Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3BG 1.9TDI PD 2001 Slecht starten bij warme en koude motor


frankrs

Vraag

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.?

Accu is goed startmotor draait ook vlot rond.

Gloeispiralen zijn alle vier vervangen brandstoffilter is vervangen.

Ik heb hem nog niet laten uitlezen.

Is er iemand bij mij in de omgeving van Meijel die dit tegen een vergoeding zou kunnen uitlezen.

Als hij warm of koud is en weer opnieuw gestart word is er geen probleem.

Laat je hem een tijdje staan is er wel een start probleem net of het dan een tijdje duurt voordat hij diesel krijgt.

Geweven slang tussen brandstoffilter en tandempomp is vies/nat maar niet dat er diesel uit lekt.

Passat heeft inmiddels 570000 op de teller.

Bvd voor jullie input

Mvgr Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.?

Accu is goed startmotor draait ook vlot rond.

Gloeispiralen zijn alle vier vervangen brandstoffilter is vervangen.

Ik heb hem nog niet laten uitlezen.

Is er iemand bij mij in de omgeving van Meijel die dit tegen een vergoeding zou kunnen uitlezen.

Als hij warm of koud is en weer opnieuw gestart word is er geen probleem.

Laat je hem een tijdje staan is er wel een start probleem net of het dan een tijdje duurt voordat hij diesel krijgt.

Geweven slang tussen brandstoffilter en tandempomp is vies/nat maar niet dat er diesel uit lekt.

Passat heeft inmiddels 570000 op de teller.

Bvd voor jullie input

Mvgr Frankje

Je geeft zelf al het antwoord... 

Ik vermoed dat je eerst de lucht uit het brandstofsysteem aan het pompen bent.

ik heb ut mee gemaakt na vervangen van de brandstoffilter zijn er scheurtjes ontstaan in de slangen. 

daardoor komt er lucht in het systeem en start hij slecht.

vandaar ook dat als hij eenmaal loopt en je de auto direct herstart hij wel direct aanslaat omdat de lucht er dan uit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Sandor

 

Was het een bepaalde slang die poreus was of heb je ze allemaal vervangen?

Je zou zeggen dat de brandstof onder een licht druk staat waardoor er diesel naar buiten lekt.

Dat kan ik niet echt zien bij mijn slangen

 

Gr Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje laat maar toch.

Ben naar Twan geweest en hij heeft me in de juiste richting gestuurd.

Heb uiteindelijk de verstuivers eruit gehaald en voorzien van nieuwe o ringen 

Ook heb ik de gaten in de cilinderkop met waterproof schuurpapier bij gewerkt zodat er geen bramen in zitten.

Reden slecht starten was dat de brandstof terug loopt richting de tank omdat o ringen niet meer goed afdichten.

Alles terug zuiver gemaakt en gemonteerd met als hulpstuk een grote schuifmaat en de verstuivers op tijd gezet met een digitale meetklok.

Heb er inmiddels weer 30000 km mee gereden zonder problemen met het starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden