Ga naar inhoud
  • 0

Trillen van koude motor bij optrekken.


#19

Vraag

Het betreft hier een 2.0 TDi uit 2011 met ondertussen 162.000 Km op de teller.

Nog geen maand geleden en net bekomen van mijn versnellingsbak- avontuur, dient zich nu het volgende probleem aan:

Bij een koude motor rijd ik (ALTIJD) rustig weg.
Zo nu en dan begint de motor te trillen, en heeft hij veel vermogen te kort.
Het lijkt alsof hij op drie of twee cilinders loopt.
Als ik echter mijn koppeling intrap loopt het blok keurig op vier cilinders.
Kort daarna, als de motor gaat opwarmen is er niets meer aan hand.

Herkend iemand dit ?

Note:
Bij de vorige reparatie is de versnellingsbak, vliegwiel, drukgroep/plaat, druklager vervangen.
Bovendien was dit fenomeen al aan de hand voor de versnellingsbak wissel. 

Groet,
Rene Botman.
Velserbroek
 

aangepast door #19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Rookt je auto dan ook erg?

 

Ik heb hetzelfde gehad net na aankoop van mijn B7. Bleek een injector kapot. Deze is vervangen. Kort daarna bleek mijn HD pomp kapot (metaalslijpsel in brandstoffilter). Dit is allemaal onder coulance vervangen. Anders schadepost van dik €3000,-...

 

Als je je brandstoffilter openhaalt en je ziet hele fijne glimmende deeltjes of wat gruis, dan is dat slijpsel van je HD pomp. Dit is wel worstcasescenario hoor, maar je zult niet de eerste zijn en al helemaal niet de laatste.

 

Ik zal even een foto opzoeken hoe het er bij mij uit zag.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rookt je auto dan ook erg?

 

Ik heb hetzelfde gehad net na aankoop van mijn B7. Bleek een injector kapot. Deze is vervangen. Kort daarna bleek mijn HD pomp kapot (metaalslijpsel in brandstoffilter). Dit is allemaal onder coulance vervangen. Anders schadepost van dik €3000,-...

 

Als je je brandstoffilter openhaalt en je ziet hele fijne glimmende deeltjes of wat gruis, dan is dat slijpsel van je HD pomp. Dit is wel worstcasescenario hoor, maar je zult niet de eerste zijn en al helemaal niet de laatste.

 

Ik zal even een foto opzoeken hoe het er bij mij uit zag.

Nee, de auto rookt niet.

Het duurt ook heel kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verklaren kan ik het niet. Mijn auto heeft ditzelfde gehad met een slechte verstuiver en enkel bij koude motor. Later bleek ook de hd pomp kapot te zijn, of de verstuiver kapot gegaan is door de kapotte hd pomp durf ik niet te zeggen, maar is wel aannemelijk aangezien er hele fijne metaaldeeltjes in je brandstofsysteem komen als je hd pomp kapot is en deze komen dus ook in je injectoren.

 

Waar kom je ongeveer vandaan? Wellicht woont er een forumlid met kennis van vag en vdcs om eea na te kijken voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag René,

 

Heb je al ‘n oplossing gevonden voor je probleem? Ik zit met hetzelfde probleem.

 

Bij optrekken koude motor schudt en trilt de wagen. Het lijkt alsof ie op 1 cilinder draait. Dit blijft echter zo tot de auto warm is. Daarna is er geen vuiltje meer aan de lucht. Bij uitlezen boordcomputer geeft ie geen foutmeldingen. Injectoren uitgemeten en geven de juiste waarde.

 

Half jaar geleden nog ‘n groot onderhoud. Alle filters vervangen, alsook remblokken/remschijven, distributieriem etc...

 

Bij verschillende garagisten langsgeweest. Geen heeft het euvel al kunnen vinden.

 

Betreft hier een Passat break, Bj 11/2011, 163000km, distributieriem vervangen op 152000km.

 

Ik hoor ‘t graag want ik weet ‘t even niet meer...

 

Grts

Mohinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI => dank je

 

@@martijn: raar genoeg geen foutcodes. Ik breng ‘m morgen opnieuw binnen om uit te lezen bij de VAG. Ik hou je op de hoogte.

 

@@Fopperr: CFFB? Ik las dat het bij jou een verstuiver was en de hd-pomp? Kostelijk plaatje?

 

Grts allen en dank om even mee te denken. Wordt enorm geapprecieerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI => dank je

 

@@martijn: raar genoeg geen foutcodes. Ik breng ‘m morgen opnieuw binnen om uit te lezen bij de VAG. Ik hou je op de hoogte.

 

@@Fopperr: CFFB? Ik las dat het bij jou een verstuiver was en de hd-pomp? Kostelijk plaatje?

 

Grts allen en dank om even mee te denken. Wordt enorm geapprecieerd

De HD pomp is ergens tussen de €500,- en €1000,- montage zal ook meevallen, maar als dit het probleem is moet het gehele brandstofsysteem gespoeld worden, de pomp vervangen en filters etc. Bij mij was coulance maar anders had ik dik €2000,- af moeten tikken.

 

De vervangen injector was ook iets van €900,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De HD pomp is ergens tussen de €500,- en €1000,- montage zal ook meevallen, maar als dit het probleem is moet het gehele brandstofsysteem gespoeld worden, de pomp vervangen en filters etc. Bij mij was coulance maar anders had ik dik €2000,- af moeten tikken.

 

De vervangen injector was ook iets van €900,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update..|
Alweer een tijdje geleden is de Passat door Marijn uitgelezen.
Ons vermoeden was dat een of meerdere verstuivers defect waren.

Tijdens het rijden constateerden we dat de computer verstuivers 3 & 4 aan het corrigeren was.
Bij deze controle lees je dus niet de werking van de verstuivers uit, maar de correctie van de computer.
Hierbij moet je heel nauwkeurig de waardes lezen en deze goed interpeteren.
We hebben verstuivers 3 & 4 vervangen.
Eerst door twee gebruikte verstuivers, later door twee nieuwe verstuivers, via Ronald Morien.

In de eerste instantie was de klacht weg, echter na een week begon de Passat weer te stotteren bij een koude motor.
Na een paar minuten is  het inhouden voorbij en loopt de auto als een zonnetje.
Ik ben er zelfs mee naar Frankrijk gereden met aanhanger en al.

We vermoeden dat verstuivers 1 & 2 nu ook aan de beurt zijn om vervangen te worden.
Ik heb bijna het geld bij elkaar gespaard om ook deze twee te vervangen.  :blink2:  :evil: 
Eerst maar weer uitlezen.
Wordt vervolgd.

Edit: Het trieste is dat je niet meer zomaar je oude verstuivers kunt terug plaatsen.
Deze hebben ieder een unieke code, welke je moet inleren.
Terug naar je oude verstuivers kan blijkbaar niet, omdat die code maar ene keer werkt.  :evil:  :evil:  


 

aangepast door #19
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is de reden dat je injectoren kapot zijn? Het is een slijtage onderdeel maar zeker niet vanzelfsprekend dat deze op 160k kapot gaan. Ik zou toch eerst willen weten waarom iets kapot gaat voordat je zomaar iets vervangt.

 

Had jij je brandstoffilter gecontroleerd op kleine metaaldeeltjes?

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden