn tank is minder dan half vol en ik heb recentelijk niet getankt .

 

Ik heb niet op het 0.0 knopje gedrukt om iets te resetten . Mijn totale afstand en uren zijn ook niet gereset ..

 

Hoe kan dit opeens gebeuren ?

Andere mensen dit ook al gemerkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto is nieuw en heeft 58u rijtijd . +- 2200 km totaal .

Toen ik deze morgen vertrok gaf dus de teller van "sinds tanken" hetzelfde aan als "sinds start" .

Paar screenshots .

 

Ik begrijp niet hoe "sinds tanken" gereset kan worden als ik niet getankt heb .

Het tankklepje is niet open geweest . Mijn tank is zelfs minder dan halfvol en de auto beweert dat ik 25 km gereden heb en op die 25 km dus meer dan een halve tank verstookt heb ... . En dat ik nog 330 km kan rijden terwijl ik maar 6 km gereden heb na tanken .

Iets klopt hier niet naar mijn gevoel .

 

 

20170517_reset%20tanken3.jpg

 

 

20170517_reset%20tanken1.jpg

 

20170517_reset%20tanken2.jpg

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het nu steeds vaker. Eén tank rijden en de auto plaatst zichzelf zeker 4x terug op 0km bij sinds tanken  :neutral:

 

Volgende week gaat hij naar de garage, maar ze zeggen nu al dat ze niet weten wat de oorzaak kan zijn. :unsure:

Toch niet zoveel geluk met m'n Passat, al veel naar de dealer terug geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben na melding van mijn probleem zelfs nog niet mogen langskomen bij de dealer .

 

Er zijn bij mij ook nog andere rare zaken zoals de airco (air care) die raar doet en niet automatisch aan gaat . omgekeerd als je het vinkje uit zet en je gaat het menu uit en weer in, dan staat het gewoon terug aan .

"Mobiele telefoon niet vergeten" melding die steeds uit zichzelf terug aan gaat ondanks telkens afvinken

....

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tijdklok doet het wel normaal of verspringt deze ook?

 

Tijdsklok die doet het normaal .

 

Heb wel dat ik de optie bij telefoon afzet "melding geven telefoon niet vergeten" . en die springt telkens toch terug aan (als je de deur open doet krijg je de melding van vergeet uw telefoon niet . alsook het vinkje staat op dat moment terug aan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn dealer heeft de vraag al sinds 3 maanden bij de importeur neergelegd . Nog steeds geen antwoord .

 

@Vanhoucke :

Heb jij op uw dagelijks traject een zeer steile helling waar je over gaat of waar je even op stil staat ?

Sorry, vraag pas nu gezien.. neen, vlakke Vlaanderen. Niets spectaculair op de route. Nu al 500km zonder reset, hopelijk blijft het werken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een tijdje gehad dat ie niet resette . Maar komt wel terug hoor , bij mij toch .

 

Ik dacht misschien aan een vlotter die reageert alsof ie getankt heeft als men dikwijls op steile hellingen rijdt (is bij mij regelmatig het geval) . Maar als jij enkel vlak rijdt , dan zal het dat toch al niet zijn .

Heeft uw garage het probleem ook aan de importeur (D'ieteren) gemeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een tijdje gehad dat ie niet resette . Maar komt wel terug hoor , bij mij toch .

 

Ik dacht misschien aan een vlotter die reageert alsof ie getankt heeft als men dikwijls op steile hellingen rijdt (is bij mij regelmatig het geval) . Maar als jij enkel vlak rijdt , dan zal het dat toch al niet zijn .

Heeft uw garage het probleem ook aan de importeur (D'ieteren) gemeld ?

Ja, ze hebben er een melding van gemaakt. Maar mij vertellen ze wel dat het de eerste keer is dat dit voorkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 30-3-2019 at 14:51, vlkswgnpsst said:

De garage heeft mij ooit eens laten weten dat er een update in de maak zou zijn om dit te verhelpen . Maar bij mij is er nog steeds geen update gebeurd .

Bij u wel @Vanhoucke ?

Nu een wel erg late reply... Ik ben geen zo'n goeie forumganger..

Maar bij mij is het opgelost.

De auto heeft wat updates gehad destijds en enkele problemen zijn weg.

Nu heb ik nog soms:

  • DAB switcht naar FM
  • Ipv laatste afstand onthouden van front assist gaat het naar de standaard middelste setting
  • Heel lange wachttijd eer fish-eye bij achteruitrijcamera geselecteerd kan worden

Bovenstaande gelukkig maar heeeel sporadisch, ik kan ermee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet toegeven dat mijn reactie ook aan de late kant is :)

Bij mij zeiden ze ooit dat er een software update in de maak was . Case was lopende bij Dieteren . Ondertussen een aantal onderhoudsbeurten verder , maar men heeft nooit melding gemaakt dat ze een update gedaan zouden hebben , of dat mijn gemeld probleem zou verholpen zijn .

Dus ik heb mij ook al die tijd niet meer bezig gehouden met al die mankementen in hun software . Maar nu vraag ik mij af of de versie die ik momenteel er op heb staan het probleem ZOU MOETEN verholpen hebben . Indien ja wil ik er nog wel eens wat op beginnen letten .
Wat ik nog wel steeds zie is die melding van "vergeet uw telefoon niet" , ondanks dat ik dat ooit meerdere keren heb uitgeschakeld in de opties . Ondertussen zoveel jaar later  nog steeds niet opgelost .. .

Heb net in mijn console gekeken en die zegt :

hardwareversie h51
softwareversie 1187

De software die er bij mij op stond in 2017 was versie 0814 .

Ik heb een VCDS kabel voor mijn auto . Is het mogelijk om die softwareversie daar zelf mee te updaten eigenlijk ?
En haalt vcds zelf de laatste versie binnen of hoe gaat zoiets .

 

 

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste TS, 

Ik heb hier een tijdje geleden een topic aan gewijd. 

Er is nieuwe software beschikbaar voor de Mib3. Dit zou 2.78 moeten zijn. Ziet hiervoor mijn topic mbt 'drive modus vergeten'. 

Dit zou eea moeten verhelpen onder andere het resetten maar ook diverse andere issues. 

Ik heb aanstaande woensdag onder garantie de update staan. Duurt een dag volgens de dealer.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden