Ga naar inhoud
  • 0

2e Waterpomp stuk


comfortcruiser

Vraag

Hi Cruisers,

 

Vanmiddag oranje motorblok lampje aan vanaf t werk...

Toch maar naar huis gereden (40km)

Thuis meteen VCDS eraan met de volgende foutcode:

 

1 Fault Found:
 
009754 - Coolant Pump 2 
               P261A - 000 - Open circuit - Intermittent - MIL ON
 
Weet iemand het onderdeel nummer van deze waterpomp?
Heb hier wel wat gelezen maar is niet voor mijn motorcode denk ik...

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/33950-fout-code-09754-coolant-pump-2-opgelost/?hl=%2Bcoolant+%2Bpump

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag langs de Stealert geweest, ook hun konden me niet vertellen wat voor merk erin zit.

Pomp schijnt hetzelfde te zijn, het verschil zit in t beugeltje, prijs 208,00 euri ex btw  :blink2:

Van de week maar op de brug om te checken welk merk t is. En dan maar ff kijken

bij B+M parts.

Word vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas heb ik ook het oranje lampje en exact dezelfde fout.

Ik heb een CBAB van 2008 dus zou een van van deze 2 pompen moeten zijn:

5N0 965 561 A MERK BUEHLER
EN HET STEUN ERVAN: 1K0 121 093 BP

5N0 965 561 MERK PIERBURG
EN HET STEUN ERVAN: 5N0 121 093 A
 

Kan natuurlijk een slecht contact, kabelbreuk of defecte zekering zijn?
Weet iemand welke zekering dit zou moeten zijn?

Ik neem aan (omdat ik lees dat de bodemplaat los moet) dat je een brug moet hebben om deze pomp te kunnen vervangen?
 

Bedankt voor alle info :)

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net even onder de auto gekeken en het stekkertje van de pomp hing los !?
Terug vast gemaakt, error gewist, auto paar keer gestart en komt niet meer terug. Mooi tot dusver :)

Nu is mijn auto afgelopen weekend bij een garage geweest o.a. om de koppeling cylinder te vervangen (was defect) en een stuk slang van de voorruitwasvloeistof te vervangen (was lek).
Kan een monteur deze 2e waterpomp hebben afgesloten (zelfs verwijderd) om de nodige ruimte te verkrijgen om bovenstaande vervangingen (wat makkelijker) te kunnen uitvoeren?

 

Gr. Bonny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,

 

ik heb hetzelfde probleem momenteel. Maar ik kan nergens een merknaam op de pomp vinden (misschien is deze al eens vervangen geweest?) Nu vind ik op autodoc.be serieuze prijsverschillen op die waterpompen. Past elke waterpomp, of waar zit juist het verschil? Ik zou graag deze pomp zelf (met een vriend) vervangen, want bij de dealer kreeg ik ook al +200 euro te horen voor de pomp alleen...

 

 

mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ging het gloeispiraal lampje aan. Laten uitlezen en gaf ook de melding dat de electrische waterpomp stuk is. Nu ga ik morgen op vakantie. Kan het kwaad om er twee weken mee door te rijden? Hij wordt toch ook gewoon gekoeld door de normale waterpomp? Na mijn vakantie kan ik kijken welke erin zit en deze zelf vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Vdub. Is inderdaad van de naloop. Je kan hem horen lopen als de motor uit is. Als hij niet stuk is.... Blijft nog 10 min doordraaien. Hij kost rond de 100 euro helaas...in Duitsland rond 80 euro van pierburg. Zijn ook van rond de 40 euro te vinden, maar dan van vage merken... misschien niet handig lijkt me. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden